Hapannaamoja vaiko ilopillereitä?

Vierailija

Lueskelin tuossa ketjua Lentoemojen lakko, kyrsiikö. Siinä oli mielipiteitä laidasta laitaan. Kaikki eivät olleet pitäytyneet pelkästään aiheessa, vaan Finnairin lentoemäntiä hutkittiin oikein olan takaa,kyseenalaistettiin jopa heidän ammattitaitonsakin.
-Yleinen mielipide on että Finnairin emot ovat niitä tympeimpiä mitä on olemassa, erityisesti tämä lause kiinnitti huomiotani.
Itse annan yleensä piut paut \"yleisílle\" mielipiteille ja muodostan omat mielipiteeni omien kokemuksieni perusteella. Mutta nyt olisi mielenkiintoista kuulla niitä ihan konkreettisia kokemuksia näistä \"hapannaamoista\".

Arvostan lentoemäntien työn korkealle, koneelliseen mahtuu kokonainen kirjo ihmisluonteita, ahtaissa tiloissa työskennellen pitäisi jokaista myös miellyttää.
Itse olen saanut aina hyvää palvelua, vielä yhteenkään hapannaamaan en ole törmännyt. Yhden ainoan kerran olen lentänyt koneessa jonka henkilökunta palveli otsa rypyssä. Olkaa hyvä lausetta ei tunnettu laisinkaan ja sana kiitos oli hukassa.
Silloinkaan ei ollut kyse kotimaisista lentoemoista.

Tässä olisi nyt sitten ketju jossa voitte kertoa konkreettisia kokemuksianne, tasapuolisuuden nimissä niin negatiivisia kuin positiivisiakin.
Tirlittan.

Kommentit (6)

Vierailija

Viisainta olisi olla vaiti tässäkin riitelyketjuksi tarkoitetussa ketjussa mutta selvennän hieman sen mtiä varmasti tarkoitetaan eli verrattuna muiden maiden matkustamohenkilökuntaan ovat Finnairin emot happamia ilmeeltään ja jöykkiä käytöksessään. Mutta senhän tietää vain jos matkustanut eri yhtiöillä ja etenkin businesmatkoilla ja todella muilla kuin tilauslennoilla.Kyse on paljolti kansan luonteesta.
Kertovathan Finnairin emot myös itse etteivät oikein jaksa...joten se näkyy myös naamasta.

Vierailija

Aiheesta kuin aiheesta saa aikaiseksi riitelyketjun, se riippuu ihan luonteesta ja asenteesta.Tässä ketjussa peräänkin aivan asiallisia, konkreettisia tapahtumia,en mitään yleisiä mielipiteitä.
Tirlittan.

Vierailija

Oikeassa olet Tirlittan. Ja hyvän, kiperän kysymyksen teit jälleen.

Minun täytyy sanoa, etten muista tavanneeni Finskin koneessa yrmeitä lentoemäntiä. Mutta yleensäkin kyllä unohdan tuollaiset naamat aika äkkiä.

Sen sijaan lukemattomia kertoja olen kuullut ihmisten moittivan Finnairin lentoemoja hapannaamoiksi. Onkohan tässäki kyse siitä että kun jotain asiaa toistetaan tarpeeksi kauan, se muuttuu \"totuudeksi?\"

Matkustan monta kertaa vuodessa ja käytän sekä lomalentoja että reittilentoja.

Martta

Vierailija

Joudun matkustamaan työni puolesta paljon, usein busines luokassa ja reittilennoilla.
Valitettavasti olen tehnyt useista kollegoistani sen huomion, että mitä alemmassa asemassa henkilö on, sen suurenpi on tarve pönkittää omaa egoaan.
Tämä näkyy lennoilla turhana narinana ja lentoemäntien juoksuttamisena.
Aina ovat Finnairin tytöt hommansa kiitettävästi hoitaneet,Eivät ulkomaalaisille häviä.

Vierailija

Minua hieman huvittaa ja samalla myös ärsyttää tuo täällä nykyään lentoemoista käytetty hokema,vanhat väsyy, vanhat ei jaksa...
Onhan aivan luonnon sanelema tosiasia että vanhat väsyvät nuoria nopeammin.
Mutta, olenko niin sinisilmäinen, etten käytännössä ole eroa huomannut, aivan yhtä hyvää palvelua olen saanut niin nuorilta kuin vanhoiltakin.
Tirlittan.

Vierailija

Luin iltapäivälehden sivuilta että Finnair on järjestänyt debriefing-tilaisuuden lakon aikana työssäolleille lentoemoille. Hyvää henkilöstöpolitikkaa, siitä kuuluu kiitos, koska työssäolleisiin kohdistuu taatusti paineita \"poliitikkojen\" taholta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat