Tansaniasta / Sansibarista innostuneet, Tässä kokemuksia

Vierailija

Olin elokuusta lokakuuhun Sansibarilla hotellilla työssäoppimassa. Aikaisempia kokemuksia Afrikasta oli vain Egypti. Sen alempana en ollut käynyt. Ennakkokäsityksiä paikasta ei ollut ja loin itse oman mielikuvan Tansaniasta ennen lähtöäni (paljon vaikutti mitä olin kirjoista lukenut). Luulin siellä olevan paljon rikollisuutta ja turvatonta kulkea yksin. Sinne päästyäni totesin että ei se ollut sellainen paikka mitä olin luullut. Se on kaunis saari, johon haluaisi palata aina uudelleen. Ihmiset ovat todella mukavia ja auttavia. Sansibarilla on myös paljon nähtävää: sukeltamista, delfiinejä, mauste retkeä, turkoosia vettä ja RENTOUTTAVAA. Afrikan ”hakuna matata” taitaa olla juuri Sansibarilta kotoisin oleva sanonta. Siellä ihmiset nauttivat rauhallisuudesta, kiire ei ole mihinkään ja rantakatuja kävellessä voi tehdä ostoksia ja nauttia merestä ja Afrikan kauneudesta. Jos haluaa lähteä Afrikkaan tutustumaan, niin suosittelen Tansaniaa. Sansibarilla voi rentoutua viikon ja nauttia merestä ja luonnosta ja jos haluaa käydä safarilla niin lentokoneella menee vain pari tuntia ja olet Tansanian parhailla safareilla (ngorongoro,serengeti yms..) Jos taas haluaa lähteä kiipeämään Kilimanjarolle, niin lentokoneella matka menee nopeasti ja helposti. Sansibarilta on hyvät lentoyhteyden joka suuntaan Tansaniaa ja sieltä on helppo varata retkiä Tansanian puolelle. Itse olen sitä mieltä että Sansibar on todella upea matkakohde ja suosittelen lähtemistä jos vähänkin kiinnostaa. Se on turvallinen ja erilainen matkakohde. Itse oli töissä Zanzibar Beach Resortissa. Siellä on suomalainen hotellinjohtaja, että häneen vain yhteyttä mikäli hotellia etsitte. 4 Tähden resortti valtavalla uima-altaalla meren vieressä. Hotelli on todella upea ja turvallinen. Hotellin nettisivut: http://www.zanzibarbeachresort.net/ Suosittelen J

Kommentit (8)

Vierailija

Tämä sama kirjoitus on suomi24 ja plazan sivustolla, miksiköhän, vaikuttaa mainostamiselta kun tuo hotellin linkkikin lisänä.
Kyllä Tansania on hieno maa, samoin Kenia, joku 9.14 pv safari ja rantaloma joko just Sansibarilla tai vaikka Sheyselleillä on todella elämys.
Tansanian parhaita puistoja, Serengeti, Tarangire, Selous, Ruaha, Keniassa Masai Mara, Ambosel ja tietysti tutustumaan Nakuru tai Bogoria-järvet flamingojen vuoksi. Ensikertalaisetja vähemmän matkustaneet; matkan onnistumiseksi kannattaa käyttää kotimaista matkan järjestäjää, ainakin Olympia, Kontiki, Aventura ja Mandala Travel ovat luotettavia, näissä on pienet ryhmät ja muutenkin hyvin järjestettyjä matkoja.
Sansibarilla on ainakin aikoinaan ollut toinen Suomalais-Ruotsalainen hotelli Kendwa Rocks josta paljonkin positiivista palautetta aikoinaan, miten lie nyt omistussuhteet.
Paikallisia safanrinjärjestäjiä on pilvin pimein ja niissä on sekä kunnollisia että huijareita, niiden kans saa olla tosi tarkkoina.
terhi

Vierailija

Moikka.

Kiva kun kiinnosti. Tottakai hyvää hotellia on ilo mainostaa/kertoa kokemuksia. Monelle on tärkeätä saada turvallinen ja luotettava hotelli. Minulle ne ainakin ovat loman pääasiat, silloin voi keskittyä rentoo lomaan ja hauskan pitoon. :)

Vierailija

Kävin Sansibarilla pari vuotta sitten Olympian Kenian safarin päätteeksi. Hotelli on hieno (nimeä en valitettavasti muista) ja hienolla paikalla. Keihäällä varustettu masai punaisessa kaavussaan vartioi rantaa.

Saarella oli yllättävän paljon italialaisia matkailijoita. Italiasta tehdään Sansibarille myös ihan tavallisia seuramatkoja.

Myy

Vierailija

Tansanian matka on yksi parhasta matkoista, joita olen tehnyt. Safarit jättävät lähtemättömän vaikutuksen. Olimme siellä 2006 matkastani voit lukea blogiltani. http://vesvuarja.vuodatus.net
Sansibar oli safareiden jälkeen ihana sulattelupaikka kaikelle näkemälle. Suosittelen matkaa Tansaniaan.

Matkailija

Leena

Tansaniaan ja Sansibarille voi toki matkustaa itsenäisesti, mutta jos aikaa/hermoja on rajallisesti, niin on hyvä ottaa joku matkanjärjestäjä.

Tuolla ensimmäisessä postauksessa mainitulla hotellilla ei ole enää suomalaista johtajaa, sen sijaan jonkun muun mainitsema Kendwa Rocks on edelleen suomalais-sansibarilainen. Suurella osalla sansibarilaisista hotelleista on johdossaan ulkomaalaisia. Ja kuten joku huomasi, usealla todella italialaisia - saarelta löytyy puhtaasti italialaisia lomakyliäkin, ja Italiasta tulee suoria lentoja lomakyliin.

Harvemmalla suomalaisella matkatoimistolla tosin on mitään edustusta Sansibarilla, eli matkaaja saattaa kuitenkin olla aika yksin sinne lähdettyään. Toki yhteistyökumppaneita, ainakin hotelleja, on. Ainut josta tiedän paikallista henkilökuntaa löytyvän on Colors of Zanzibar.

Olen perhessyistä matkustellut tuolla päin paljonkin, ja paikka on kyllä ihana. Toki Sansibariltakin pienuudestaan huolimatta löytyy paljon erilaisia kohteita: kaksi pääsaarta, rantoja, turistikyliä, paikallisten kyliä ja niin edelleen.

Itse olen lähes aina asunut omakotitalossa Sansibar Townissa, ja kokemukseni saattaa siksi olla aika poikkeava monen hotellissa asuneen kokemuksesta.

Taru

Olipa kiva, että tämäkin ketju oli nostettu esiin. Nimimerkin Matkailija sivuilta löysin aivan ihania matkakertomuksia ja kuvia! Osa paikoista, lähinnä Aasiassa, oli itsellekin tuttuja ja osa on edelleen listalla odottamassa.

Toisin kuin tässä joku taannoin valitti, niin minua ainakin nimenomaan nämä kertomukset innostavat uusiin kohteisiin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat