Pitävätkö matkatoimistot huolta asiakkaistaan ?

Vierailija

Jos lumimyräkkä estää lennot, asiakas odottaa lentokentällä mitä tehdä, ei pääsekään matkalle. Miten luottaa matkatoimistoon kun itse on ihan tuuliajolla, peruutaanko matka vai pystyykö ja haluaako matkatoimisto auttaa asiakastaan uuteen matkaan vielä kun ollaan lentokentällä matkalaukut lomatamineita täynnä ettei tarvitsisi lähteä kotiin monen sadan kilometrin päähän.
Koko syksyn lomamatkaa odotettu. Mitä tehdä kun kaikki lennot ovat jo buukattu ja oma lento peruuttu.Terveisiä Helsinki-Vantaan lentokentältä.
- tarja

Kommentit (5)

Vierailija

Riippuu siitä mitä tarkoitat matkatoimistolla. Tiedän takuuvarmasti että SMT huolehtii infosta jos lento peruuntuu tai aikataulu muuttuu. Muista ei tietoa ja matkatoimistothan ovat usein jälleenmyyjiä. Jos on Finnairin lento ja omistat Pluskortin, tulee ilmoitus lentojen muutoksista, siitäkin on kokemusta.

Vierailija

Onko kyse matkanjärjestäjästä jolla on toimipiste kentällä? jos on niin sinne kysymään.Odottajia on nyt Eurooppa täynnänsä tällä hetkellä.

Vierailija

Valitettavasti ei ole Plus-korttia ja matkatoimistokin sijaitsi H:gin keskustassa,siis sinne heti kun toimiston aukaisivat ja taas lentokentälle odottamaan.Olisi hyvä kun matkatoimistoilla olisi viikonloppupäivystys- puhelinnumero esim.tämän kaltaisissa ongelmatilanteissa, jossa su-ma yönä pitää jo lähteä lentokentälle. On tullut ajokilometrejä ja mennyt bensaa, onneksi kuitenkin tulimme omalla autolla.Koko yön valvomisen jälkeen pääsemme lomamatkalle muutaman päivän kuluttua, eikun ajo kotiin ja muutaman päivän päästä takaisin Hki-vantaan lentokentälle.Kyllä matkatoimisto kuitenkin hoitaa meidät matkalle, tosin kolmepäivää lyhyemmälle.
Loppu hyvin.

Vierailija

Matkanjärjestäjillä eli siis Aurinkomatkat, Finnmatkat, Tjäreborg, niillä on aikaisemmin ainakin ollut palvelupiste lentokentällä, eikö ole enää?

Vierailija

Minulla on melko huonoja kokemuksia matkatoimistoista erikoistilanteissa. Tuhkapilvien aikaan olin 12 000 km:n päässä kotoa. Matkatoimisto (SMT) ilmoitti, että menkää lentokentälle, menimme - meidät laitettiin jonolistalle (olimme kolmannen päivän ihmisiä eli saarella oli noin 3000 asiakasta jonossa ennen meitä). Sieltä annettiin yksinkertainen neuvo - menkää takaisin majapaikkaan. Menimme ja matkatoimisto soittaa, ettemme saa lähteä lehtokentältä minnekään vaan meidän pitää JONOTTAA. Silloin ei olut vielä tiedossa, koska koneet alkaa lentää. Tätä showta kesti sitten viisi päivää - kentällä (1, 5 tunnin päässä majapaikasta - ei yleisiä kulkuneuvoja vaan autonvuokraus ainoa mahdollisuus). Loppujen lopulta tulin siihen johtopäätökseen, että meistä ei huolehdittu lainkaan ja kaikki oli loppujen lopuksi meidän tehtävä itse.

Olisin kuvitellut, että kun matkatoimisto järjesti meidän matkan, he olisivat olleet jotenkin huolissaan meistä. Ainoa todellinen teko oli maakuntalehden juttu, jossa he kertoivat meidän (16 henkilöä) olevan tuhkapilvien takana = saivat markkinoitua, miten kauas ja upeaan paikkaan olivat myyneet matkan.

Kolme viikkoa sitten olin lähdössä keskiviikkona kotiin Helsinki-Vantaalta. Sama matkatoimisto ja tarkistin tiistai-iltana, onko lennostani mitään tietoa. Virkailija sanoi, ettei lentoa ole peruttu ja pyysi soittamaan aamulla uudestaan toimiston auettua. Menin nettiin ja totesin jo illalla lennon peruuntuneen. Finskiltä tuli tekstari check-inistä, johon sain myös vahvistuksen (että kone siis lähtisi). Aamulla menin lentoasemalle ja hups minun lentoni oli peruttu. Kerroin lipunmyynnissä, että olis kiva päästä kotiin ja olin tietty surkeen näköinen. Sain viimeisiä paikkoja Blue1:n lennolle. Onneksi olin ajoissa, onneksi lentokentän lipputoimiston virkailija oli ystävällinen ja siirsi minut toiselle lennolle ja onneksi 8 tuntia lentokentällä odotettuani Cimber-Sterling (joka operoi Blue1:n lentoa) lähti lentoon. Olin kotona vain 6 tuntia alkuperäisestä suunnitelmasta myöhässä.

Matkatoimisto ei ole ottanut minuun mitään yhteyttä tähän päivään mennessä. En vaivautunut enää soittamaan, sillä palvelumaksu tulee kyllä jokaisesta soitosta ja yhteydenotosta, vaikka eivät pysty mitään tekemäänkään.

Kolmas kerta, jonka olen lähiaikoina lentänyt, oli lokakuussa, kun koneen moottorit sammuivat kiitoradan päässä - hinaus takaisin, lentokoneessa istuskelua ja lopulta lähtö pari tuntia myöhässä. Tämä oli tekninen vika ja sattui juuri teknisen henkilökunnan neuvottelujen aikaan.

Tästä huolimatta lentelen aina silloin tällöin edelleen enhän muuten olisi

-Matkailija

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat