Kotimaiset joulutorit.

Vierailija

Minua on arvosteltu siitä että olen liikaa esillä ja äänessä, olisi jo aika sulkea suunsa ja astua sivuun. Saataahan tuo olla tottakin, mutta puolustuksekseni sanoisin että olen sitä mieltä että mitä vilkkaampi palsta on, sitä mielenkiintoisempi se myös on. Ja onhan minun aloittamani ketjut poikineet myös ihan mukavia ja asiallisia vinkkejä ja kommenttejakin.
Siksipä vielä kerran aloitan uuden ketjun, aiheena kotimaiset joulumarkkinat ja torit.

Meille jouluihmisille tämä joulunalusaika on vuoden parasta aikaa. Kaupungissamme on matkanjärjestäjä joka järjestää päiväretkiä erilaisiin kohteisiin.
Näin joulun alla ohjelmassa on mm. Porvoon vanhakaupunki, Lohjan keskiaikaiset joulumarkkinat ja Loviisan joulukodit.
Loviisassahan on näitä ihania, vanhoja, entisöityjä puutaloja,joidenka asukkaat avaavat joulukoristellut talonsa vieraille.
Keskiaikainen joulutori taas kuulostaa siltä kuin astuisi sisään vanhaan joulusatuun.

Oletteko te tälläisillä kotimaisilla erikoisilla joulumarkkinoilla, toreilla tai tapahtumissa käyneet? Mitkä ovat olleet mietteet ja tunnelmat?
Kysyy Tirlittan.

Kommentit (11)

Vierailija

Porvoossa tulee käytyä vuosittain koska vapaa-ajan asuntomme on Porvoossa (ent. Porvoon maalaiskunnassa). Helsingissä on Espan joulutori, siellä tietysti käyn ja nyt tänä vuonna on uutuutena joulutori Keskuskadulla, se on käytännössä Stockmannin tori mutta jouluista tavaraa yms. sieltä löytyy, avautuu 5.12.
Näitä kotimaisia pitäisin lähinnä joulunajan tapahtumina, eivät ne vedä vertoja eurooppalaisille joulutoreille.
Parilla ulkomaisella joulutorilla ehdin käymään koska työmatka suuntautuu Tukholmaan ja pidennetty viikonloppu erääseen Euroopan kaupunkiin. Tunnelma noilla toreilla on se paras anti.

Vierailija

Levillä on nyt kolmatta joulua joulutori aivan eturinteen juuressa. Ideana siellä on, että ei myydä ulkomaan halpatuotantoa vaan kotimaisia tuotteita. Tori on avoinna nyt marraskussa viikonloppuisin ja joulukuunsta tammikuun alkupuolelle joka päivä. Tapahtuma on hyvä piristys matkailukeskuksessa, mutta ehkä se vielä hakee muotoaan. Ja kauppiaat saavat taas nauttia arktisesta ilmastostamme...

- Matkailija

Vierailija

Eurooppalaiset joulutorit ovat avoinna pitempään eli kuukauden verran, kestäen uuteen vuoteen saakka. Aukiolon pituus vaihtelee kaupungeittain, Brysselin joulutoir on ainakin avoinna joulukuun loppuun asti.
Espan joulutori Helsingissä on se jonka tunnen kotimaasta, sinne valitaan myyjät tarkasti, ovat kotimaisia kaikki, ovat ainakin olleet ellei muutosta ole tehty. Kräässä sillä torilla ei saa myydä.

Vierailija

Minä yritän käydä mahdollisimman monissa koulujen joulumyyjäisissä, vaikka ne eivät varsinaisia toreja olekkaan. Lasten askartelemat joulukoristeet ovat hellyttäviä joulukoristeita.

Tirlittanin viestit ovat hauskoja, osa on kuin pieniä matkakertomuksia, eikä niitä liikaa ole.

Vierailija

Tirlittan älä ihmeessä lopeta, minusta sinä olet ihana ja sympaattinen ihminen. Luen kaikki kirjoituksesi. Olet mahtava positiivisuuden lähettiläs tässä kylmässä maailmassa.

Jukka

Vierailija

Kiitos Jukka!
Kehut ja kiitokset lämmittävät aina mieltä, mutta samalla ne ovat kuin kaksiteräinen miekka.
Toisia ne saattavat alkaa ärsyttämään.
Tirlittan.

Vierailija

Muista mitä Elvis sanoi: Kateus on parasta imartelua! (En kuitenkaan halua ryöpyttää liikkeelle uutta keskustelua kateudesta. Puhutaan mielummin matkailusta)

Martta

Vierailija

Siis hetkinen..... valmistauduin kirjoittamaan jotain joulutoreista, mutta tämähän onkin jonkin ihmisen itsekehuketju! Sellaista se nykyään on.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat