Negombo, Sri Lanka

Vierailija

Varasin juuri Finniltä matkan Negomboon httli Brown`s Beacheen.
Aikaa olisi perjantaihin mennessä vaihtaa, jos tarvis.
Onko??

Äkkiä, kiitos nopeasti, jos jollain on jotain valintaan vaikuttavaa kerrottavaa tai kokemusta toisesta paikasta samassa maassa.

Lähdössä keski-ikää lähestyvä pari, joka kaipaa rauhaa sekä menoa ja meininkiä.

Tuli niin epävarma olo, että piti vielä yrittää anoa neuvoa, jotta säästöt eivät menisi ihan harmitukseen.

LjaH

Kommentit (10)

Vierailija

Viimeyönä palasin Sri Lankasta.Kyseistä paikkaa en tunne, johon olette varanneet lomanne.Itse olin Beruwelassa 90 km.Colombon kentältä länsirannikkoa etelään päin.Lähellä on Bentota niminen kylä/kaupunki.Rannat ovat hyviä puuterihiekkarantoja.Pikkukauppoja ja ravintoloita rannalla, sekä lähikylissä.Hotellini oli Riverina, kolme tähteä. Puolihoito, joka riitti hyvin.Hotelleissa kalliit hotellihinnat, paikallisten paikat edullisia. Ruoka hyvää. Paikallinen arrak-alkoholi edullista hotellin ulkopuolella. Tuotiviinit kalliita. Vaatteita tehdään edullisesti. Miesten paita mittojen mukaan vaikkapa silkistä n.12 euroa.Mekot riippuen mallista ja kankaasta 10-12 euroa.Mielenkiintoisia retkiä ja paljon nähtävää.Upea luonto ja lämmin ilmasto.Ystävällisiä ihmisiä, mutta varaudu tippeihin.Rannalla kaupustelijoita, pidä huoli tavaroistasi.Hotelleissa menoa ja meininkiä. Jos vielä haluat tietää jotain, niin kysäseppäs.

Vierailija

Maassa ollaan ainakin kieltämässä bikinit ja kaikki muu paljastava pukeutuminen. Polvet ja olkapäät peittoon.
Myös alkoholin myynti aiotaan kieltää joten miten mahtaa suomalaiset siellä pärjätä.

Vierailija

Kiitos vastauksesta!
Beruwela taitaa olla Am:n reissuja. Kaikki kahden viikon reissut jo menneet.

Finnin matkoista löytyy vielä pariviikkoisia lomia. Niitä nyt yöllä vertailessani, tutkailin Hikkaduwan seutua ja hotelleja.

Eipä laajallakaan haulla moniakaan matkakertomuksia vielä netistä löydy.

Jotta Sinä juuri saapunut, kirjoittaisitko kokemusperäisen tarinan meidän kaikkien muidenkin kiinnostuneiden iloksi??
Ihan pikkuriikkisetkin huomiot kelpaavat, sillä ei sitä välttämättä halua tehdä kömmähdyksiä niinkin erilaisen kulttuuriin kohdatessaan.

Hmm.... ei todellakaan bikineissä julkisella paikalla. Ne ajat ovat menneitä, kun napa oli vielä selkeästi näkyvissä.
Eikä tuon viinankaan kanssa lutraaminen enää maita niin kuin ennen.
Taitaa olla enemmänkin olutta ja mennyttä!

L

Vierailija

Kirjoitan tällä viikolla matkakertomuksen AM-paikka auringossa palstalle. Olen se juuri maasta tullut ja koetan saada kaikkea oleellista maahan menevien tiedoksi ja iloksikin. Hikkaduwasta sen verran, että olen siellä ollut ja tykkäsin kovasti viisitoista vuotta sitten. Siellä on koralliriutat aivan hotellin edustalla ja voi katsella vedenelämää ihan kävellen.
Jos kirjoitukseni ei valmistu ennen lähtöänne, niin muutama sana vielä tärkeistä asioista. Ottakaa riittävästi hyttysmyrkkyjä mukaan, myös mielellään raidia tai vastaavaa huoneeseen, sillä ainakin alakerran asunnoissa liikkuu kaikenlaisia mönkijäisiä. Suihkuttakaa myrkyt iholle aina, kun menette illalla ulos.
Rannalla liikkuu ns. poikia, jotka kulkevat ketunhäntä kainalossa, pitäkää huoli kameroistanne älkääkä viekö koruja tai muuta arvotavaraa mukananne. Älkää jättäkö uinnin ajaksi esim. pyyhkeen alle kameraa tm. arvokasta. Pojilla on mopo, toinen pihistää tavarat, hyppää tarakalle ja toinen painaa kaasua, eikä koira perään hauku.
Matkanjärjestäjällä on paikallisia luotettavia yhteistyökumppaneita, joilta voi ostaa retkiä matkanjärjestäjän lisäksi. Hotelleilla on omia takseja ja riksa-mopoja, ne ovat edullisia, käyttäkää niitä. Neuvotelkaa hinta etukäteen. Älkää koskaan maksako huonelaskua käteisellä, vaikka puolihoitohotelleissa niin voisikin tehdä. Minä tein niin ja valitettavasti rahat katosivat juomanlaskijan taskuun, mutta hänpä taisi sitten saada kenkää, kun asiaa alettiin tutkimaan.
Jos mieleesi tulee kysymyksiä, ole hyvä ja kysy. Vastaan tässä ja koetan jouduttaa kuvauksen matkastani kolmen viikon ajalta tämän viikon aikana. T. Ulpukka

liana

olen lähdössä 14.1.sri lankaan irawanan kalastajakylään. nyt pitäisi hankkia viisumi netin kautta mutta sivu ei aukene,voiko viisumin ostaa vasta colombon lentokentältä? ihmettelen,miksei matkatoimisto palvele asiakasta
tälläisen tärkeän asian vuoksi,pyydetään vaan itse hoitamaan viisumi netin kautta,mutta mitäs teet,kun sivu ei aukene,vaikka koko päivän on netissä.onko joku ollut c&I beach hotellissa,aika
uusi hotelli, puolihoito.

Hilpukka

Eipä aukene, ei!Samaa olen yrittänyt jo pidemmän aikaa, ei onnistu.Matkanjärjestäjä ei ota asiaan minkäänlaista kantaa.Minä aion ainakin lähteä reissuun ilman viisumia,jos en pääse maahan, niin tuokoot paluulennolla takaisin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat