Egypti matkakohteena

Vierailija

Olen suunnittelemassa Egyptin matkaa. Olen kuullut, että loma menee helposti pilalle vatsataudin takia. Olisi mielenkiintoista kuulla miten sinulle on käynyt Egyptin matkalla.

Mikä oli hyvä kohde Egyptissä ja mitä pitäis ehdottomasti nähdä lomalla?

Kommentit (15)

Vierailija

Egypti on mahtava matkakohde, suosittelen! Jos tykkäät sukeltamisesta, mene Sharm el Seikhiin. Kaikki Punaisen meren kohteet sopivat, jos tykkäät rantaelämästä. Historia jos kiinnostaa, Kairossa odottavat Gizan pyramidit ja Egyptiläinen Museo. Luxorissa temppelit ja faaraoitten haudat kauempana Niilin länsirannalla.

Vatsatauti ja kova liikenne ainakin Kairossa ovat riskitekijöitä. Pese käsiä useasti ja aina kun käsittelet rahaa. Vältä raakoja kasviksia, majoneesia, kermavaahtoja ja jäätelöä, niin pöpöt pysyvät loitolla.

Make

Vierailija

Makuasia, itse en todellakaan tykästynyt, vaikka historialliset kohteet kiinnostavatkin kovasti - ja ne olivatkin maan ainoa anti. Kairo on kaoottinen, meluisa ja helv..n törkyinen, turistikohteet siistimpiä, mutta kaiken maailman helppoheikit roikkuu tauotta hihassa. Punaisen meren korallit ovat upeita, siksi sinne kannattaakin mennä nyt - ei niitä parin vuosikymmenen kuluttua ole, kun turistit tramppaa ne hajalle ja poimii matkamuistoiksi ;(

Suosittelen sen sijaan Jordaniaa, siisti ja hoidettu, saa kulkea ihan rauhassa ilman näitä tyrkyttäjiä eikä pöpötkään iske.

Egyptissä ei kannata juoda mitään suoraan mistään mukista - kaikki vain pilleillä - likaiset mukit ja astiat ovat riski noiden kylmien ruokien lisäksi.

Irkku

Vierailija

Minä suosittelen Niilin risteilyä. Olimme viime vuonna juuri tähän aikaan ja se oli todella hieno matka.
Luxorissa oli nähtävää vaikka kuinka paljon, jos vain on kiinnostunut sen maan historiasta. Seilasimme Niilillä yöt ja joskus myös päivällä.

Laivalla oli joka ilta ohjelmaa ja iltaisin käytiin myös basaareilla tinkailemassa, se oli hauskaa, kun pääsi paikallisten kanssa keskustelemaan.

Päivisin kävimme retkillä, tehtiin myös bussilla retki Assunian suurpadolle, sekin oli näkemisen arvoinen, matkalla nähtiin kun aamuaurinko nousi Saharan autiomaassa, voi sitä kaunista näkyä.

Vatsavaivoista senverran että minulla oli yhtenä yönä,aamulla sain laivan respasta pillerit,kun otin ne, olin puolenpäivän aikaan jo ihan terve.Laivassa söimme kaikkia ja muille meidän seurueesta ei ollut kenelläkään mitään.

Tuota voin suositella hyvillä mielin.

nim.käynyt

Vierailija

Vietimme viime jouluna kaksi viikkoa Sharm el Sheikissä, Egyptissä.
Matkamme oli ensimmäinen vierailu ko. maassa.
Aikamoisin ennakkoasentein matkaan lähdettiin.

Matka täytti kaikki odotuksemme,jopa ylikin.
Ilmat olivat hyvät koko2vk.
Hotelli hyvä,all.inc.ihan kattava,henkilökunta
hotellissa todella ystävällistä,iloista ja
huumorintajuista.
Teimme päivän retken Kairoon.
Se arvelutti hieman, koska seurueem nuorin oli
11v.
Retki oli kuitenkin niin hyvin laadittu ja
Gizan pyramidialueella viimeistään unohtuivat
matkan resitukset
Sharmissa nuoriso kävi snorklausretkillä (paikallisten) ja olivat niihinkin ihan tyytyväisiä.

Suosittelen,Relax

Vierailija

Olemme kokeneita Egyptin reissaajia. Ostamme välittömästi paikallisesta apteekista ANTINAL-antibioottikuurin mahataudin varalle, saa ilman sen kummempia selittelyjä... ota heti, kun ensimmäiset oireet tuntuvat mahassa, älä jää odottamaan taudin etenemistä. Olemme olleet mahataudissa, mutta kyseisen kuurin avulla tauti laantuu pikaisesti.
Helkky -59

Vierailija

Egyptiläisiä \"antibiootteja\" mahatautiin, enpä kehottaisi niitä popsimaan. Kuka tietää mitä ne ovat itse asiassa. Parempi käydä Suomessa lääkärillä (tai apteekissa) ja kysyä mitä voi ottaa tuon taudin varalta ja saako mitään meillä ilmna reseptiä vai saako lääkäriltä reseptin.

Vierailija

Tosiasia on valitettavasti niin, että Egyptissä on tyystin erilainen bakteerikanta kuin Suomessa, joten meidän maitohappobakteerimme ja vatsalääkkeemme eivät Egyptin pöpöjä lannista.
Tämä on lääkäriltä kuultua faktaa.

Itse en ole koskaan Egyptissä vatsatautiin sairastunut, mutta jos faaraon kirous iskisi, niin empimättä Antinal kuurin söisin.
Tirlittan.

Vierailija

Joo, suomalaiset pillerit eivät käy sen maan mahatautiin.
MIKSI se on niin vaikeaa mennä siellä lääkäriin tai kutsua hänet hotelliin, kun VARMAAN jokaisella on matkavakuutus kunnossa ja rahat saa pois kotimaassa.
En itsekään menisi ostamaan apteekista lääkkeitä,kun ei osaa edes lukea heidän kieltään,ei tiedä mitä saa.
Lekuriin heti.

käynyt

Vierailija

Me suomalaisethan emme lääkäriin lähde kuin viimeisessä hädässä.
Olen kerran Niilinristeilyllä seurannut vierestä taudin kehittymistä. Se ei etukäteen varoitellut, vaan iski palmun takaa salakavalasti ja täydellä voimalla.
Risteilyaluksilla ei ole lääkäriä, vaan lääkärin saa vasta seuraavasta satamasta.Siinä vaiheessa potilas on jo valmis syömään vaikka käärmeen munia helpottaakseen oloaan.
Antinalia ensiapuun, mutta usein tauti jo sillä helpottuu niin ettei lääkäriä enää tarvita.
Tirlittan.

Vierailija

Tulin juuri aamulla Hurghadasta. Matka ko kohteeseen oli viides kahden vuoden sisällä. Mitään vatsatautia ei kukaan seurassani olleet ole joutunut potemaan.

Nyt tosin yhtenä päivänä minulla hieman kipristeli vatsassa samoin kuin mukanani olleella toisella \"papparaisella\"

Otin heti mukanani ollutta Imodium tapletteja samoin kuin toinenkin henkilö. Mitään ripulia ei sitten kummallekaan tullutkaan, tosin täytynee sanoa että en tiedä oliko edes mitään pöpöä tulossakaan. Itse kuitenkin katsoin viisaammaksi pelata ns. varman päälle.

Muutenkin matka oli jälleen onnistunut. Kävimme snorklaamassa todella kirkaassa vedessä ja pakollisia tinkausoppitunteja ottamassa, mutta etupäässä vain nauteimme lämpimästä ilmasta.

Paikallinen verovapaa myymälä on aikamoinen kokemus sinänsä, kun myymälän sisällä saat asioida viiden eri ihmisen kanssa ennenkuin kaikki byrokratian kukkaset on läpikäytynä.

Igors

Vierailija

Antinal-antibioottia voit toki hakea Egyptissä ollessasi joko kalliimman kautta eli tilaat lääkärin hotellihuoneeseen ja vakuutus maksaa viulut:) Tämän on itse vakuutuslääkäri meille Egyptissä ollessamme todennut, että samaa ANTINAL-antibioottia saa ilman reseptiä hintaa 5 euroa suoraan paikallisesta apteekista.
Veimme kyseisen pakkauksen Suomessa apteekkiin tutkittavaksi ja siinä oli sellaisia lääkeaineita, joita suomal.farmagologia ei kyennyt tunnistamaan. Suomessa apteekissa todettiin,että on ihan ok ottaa kyseistä antibioottia turistimahatautiin.

Samoin Turkissa ollessamme mahatauti iski, ajoimme taksilla paikalliseen apteekkiin ja pyysimme mahatautiin antibiootteja. Auttoivat 3-4 tunnin kuluttua ensimmäisen tabletin nauttimisesta. Suomeen tultuamme suom. lääkäri totesi kyseisistä lääkkeistä, että niitä määrätään Suomessakin ärhäkkään mahatautiin:) En yllytä ottamaan paikallisia lääkkeitä, mutta käytännössä ne ovat pelastaneet niin monta ulkomaan matkaamme. Kokemus se on joka täällä puhuu. Helkky59

Vierailija

Täällä on ollut tänään jotain häikkää, suurin osa kommenteista oli hukassa, kaikki eivät ole palautuneet vieläkään, liekö lopullisesti hävinneet.
Huomasi Tirlittan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat