Nazar ... EI KIITOS!! Liian hyvää ollakseen totta !

Vierailija

Olimme Nazarin matkalla kreetalla syyskuussa. Odotukset olivat korkealla... olimme ottaneet \"lucky 3 star\" hotellin, eli paikka oli määrittelemätön, mutta hotellin piti olla kuitenkin kunnollinen all inclusive-hotelli, kreikassa 3-tähteä yleensä todella hyvä. Ennen matkaa soitimme Nazarin asiakaspalveluun ja kysyimme asiaa. Olivat nimittäin omilla sivuillaan mainostaneet että pienestä lisämaksusta voisi varata tietyn hotellin. No siellä savoa vääntävä asiakaspalvelija nauroi mieheni kyselyille ja sanoi ettei t-o-d-e-l-l-a-k-a-a-n kannata siitä lisää maksaa koska ovat olleet hyviä ja laadukkaita hotelleja. Ei yleensä heidän hotellejaan, mutta paikallisten oppaiden valitsemia ja todella hyviä. Mitäs me sitä epäilemään....
Varsinkin kun olemme \"vuosikausia\" matkustaneet finnmatkoilla ja ajattelimme Nazarin, samaan kompleksiin kuuluvana, olevan yhtä laadukas.
Valitettavasti näin ei ollut.
Perillä hotelli sijaitsi keskellä \"ei mitään\"... joten jonkinlainen kulkupeli oli välttämätön jos halusi jonnekin mennä. No sehän olikin tiedossa... joten ei mitään haittaa kun kuitenkin oli all in clusive!!
Eka päivä hotellissa meni ihan ok ... olimme lähteneet niin aikaisin matkaan että olimme matkasta väsyneitä emmekä sen kummempaa huomanneet.
Seuraavana, eli ensimmäisenä lomapäivänämme, aloimme baarissa ihmetellä drinkkien makua. Tilasit mitä tahansa: Gini Tonicin, Rommi Colan .... Vodka spriten.... kaikki maistui samalle. Baarissa työskenteli ulkomaisia opiskelijoita, oli puolasta, tsekistä jne ... ja he varmistivat asian... \"kaikki samaa\", eli meille tarjoiltiin kreikkalaista \"kotipolttoista\" (suomeksi pontikkaa) jota oli pullotettu eri pulloihin!!!
Samoin ensimmäisenä lomapäivänämme hotellista loppui olut.... baarin hanassa roikkui lappu \"strike\" eli lakko ....
Reklamoimme asioista tietysti heti opastamme joka ei tehnyt asialle yhtään mitään. Näin voi sanoa, koska hänen tapansa toimia oli kysyä hotellin omistajalta tarjoavatko rakia ja kun sai kieltävän vastauksen.... oli tyytynyt siihen. Ei puhettakaan että olisi edes testannut ainuttakaan juomaa. Oluen loppumista hän puolusteli sillä että kreikassa oli juuri silloin päällä kuljetusalan lakko, eikä olutta olisi hänen mukaansa saatavilla.
Jännä asia sinänsä, koska meillä oli skootteri jotta pääsimme kulkemaan ja kaikissa lähikylien pikkukaupoissakin olutta ja viinaksia oli runsaasti. Otimme kaupoissa kuvia näistä lavoista, joten lakko ei ollut asiaan syypää.
KOLMEN päivän jälkeen hotellille saatiin Lidlin olutta pikkutölkeissä, ja sitäkin sai säännöstellysti....eli esim ruuan kanssa saatoit saada, jos kävi hyvä tuuri, tölkin olutta!!
Oppaaseen olimme yhteydessä päivittäin ja toivoimme että olisi asialle jotain tehnyt ... me kun kuitenkin olimme vain sen viikon, mutta mitään konkreettista parannusta ei koko viikkona tullut.
Toinen ikävä asia oli, ettei uima-altaiden puhdistus toiminut. Vesi ei kiertänyt ollenkaan. Omistaja kävi aamusin viskomassa kloori-rakeita ämpärikaupalla altaaseen ja vielä iltapäivällä altaan reunat jne oli niiden rakeiden \"peitossa\" ... joten ei sinne voinut edes kuvitella pulahtavansa.... saatikka että olisi uskaltanut lapsia päästää lähellekään allasta. Opas ei halunnut ottaa tähänkään mitään kantaa tai tehdä asialle jotakin.
Paikallinen opas ei edes ottanut varsinaista yhteyttä meihin, ensimmäisen reklamaatiomme jälkeen, vaan kävi \"keskustelua\" @-postilla ja tekstiviesteillä.... no sinänsä hyvä koska kaikki on tallessa!
Suomeen päästyämme otimme yhteyttä suoraan Nazariin. Sieltä tuli vastaus että kestää sellaiset 7-viikkoa niin vastaavat sitten ... kun pitää kyseisestä kohteesta kysyä oppailta asiasta jne jne ... Ei siinä mitään, odotimme kiltisti.

Vihdoin tuli kaivattu vastaus: Opas oli toiminut parhaansa mukaan (juu tietysti!!) ja oli matkatoimiston mukaan ollut yhteydessä suomeen koko lomaviikkomme ajan, joka päivä, ja olivat silloin jo käsitelleet \"valituksiamme\" ... ja mitä vastaisi.
Kuulostaa nyt todella pahalta kusetukselta!! Kirjeen luettuamme olimme todella äimistyneitä... siis TÄH??? Tämäkö oli vastaus??
En odottanut uutta matkaa tai muutakaan \"suureellista\"... odotin asiallista vastausta... enkä kirjettä jossa luki sen kymmeneen kertaan \"muuten tunnuitte olevan todella tyytyväinen matkaanne\" .... siis aivan uskomatonta asiakaspalvelua jos sitä millään tasolla voi palveluksi kutsua.
Parasta kai viikossa oli se, kun hotellissa oli toinenkin suomalainen pariskunta, he olivat 2 viikon matkalla, heille tarjottiin hotellia (vieläkin kauempana) jossa \"palvelut pelaavat\" 500€:n LISÄHINTAAN!!! Siitäkin huolimatta että opas oli vakuutellut viikon meille ja heille, kuinka all in clusive-palvelut olivat KAIKISSA HOTELLEISSA jumissa lakon takia.
Ja toiseksi parasta se ettei opas koko aikana kieltänyt rakin tarjoamista vaan sanoi että kaikissa hotelleissa sama juttu..... Että näin.
Ai niin... tarjosihan Nazar 150€ hyvitystä (kahden ihmisen osalta yhteensä)...kun ostamme heiltä ensi kerralla täysihintaisen matkan.
TUSKIN TODELLAKAAN TULEE KÄYTETTYÄ! Tyhjänhän saa pyytämättäkin.
Etenee suomen kuluttajalautakunnassa.....
JOTEN ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET SORTUKO TUOHON HALPAAN... AINAKAAN LASTEN KANSSA!!!

Kommentit (11)

Vierailija

Ompas taas ammuttu mustamaalaustekele liikkeelle.
Fantasia- ja matkakertomukset kannattaisi mainita erikseen.
Mutta muutama havainto. Paikka oli määrittelemätön
vaikka nimen tiesit ennakkoon. Hotelli sijaitsi keskellä \"ei mitään\" (tuttu sana) mutta tiesit sen etukäteen,eli mikä vika. Juomasekoitukset yleensä henkilökunta pyöräyttää, ihanko totta että
ne pullotettaisiin samasta säiliöstä ? Kreetalla värkätään Rakiakin,mutta Ouzo on heidän lemmikki.
Paukut on vahvoja,ei siellä nelisentistä käytetä.
Lakko on lakko, siinä ei matkatoimisto mahda mitään. On selvää että baarista loppuu juomat nopeammin kuin kylän pikkukaupoista. Kun myynti vielä on hanakaljaa, niin sen korvaaminen on hankalampaa.Eikä yleensä missään hotellin johto lähde kyläkaupan hinnoilla varastojaan täyttämään. Mistä keksit,ettei altaan vesi kierrä.
Vartuitko isojakin pyörteitä.
Tuo kuluttajaliitto on hyvä noin vakuudeksi, siellä ei kuitenkaan ollut tähän liittyvää vireillä. Olisin voinut antaa lausunnon reppurin näkökulmasta.

Vierailija

Aloittajasta jäi mielikuva viinaa kiskovasta ihmisestä. Mutta jos kerran mopolla pääsee kaljaa kuvaamaan, niin ostakaa samalla pari mäyräkoiraa ettei tarvi valittaa.
Mitä tulee 500 e lisähintaan kahdelta sekä parilta viikolta,eihän tuo ole kuin 125 e viikko.Aivan normitouhua, tuonhan näkee jo matkaesitteistä
En ymmärrä miksi matkanjärjestäjä antaisi alennusta lakon takia. Sekin on sopimuksissa selkeästi mainittu. Ei korvausvelvoitetta.

omanlaisensa mansikka

Vierailija

Aika jyrkkä kannanotto.Lentoemojen lakon takia jäi löytymättä monet maksetut lennot. Niistä tietysti saa lipunhinnan takaisin. Tässä,mikäli ymmärsin, puuttui olut pöydästä. No eräät tykkää, mutta huomioiden että sitä oli kylillä nähty, niin ei montaa euroa olisi mennyt vaikka ne olisi ostanut.
Tuo täyden palvelun hinta käsittää muutakin kuin alkoholin, kirjoituksesta päätellen ne oli toimineet.

Yleisesti havainnoituna. Matkaoppaat tympääntyy kun löytyy valittajia ja rahallisen korvauksen kyttääjiä.

Tuota all inclusiveä ei kannata ottaa pelkän ryyppäämisen takia. Viinat on halpoja siellä.

Inkku

Hei !

Minä en muuta voi kun kehua Nazaria, todella hyvä, nytkin katselen Nazarin matkoja.

Enpä kyllä koskaan ostakaan määrittelemätöntä hotellia.

Finnmatkat taas on paljon huonompitasoinen matkanjärjestäjä.

Olen saanut aina erittäin hyvää palvelua, mutta en pienistä narisekaan. Ja jos ostan äkkilähdön, en voi saada parasta hotellia, joten tyydyn  " ei niin täydelliseen".

Nyt ajattelimme maksaa luxukseta, joten varmaan sitä saammekin. 

eija ojala

Minä olen ollut monesti Nazarin matkoilla, näillä arvaamattomilla 3 ja 5 tähden hotelleissa..Aina on ollut hyvä hotelli, ei koskaan huonoa. Alkoholista en tiedä kun en itse juo mutta kyllä muut ovat juoneet vaikka mitä. teillä sattui huono ajankohta. Yleensä nämä 5 tähden hotellit ovat kaukana koska ne ovat suuria, ei ne keskustaan mahdu. mutta ei se minua haittaa.. bussit tai mitä ne nyt ovat niin matka on halpaa, 2  e suunta.  myös 3 tähden hotellit ovat olleet kaukana mutta vieressä on aina joku pieni kylä, josta saa matkamuistot ja hieronnat ym.. tosi halvalla. Ruoka on aina ollut hyvää näissä hotelleissa, ja sitä on ollut runsaasti tarjolla.. aina on tullut pari kiloa lisää kun olen tullut kotiin, nytkin tänä vuonna menen, sillä nämä Nazarin matkat ovat äkkilähtöinä edullisia ja taso loistavan hyvä.

Aika lampaita

Vaikea ymmärtää valtaosaa teistä kommentoi jista. Aivan sama onko kylän kaupoista saatavilla vaikka norsu, mutta se on matkanjärjestäjän vastuulla organisoida sellainen, jos se kerran on sopimukseen kuulunut -ei matkan ostaneen vaikka olisi vuokrannut minkä lava-/norsunsiirtoauton. Jos järjestäjä ei siihen pysty, on se silloin korvausvelvollinen. Sopimus on sopimus. Keksitty "lakko" ei koskaan ole mikään yksiselitteinen poissulkeva asia.

rosamaria95

En itse ainakaan hommaisi minkään matkatoimiston kautta kun paljon halvemmalla saa kun ostaa lento/hotelli haku sivustoista. Tosin esim. toi nazar on kyllä niin halpa että siinä jotain epäilyttävää. Itse ainakin katsoisin esim. arvosteluja hotellista ja sitten ostaisin jostain palvelusta joka hakee monista sivuista

Esim.

Flypar.com

Momondo.com

Trivago.com

Monesti olen käyttänyt kaikkia ja ainakin voin suositella Momondoa ja Flyparia ihan hyviksi ja halvoiksi todettu molemmat. Sanokaa ei valmismatkoille ja säästäkää...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat