cancun

Vierailija

Onko kokemuksia cancunin tai carmenin kaupungeista meksikossa lasten kanssa?
T:Siiri

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Cancunissa ainakin rajua menoa jo muutama tuhat kuollut poliisin ja huumejengien sodassa. Koko maassa kai jo 80 000 kuollut sodassa.

Carmen rauhallisempi.

Vierailija

olen vieraillut meksikossa kahdeksan vuotiaasta asti ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmia.olemme kaksin äitini kanssa tehneet paljon kansainvälisiä retkiä ja käyneet omatoimisesti cancunista meridassa.

carmen toki rauhallisempi ,mutta ei cancunissakaan ole koskaan tarttenut pelätä.yöelämää on enempi cancunissa.

kuukauden päästä lähden seittemättä kertaa maahan.

paikalliset ihmiset ovat varsin ystävällisiä ja avuliaita jos on vaikka sattunut sairastumaan.

lapsille riittää paljon katseltavaa ja nähtävää jos uskaltautuu hotellista reippaasti ulos.myös yöllä olen yksin saanut kulkea rauhassa.enemmän minua on piinattu helsingin rautatieasemalla...

Vierailija

Vanhat vuosien takaiset kokemuksesi ovat VANHENTUNEITA.
Meksiko oli rauhallinen maa kunnes vuosi-kaksi sitten hallitus aloitti sodan huumekauppiaita vastaan ja Cancunissakin on ihan turistialueilla ja keskustassa käyty kovia tulitaisteluita. Olet siis menossa sotaa käyvään maahan. Jossain vaiheessa Ulkoministeriökin varmaan vielä kehottaa välttämään sinne matkustamista.

Vierailija

Antaa Ulkoministeriön huolehtia ilmoittelusta.
Turkissa on jatkuva sotila, mutta maa on iso, ei se turisteja haittaa. Venäjä sotii jatkuvasti, sielläkin käy tuhansittain turisteja. Sanoin Amerikka, jopa useanpi rähinä nenossa.
Eli ihmiset jotka on paikan päällä, vaikkapa vain
lentoemot, kyllä sieltä ilmoitus tulee,jos rupeaa tilanne pahaksi. Turha täällä on maalata piruja seinille. Eli ei mutumutu juttuja.

Vierailija

en nyt sanoisi vuosien takaiset jos olen siellä viimeisimpinä viitenä vuotena ollut joka vuosi.samoiten kun paljon tuttavia siellä suunnin.

Vierailija

Moi, olen täällä Cancunin keskustassa ja jo toista viikkoa hengissä.. ;) Hotellialueella nyt ainakin on turvallista - ja tylsää/amerikkalaista. Turvallista on myös Kaisaniemen puistossa! Ja kotiinsa on moni kuollut, jotkut jopa saunaan.

Vierailija

Helsingissä ei ole tapettu 50 000 ihmistä parin viime vuoden aikana. Odotapa vain kun olet ammuskelun keskellä.

Bagdadiinkin menisin ennemmin.

Vierailija

Päätimme juuri peruuttaa ensikesän matkan Meksikoon tutkittuamme ulkoministeriön sivuja. Tilanne ei siellä ole ihan turvallinen ja maailmassa on niin paljon hienoja paikkoja, ettei meidän mielestä ole tarpeellista ottaa sitä riskiä, että perheelle sattuu jotain. Missä vaan voi sattua, mutta todennäköisyys Meksikossa on aika paljon suurempi.

Timo

Vierailija

Tai oikeastaan Merida ja Playa del Carmen. Reilu 5 viikkoa vielä ja sitten päästään matkaan. Kyllä on odotettukin! Liki vuosi sitten on reissu varattu ja kummankin meidän mielessä Mexico on ollut haaveena jo useamman vuoden. Matkalta odotamme tottakai historian siipien havinaa, mutta ehdottomasti myös lämpöä ja aurinkoa tämän järjettömän lumisen talven keskelle. Järki mukaan, se on se tärkein matkavaruste ja ainahan matkalla retkeilymieltä vaaditaan, vaikka kuinka olisi matkatoimiston pakettimatkalla.

Vierailija

Olimme Cancunissa tammikuun ensimmäiset viikot. En kyllä osannut hetkeäkään pelätä. Mitään uhkaa tai vaaraa ei ollut havaittavissa. Liikuttiin omatoimisesti Cancunin ulkopuolellakin; ei mitään merkkejä huumesodista. Käytimme paikallisbusseja ja vietimme iltaa Cancunin \"oikeassa\" keskustassakin. Huumeisiin emme matkalla törmänneet kertaakaan.

Cancun oli loistava \"tukikohta\" Meksikon lomailuun. Siisti ja länsimaiset standardit täyttävä hotellialue ja upeat historialliset nähtävyydet loistavien bussiyhteyksien päässä.

Suosittelen.

Vierailija

Ollaan menossa Play del Carmeniin kesäkuussa. Tarviiko vuokrata auto vai pääseekö julkisilla helposti liikkumaan. Omatoimimatkailijoina kiinnostaa myös markettien hintataso. Eli millainen hintataso esim. ruokatavaroissa, jos laittelee itse sapuskaa? Onko siellä isoja marketteja?

Timo

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat