Äkkilähdöt kortilla

Vierailija

Kyllä on ollut todella heikosti halpoja äkkilähtöjä marraskuussa. Ja tarkoitan siis matkoja joissa lähtö lähipäivinä tai max. viikon kuluttua.

Marraskuu aina ennen ollut aikaa jolloin myyty vuoden halvmpia lähtöjä. Esim Kanarialle on päässyt reilulla 200 eurolla ja nytten hinnat moninkertaisia.

Kommentit (10)

Vierailija

tiukentunut taloustilanne on johtanut siihen, että myös matkanjärjestäjät tutkivat minne ja kuinka paljon kannattaa tehdä matkoja.

voi myös olla, että nyt matkustellaan aikaisempaa enemmän, jolloin matkat menee kaupaksi ihan normaalihinnoilla.

Ale-lappuja on huomannut ainakin Egyptin matkoissa.

Itse olen matkustellut useinkin äkkilähdöillä, erityisesti silloin kun haluaa lähteä matkaan lyhyellä aikavälillä eikä kohteelle aseta suuria vaatimuksia. Joskus on matkakohde ollut hyvä ja joskus on vuokrattu auto ja lähdetty kokonaan pois kohteesta (päiväksi tai pidemmäksi ajaksi).

-Matkailija

Vierailija

Hyviä aikoja äkkilähdöille ovat kokemukseni mukaan tammikuu, toukokuu ja elokuun puolivälin jälkeen. Myös joulun alusviikoilla on usein ollut alehintoja.

Make

Vierailija

Vuoden kaksi parasta aikaa on perinteisesti ollut toukokuun jälkipuolisko-kesäkuun eka viikko
ja toinen
kokok marraskuu + joulukuun alkupuoli melkein yhtä hyvää.

Nytten tuo perinteinen marraskuun posettoman halvat äkkilähdöt onkin pettänyt.

Kahtena edellisenä marraskuuna Finnmatkoilla esim. pilvinpimein Kanarian matkoja alk. 211 eurolla sis. majoituksenkin viikoksi.

Vierailija

Jossain vaiheessa tuli matkanjärjestäjiltä sähköposteja marraskuun ja joulukuun alun matkoista Kanarialle. AMltä ei ole postia tullut mutta muilta. Ei ne nyt mitään viikkoa ennen-juttuja ollut mutta edullisilta vaikuttivat.

Vierailija

Voipi olla sesonkikohtaiset halvat äkkilähdöt ehkäpä historiaa, sillä nykyään työelämä osaa olla alalla kuin alalla niin joustava että joulu- ja kesälomia lukuunottamatta selviä lomasesonkeja ei enää ole. Äkkilähdöt on muutenkin nyt kivenalla. Oon huomannut että heti hiihtolomien jälkeen saa halvalla, ja joskus pääsiäisenä Thaimaan-matkoja ja vähän kauemmas, ja huono homma näissä \"tosi nopeissa\" eli samana päivänä lomalle lähdöissä on se, että lentoturvallisuusmääräykset tuppaa estämään samana päivänä varatut lentoliput. Suosittelen Hulluja päiviä, jotka tulee muutaman viikon kuluttua. Matkalle voi periaatteessa lähteä heti, ja hinnat eivät välttämättä halvat ole, mutta edulliset kuitenkin

Vierailija

Lainaus:
ja huono homma näissä “tosi nopeissa” eli samana päivänä lomalle lähdöissä on se, että lentoturvallisuusmääräykset tuppaa estämään samana päivänä varatut lentoliput.

Tuo on kyllä ihan höpö höpö puhetta.

Vierailija

Kuinka voi edes ottaa jonkun samana päivänä alkavan matkan? Katselen silloin tällöin AM:n sivuja, sieltä yksi kevätreissu ostettuna, ja siellä ei taida olla enää tarjolla viime hetken lähtöjä. Täytyy tsekata, en ole asiasta varma. Tämä aika on taitekohta kun talvimatkat alkavat olla lopuillaan ja kesäkausi ei oli alkanut vielä.
Toki harrastamme voittopuolisesti ns. omatoimimatkoja eli kapunkimatkoja yms.Niissäkin on joskus tarjouksia eli hotellit myöntävät alennusta. Itse en kyllä edes voi ottaa ex-tempore-reissuja koska olen töissä ja vähintään 2 viikkoa ennen täytyy lomastaan sopia. Kohtuuhintaisen matkan olen aina löytänyt. Seuraava kaupunkimatka on 4 henkilön reissu. Itse kukin osti pakettinsa netistä , asutaan samassa hotellissa ja toimin muille oppaana, koska tunnen kohteen hyvin. nettitoimsito antoi määrättynä viikonloppuna kaikista reissuista pienen alennuksen ja 4 vrk hyvässä hotellissa ja lennot Finnairilla (suorat) maksoi 298,00e. Mielestäni se on edullinen.

Vierailija

Juuri niin, johan sitä työreissuillakin viime tingassa vexlataan lippuja ja aina rynnätään koneeseen - eikä kukaankyseenalaista samana päivänä ostettua lippua! Ei nyt aina kerrota humpuukia!

Vierailija

Tarkistin AMn sivuilta ja kyllä sieltä löytyy äkkilähtöjä. Pitkä rivi esim. Rodokselle , esimerkkihinta 360e 7 pv, ei ole kallista. Aika oli 13.4.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat