Miten säilytätte valokuvanne?

Vierailija

Mitä teette matkalta otetuille valokuville, teetättekö niistä paperikuvat, säilytättekö koneella vai teetättekö peräti kirjan?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Parhaat kuvat teetän paperikuviksi, laitan ne albumiin,joka kuvan kohdalle kirjoitan selostuksen mitä se esittää ja muutenkin teen albumista \'muistokirjan\'.
Kaikki kuvat ovat myös koneella,harvemmin niitä siellä kuitenkin tulee katseltua,albumia selataan usein.

käynyt

Vierailija

Matkakuvista olen alkanut tekemään kirjoja, menevät huomattavasti pienempään tilaan kun albumit. Osa kuvista ei koskaan päädy muuta kuin koneen kansioon, josta ne sitten siirrän muistitikuille, harvemmin tulee enää tehtyä cd.tä kuvista.

Vierailija

Säilytän digikuvani ulkoisella kiintolevyllä.

Kone saattaa kaatua, joten kuvat on hyvä säilyttää jossakin muuallakin.

Joskus poltan kuvia myös cd:llekkin.

Siirrän myös valikoidut selostuksilla varustetut kuvat omaan kuvablogiini.
Ja siellä on vähän muutakin kuin matkakuvia.

Tikulle tallentaminenkin on myös hyvä vaihtoehto, koska niiden hinnat ovat tippuneet.
Ei nuo ulkoiset kiintolevytkään enää montaa kymppiä maksa.

Paperikuvia tulee enää harvemmin tehtyä.
Olen kamerakerhon jäsen ja sielläkin nykyään riittää jo joku sähköinen menetelmä kuvan siirtoon.

Vierailija

Minulla kuvat ovat koneella ja muistitikulla mutta teetän kaikista myös paperiversiot.
Niitä en liimaa albumiin vaan säilytän niitä valokuvalaatikoissa. Haluan pitää kuvia kädessäni, hypistellä niitä,katsoa sekä läheltä että kaukaa.

Olen myöskin hyödyntänyt kuvia.Vuosi sitten lopetin tupakanpolton ja silloin päätin laittaa kaikki siitä säästyvät rahat ylimääräiseen matkailuun. Suurin tupakantuska yllätti aina ruokailun jälkeen. Pöydän äärestä minulla on suora näköyhteys jääkaapin oveen, joten kiinnitin oveen valokuvan Colosseumista.
Tupakanhimon iskiessä kuva osui aina ensimmäisenä silmiini ja motivoi minua tavoitteessani.

Vuosi kului ja pääsin eroon tupakasta mutta kuin varkain kertyi ylimääräistä painoa. Niinpä vaihtui kuva jääkaapin ovessa. Nyt on kuvassa Nizzan torilla hedelmäkojun vieressä se entinen, hoikempi Tirlittan.
Toivottavasti toimii!
Tirlittan.

Vierailija

Digi-kuvat ovat tallennettuna kahdelle erilliselle ulkoiselle kiintolevylle. Kiintolevyjä säilytän erihuoneissa virrattomina ja ilman tietokoneyhteyttä. Yhtenäisistä kuva-aiheista, kuten lomamatka tai tärkeä perhetapahtuma, työstän lisäksi DVD-tallenteen. Vanhoja paperi kuvia olen alkanut siirtää digitaaliseen muotoon.
Myöskin kuvakirjan käyttöä on tullut kokeiltua.

Vierailija

Häpeä tunnustaa. Vanhat paperikuvat kenkälaatikossa sikinsokin. Diat kellarissa isossa boxissa. Digikuvat tietokoneella, karsia ja järjestää pitäisi. Osasta myös cd-versio, jonkin verran muistitikuilla.

Rva 37

Vierailija

Säilytän kuvat koneella + varmistuskovalevyllä. Lisäksi teetän paperikuvat/valokuvakirjat parhaista (15-20% kaikista). Paperilla ne säilyvät varmemmin kuin tietokoneella.

Saattaa olla haastavaa katsella kuvia sen jälkeen kun kone on mennyt uusiksi muutaman kerran ja käyttöjärjestelmät ja ohjelmistot on vaihtuneet.

Digimuodossa olevien kuvien esittäminen tuleville sukupolville lienee mahdotonta.

Tämä kuvien säilyvyys kysymys heräsi minun kohdalta silloin kun sain isoäitini vanhan sinikantisen vihkon. jossa oli hänen ruokareseptejään 1910-luvulta.

Vierailija

Osa kuvistani on koneella ja muistikortilla.
Parhaista otoksista teen albumin.Ostan kustakin matkakohteesta uuden albumin, johon liitän kuvien lisäksi matkakertomukseni.Teen itse kopiokoneellani kaikki kuvat. Saan mieleisiäni, isoja pieniä ja vaikka A-nelosen kokoisia kuvia.Joskus päällystän albumin kannet isoilla valokuvilla kohteesta, josta albumi kertoo.Se on kivaa näpertämistä ja aina se perinteinen albumi on mukava ottaa käteen selailtavaksi ja tehdä kuvien kautta matka uudestaan.
Ulpukka

Vierailija

Heips!

Meillä kuvat koneella ja ulkoisella kiintolevyllä lisäksi. Lapsilla muistitikuilla omat kuvansa.

Teetän aina osasta paperikuvia, jotka laitan lasten albumeihin. Lisäksi teen tuolla \"Ulpukan tyylillä\" matkapäiväkirjoja itselleni. Ovat kuin valokuvaalbumeja, mutta sisältävät enemmän tietoa.
Aina kun niitä selaa, matkakuume herää uudestaan ;)

t. ticotico

Vierailija

Kyllähän tuo Ifin kirja tulee parhaista? kuvista koostettua ja oheen mielikuvia,kommenteja, pääsylippuja joku kauppa,ravintolalasku ja sen sellaista.

Vierailija

Vanhat valokuvat ovat järjestettyinä valokuvakansioissa. Uudet digikuvat ovat joko ulkoisella kovalevyllä, tietsikassa, tehtynä valokuvakansiona jos näyttelee niitä kylässä käydessään tai haluaa antaa muiston matkalla olleelle ystävä pariskunnalle tai sitten muistitikulla jonka voi antaa muistoksi jostain kuvista.

Vierailija

Heippa Tirlittan. Oliko kuva magneeti vaiko tarrapohjainen.Sitten seuraavaksi hyperhyvästä kuvasta ovilevyyn liimattava eli kokoluokkaa 100x200
Onnistuu myös ja on komee.

Vierailija

Olin juuri viikonloppuna digikamera kurssilla ja kävimme tietysti läpi kaikkea miten kameralla pystyy kuvia ottamaan. Ei kuulemma koskaan pöllöautomatiikalla, vaan manuaalisesti säätelemällä saa parhaat kuvat. Miten tämä sitten liittyy valokuvien säilytykseen? Opettajamme oli valokuvaaja, joten hän kertoi, että aina kun tulee kotiin hän tallentaa kuvansa ensin toiselle tietokoneelle ja sitten toiselle, ja vielä lopuksi ulkoiselle kiintolevylle. Tietysti huippukuvat pitääkin säilyttää hyvin. Ei kuulemma muistitikuille tai pelkästään tietokoneella. Jälleen opimme uutta. Itselläni on kuvat juuri koneella ja tikuilla. Nyt täytyy ryhdistäytyä ja alkaa arkistoimaan kuvia oikein.

Matkailija

Vierailija

Koneella (+ ulkoisella kovalevyllä) ja parhaista kuvista kirja. Sitä on helppo näyttää muille, tulee itsekin katseltua useammin kuin koneelta ja jää kiva muisto.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat