Matkamessut

Vierailija

Matkailualan messut ovat piakkoin Helsingin messukeskuksessa. Aiotko käydä messuilla ja mitä lähinnä haet sieltä. Oletko ostanut matkoja messuilta.
Itse olen haalinut messuilta kassillisia esitteitä ja karttoja, osallistunut matka-arvontoihin voittamatta koskaan mitään. Iloisen mielen messupäivä kuitenkin aina tuo ja matkakuume nousee vaikka kreikkalaisen musiikin siivittämänä.
Sinikka

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Messuilla käyn kyllä.
Valikoidusti kyselen tietoja mm. eri Euroopan maiden osstoilta, esitteitä otan myös valikoiden.
Kilpailuista ole voittanut, viime vuonna erään ruotsalaisen kirjailijan kirjan, siinä piti tietää.
Ruotsin osasto kiinnostaa aina, käymme mm. Gotlannissa vuosittain. Toivon että löytyy jotain
myös Bornholmista, en tiedä onko Tanskalla osastoa.
Sellaiset maat kuten Kreikka ovat niin tuttuja ettei infoa tarvi.
Baltian maat kiinnostavat myös, samoin Portugali eli Lissabon.
Matkoja en ole messuilta ostanut.

Vierailija

Aina joskus tulee käytyä. Nyt menen, kun voitin liput messuille. Voittaisikohan sitä nyt matkakin? Kassillinen esitteitä aina mukana. Kaikki matkailu kiinnostaa ja siellä tapaa aina tuttuja eri matkoilla tavattuja ihmisiä ja kenties myös joitain tuttuja oppaita, edellisiltä matkoilta. Siellä on tarjolla paljon kiinnostavia matkoja!

Matkailija

Vierailija

Käyn lähes vuosittain Matkamessuilla. Taas menossa. Siellä tapaa tuttuja, käy katsastamassa vanhojen kohteiden uutuudet ja etsimässä uutta tietoa uusista paikoista. Viime vuonna lähti mukaan mm. kassillinen kaikenlaista matskua viime kesän uudesta lomakohteesta.

Yritän valikoida ottamani materiaalin tarkasti, mutta aina sieltä tulee kannettua liikaa tavaraa.

Kilpailuihin en yleensä osallistu, koska niistä on tosi pieni mahdollisuus voittaa. Käytän mieluummin ajan kuuntelemalla jonkun luennon.

Matkoja olen joskus ostanut, mutta pääasiassa etsin tietoa kiinnostavista kohteista.

-Matkailija

P.S. Pahoittelen sinulle Matkailija, että olen vienyt osittain nimimerkkisi, mutta meidät erottaa minun ajatusviivasta ennen nimimerkkiä.

Vierailija

Tottakait messuilla täytyy käydä kun ovat lähellä. Ostoja ei tule tehtyä mutta voi kysellä asioita eri maiden edustajilta ja saa hyviä paikallisesitteitä.
Oikea matkailija

Vierailija

Mulla on baari vieressä mutta en ole kokenut syyksi mennä sinne.
Joskus historian hämärässä tuli käytyä ja tutkailtua. Tuossa parinkymmenen reissun jälkeen ei mitään mielenkiintoa. Miksi kysellä, miksi esitteitä. Eiköhän nämä myyntimessut ole enempi virtuaalireissaajille ja ekoja reissuja pohtiville.

Vierailija

Baarissa istujalle sanoisin ette messuilta saa paikallista tietoutta, ei esitteitä edes haeta, eli ei AMn, FMn ja muiden esitteitä sinne mennä hakemaan.
kun muut kuin valmismatkat ovat pääasiallisin matkustusmuoto, messuilta saa tietoa ja apua. Virtuaalireissaaja ja rantakiveltä kalasteleva voi istua kotona ja näppäillä tietsikkaa, ei siihen mitään messuja kaivata.

Vierailija

Olisi kivaa jos et haukkuisi meitä muita virtuaaleiksi. Tuollainenhan kertoo enemmän sinusta itsestäsi kuin meistä muista. Tällä en kuitenkaan tarkoita, että olisit silti itse joku virtuaalireissaaja.

Lajitoverisi

Vierailija

Matkamessuja esiteltäessä on käynyt selvästi ilmi että omatoiminen matkailu, elämysmatkailu ja erilaisuuden etsiminen ovat in.
Ilahduttavaa että asiasta kerrotaan, ei tarvitse \"salaa hävetä\" sitä ettei yksinkertaisesti jaksa valmismatkailla rannoille ja massapaikkoihin (siis ei aina niihin). Messuilta saa varmasti vinkkejä ja tietoa omatoimireissuille.

Vierailija

Niimpä, ei ollut Kreikalla osastoa tänä vuonna eikä viime vuonnakaan muutakuin hajanaisia pikku kioskeja. Mistähän se kertoo? Toinen joka puuttui nyt toista kertaa oli Kansallinen lentoyhtiömme.

Joka vuosi messuilla vsta 2003

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat