Mikä matkanjärjestäjä.

Vierailija

Kun olette varaamassa valmismatkaa, niin mitkä asiat vaikuttavat siihen mitä matkanjärjestäjää käytätte?
Onko se hinta, omat aikaisemmat kokemukset, kavereiden suositukset vai mikä?

Kommentit (10)

Vierailija

Valmismatkoja ostan matkanjärjestäjiltä vain ns. rantalomapaikkoihin. Paikka merkitsee, ei hinta. Täytyy olla nähtävyyksiä tai esim. jokin aidompi seutu paikallisvärityksineen. Mikään hiekkarannan all inclusive-juttu ei tule kysymykseen.Liikumme ympäristössä sekä vuokratulla autolla että paikallisilla kulkuneuvoilla, riippuen paikasta.Ei mitään suosikkifirmaa ole rantalomilla.

Vierailija

Monetkin asiat vaikuttaa valintaani matkanjärjestäjän suhteen.Matkustan/olen matkustanut suhteellisen paljon.Palvelu on ehdottomasti ykkönen.Opaspalvelua, osaamista, tietämystä kohteesta pidän tärkeänä.Tietysti lomakohde saattaa ratkaista, eri matkatoimistot vievät eri kohteisiin.
Viimeaikoina olen käyttänyt kolmea tunnettua järjestäjää melko tasapuolisesti ja ne ovat kaikki lähes samalla viivalla.Vertailen silti niitä\' jatkuvasti, sillä hyvinkin pieni ja monen mielestä mitätönkin asia saattaa vaikuttaa valintaani.Aika näyttää, kuka vetää pisteet kotiin.t. Ulpukka

Vierailija

Vanhemmiten olen tullut laiskaksi joten matkani ovat nykyään melkein pääasiassa valmismatkoja, onhan varsin helppoa mennä valmiille.
Silloin tärkeimpänä seikkana kohteen lisäksi ovat laadukkaat opaspalvelut.
Varsinkin ensimmäistä kertaa kohteeseen mentäessä saa nähtävyyksistä eniten irti ammattitaitoisen, omaa äidinkieltä puhuvan oppaan välityksellä.

Tosin seuraavan lomani matkanjärjestäjän valintaan vaikutti myös suora lento lomakohteeseen.
Tirlittan.

Vierailija

Itselläni matkanjärjestäjän valinnassa ensisijaisesti katson itselleni tutuksi ja turvalliseksi koetun matkanjärjestäjän valikoiman. Oikeastaan kaikki matkani ovat ns. pakettimatkoja joten odotan sitten että paketti käsittää kaiken siitä lähtien kun astun koneesta ulkomailla.

En esim. pidä käytännöstä että matkaopas jättäisi minut parin sadan metrin päähän hotellista jossa yksin sitten joutuisin selvittämään vaikkapa vain sekaisin olevia huonevarauksia joita ei sitten hotellin koneelta aina ole löytynytkään.

Samoin matkanjärjestäjien omilla retkillä odotan oppaalta tietämystä jopa paikallisista erikoisuuksista ja kykyä vastata hieman erilaisiinkin kysymyksiini.

Olen valmis maksamaan hieman enemmän itse laadulliseksi tunnistaman matkanjärjestäjän matkapaketista vaikka aivan samantuntuisen paketin saisin hieman halvemmalla muualta.

Esimerkkinä nyt Kap Verde jossa opaspalvelu piti toimia 24 tuntia/ vrk mutta puhelin ei toiminut koko matkan aikana johtuen siitä että paikallinen operaattori ei välittänytkään oman operaattorini puheluita. Kyllä tämän tapaisen asian, laadullisesti asiallisen matkanjärjestäjän, olisi pitänyt informoida jo ennen matkaa.

Vaikka esim. opasta en tarvitsisikaan niin kuitenkin tahdon että sellainen olisi ihan oikeasti tavoitettavissa mikäli jokin itselleni vaikeampi ongelma ilmenesi.

Igors

Vierailija

Matkatoimisto ei juurikaan vaikuta valmismatkani valintaan. Itse reissaan valmismatkoilla vain aurinkokohteisiin ja siinä eniten painaa kohde, hinta, lentoajat ja muu käytännön toteutus. Muut matkat teen omatoimisesti ostaen lennot ja hotellit netistä.

Vierailija

Matkan kohde syntyy ajatuksissa milloin mistäkin syystä. Se voi olla pikalähtö tai vuosien haave.
Yleinen hintataso on kohtuullisesti selvillä eikä pienet erot siinä merkaa. Näissä tusinakohteissa tulee keskenään verrattua kolmea suurta. Aurinkomatkat tippuu pelistä vastenmielisen mielikuvan takia. Finnmatkat häviää Tjäreborgille
koska tämä käyttää Thomas Cook Airlinesin lentoja. Jotensakin tuollee,ei mikään pakkomielle kuitenkaan. Hintaerot alle 20% on merkityksettömiä
näissä pikkuhypyissä mutta neljän tonnin kiertomatkalla alkaa vaikuttaa.Nämä yksilöidyt reissut tulee verrattua lähinnä päiväkustanuksella mikäli on vertailukohdetta. Sisältö on kuitenkin oleellisin vaikuttava asia valintaan.

Vierailija

Rantalomakohteisiin kuten esim. Turkki jossa olen käynyt monta kertaa enkä enää paljon palveluja tarvitse,käytän halvinta matkanjärjestäjää.
Paljon parjattu Detur on hyvä, hotellit keskivertoja ja palvelu hyvää.
On mukavaa että meille \"köyhemmillekin\" löytyy vaihtoehtoja,ja niille vaatimattomille hotellihuoneille käyttäjiä.

Maija.

Vierailija

Meillä ollaan matkustettu joulunaikaan lämpimään jo neljä joulua, poppoona 3 aik ja 2 lasta... kaikkein helpoimmin ja edullisimmin ollaan matkustettu tällaisella kokoonpanolla tjären toimesta, tykätty kovasti... kolme ed. joulua thaimaassa, nyt mennään pyhiksi 2vkoksi sharm el sheikhiin.

Vierailija

Pari kertaa vuodessa matkailen ja useimmiten ns räätälöityjä omatoimimatkoja, eli lennot ja hotellit katsotaan netiltä ja matkanjärjestäjältä ne sitten tilataan. Aina reittikoneilla, lomalennoille en mene kuin äärimmäisestä pakosta. Olen myös omatoimimatkoja tehnyt, mutta olen todennut, että lennot saa mukavammin järjestettyä matkanjärjestäjän kautta ja usein myös halvemmalla.
Helmikuussa ollaan menossa Indonesiaan Jaavan saarelle, Jakartasta saarta pitkin toiseen päähän, josta sitten jatkamme laivalla matkaa Balille, jossa ollaan viikko. Nämä järjestelyt tehtiin Suomi Seuran matkatoimistosta. Siellä on tarjolla monenlaista matkaversioo.

Matkailija

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat