Milä Dubaissa viehättää?

Vierailija

Hei kaikki Dubaissa käyneet!
Minua on aina kiinnostanut tietää mikä siinä paikassa teitä viehättää?
Eikö se ole täysin keinotekoinen vain turisteille rakennettu paikka jossa voi ainoastaan shoppailla.

Kommentit (10)

Vierailija

Minäkin kaipaisin tähän kysymykseen vastauksia. Kerran olen käynyt Dubaissa enkä sen viikon perusteella pysty itse vastaamaan, sillä en löytänyt yhtään syytä mennä uudelleen.

Makuasioista ei voi kiistellä

Vierailija

Höh! Pidetäänkö kysymystä provona ja riitaa aiheuttavana vai onko palsta hiljentynyt kun ei tähän kysymykseen ole vastauksia tullut?

Itse historiafriikkinä olen samaa mieltä edellisten kanssa, tuskin Dubai on minuakaan varten,mutta joku juju siellä täytyy olla.
Olisi tosiaan mielenkiintoista kuulla, mikä se on se imu, joka ihmisiä vetää sinne kerta toisensa jälkeen, varsinkaan kun siellä ei ole oikein tuota rantaloma kulttuuriakaan.
Ihmettelee Tirlittan.

Vierailija

Jaa kui niin ei ole rantalomakulttuuria? Siellähän on mahtavia rantoja ja kun menee kaupungin ulkopuolelle niin löytyy hienoja autioita rantsuja.

+55 asteen helteelläkin voi mennä laskettelemaan mäessä ja golfata voi ympäri vuoden. Huvipuistoa, vesipuistoa sun muuta löytyy ja ruokapaikkaa joka lähtöön.

Ja onhan se shoppailu toki tärkeä osa siellä. Halpaa rihkamaa Karmasta, laatutavaraa ostareista ja todella halpoja kultakoruja kultasoukista.
No niin ja juuri kun joku oli jo sanomassa että kullan maailmanmarkkinahintahinta on sama kaikkialla niin työ on siellä paljon halvempaa samoin kuin katteet piememmät.
Suomeessa kun ostat satasella kultakorun niin ei siinä ole kuin kympin-parin kullta. Dubaissa satasen korussa voi olla 60-80e arvosta kultaa.

Vierailija

En ole löytänyt minkäänlaista motiivia mennä Dubaihin. Olen Travel-kanavalta nähnyt ohjelmia Dubaista eikä siellä näyttänyt olevan mitään itselleni. Shoppailuko on motiivi vai mikä?
Lomaseudulla täytyy olla jotain historillista tarjottavaa, kulttuurielämyksiä, paikallista elämää... se kiinnostaa. Kauppakeskukset eri puolilla maailmaa eivät yksistään vetoa minuun.

Vierailija

Dubain auringonottokulttuuri = allaskultuuria eli loistohotelleissa on kyllä niiden arvon mukaiset allasalueet. Kyllä Dubaihin menisin mieluummin kuin esim. Egyptiin tai Tunisiaan.

Vierailija

Lasten kanssa Dubai on todella helppo, hygieeninen ja miellyttävä matkakohde, sekä aurinkovarma ja suht kohtuullinen lentomatka.
Omat tenavani 5-v. ja 8-v. kinuavat sinne koko ajan uudestaan!

Äippe

Vierailija

Aurinko, itämainen ilmapiiri sheikkeineen, ostosparatiisit, turvallisuus, rannat ja upeat allasalueet, siisteys, viinattomuus, kameliravit, erilaisuus, kohtuullinen lentomatka, ei mahavaivoja koskaan, hyvä ruoka, hyvä palvelu siinäpä se.

Vierailija

Kiitos selventävistä vastauksista.On mukava lukea myös asiallisista, erilaisista mieltymyksistä.
Vaikka tuskin koskaan itse Dubaihin matkustan, niin lähipiirissä on omatekemäni ihminen, joka hullaantuisi täysin noista kultasoukeista.
Tirlittan.

Vierailija

Olen käynyt Arabiemiraateissa kaksi kertaa. Eka kerralla n. 5 vuotta sitten Dubaissa. Siisti ja turvallinen kohde, alkoholia saa jos haluaa, mutta itselleni se ei ole motiivi lähteä ulkomaille. Kohtuullinen lentomatka lämpimään kohteeseen, upeat rannat, lämmin vesi. Arabiruoka (pääsääntöisesti libanonilainen keittiö, jossa söimme) suosikkiani - maustettua, mutta ei tulista. Ja sitten harrastukset. Voit vain olla ja nautiskella olostasi tai pelailla golfia upeasti hoidetuilla kentillä. Usein myös shoppailu kuuluu lomailuun ja siihen on aivan loistavat mahdollisuudet.

Toinen kerta oli Ras al Khaimahissa viime talvena. Paljon rauhallisempi paikka verrattuna Dubaihin. Samoja juttuja voi harrastaa myös siellä. Paikallinen parturi 2 euroa - hotellin parturi 20 euroa - valitse omalle kukkarollesi sopiva. Myös muut palvelut ja kaupat samalla suhteella.

Voin suositella kumpaakin kohdetta niin perheille, pariskunnille, kaveriporukoille kuin sinkuillekin. Ainoastaan, jos alkoholi on tärkeä osa lomaasi, neuvon miettimään onko kohde sinulle sopiva (mm. Sharjahia ei silloin kannata valita).

Vierailija

Hyviä perusteluja tullutkin tuossa edellä. Niihin lisäisin vielä sen, että Dubaissa saa olla \"rauhassa\" - voi tehdä ostoksia tai olla tekemättä, tai voi vain katsella ja kuljeskella kaupoissa ja jopa basaareissa ilman että kukaan tulee tyrkyttämään mitään tai huutelemaan perään. Tässä suhteessa paikkaa ei voi verratakaan esim. Egyptiin, Turkkiin tai Tunisiaan, joissa ostoksilla oleminen on enemmän kiusaa kuin hupia ja kaupungilla kävely melkein eloonjäämistaistelua kauppiaiden kanssa. Dubaissa tunnelma on \"itämaisuudestaan\" huolimatta elegantti, rauhallinen ja turvallinen. Mutta ei tietystikään sovi kaikille eikä miellytä kaikkia - hyvä niin, sillä täten Dubaista ei ikinä tule varsinaista massaturismikohdetta, koska sen olemus ei avaudu kaikille.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat