Laatumatkat.

Vierailija

Viime aikoina on käyty keskustelua matkojen hinnoista ja laadusta.Toiset matkat on leimattu halpismismatkoiksi ja toiset ovat kertoneet tekevänsä vain laatumatkoja.
Onpa aivan oma ketju halpalennoillekin.

Tasapuolisuuden nimissä kysynkin nyt, mitä maksaisitte/ olette maksaneet laatumatkoistanne?
Jos kyseessä on omatoimimatka mistä kustannukset ovat syntyneet?

Itse en kovin kummoisia pohjia pysty laittamaan, viime vuosien kalliimmat matkani ovat olleet Kristina Reginan risteilyjä. Hytti,ruokailu ja retket hieman alle 2000 euroa per henkilö.
Tirlittan.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Lisäystä vielä edelliseen, olen osallistunut muutamaan matkakirjoitus kilpailuun ja saanut matkalahjakortteja joilla olen kustantanut nuo kalliimman hintaluokan hytit.
Normaalisti minulle kelpaavat halvemmat hytit.
Tirlittan.

Vierailija

Jos laatu tarkkoittaa hyvää ja onnistunutta niin eräs kärkipään reissuja oli pariviikkoinen Bulkarian matka kesäkuussa jokune vuosi taakseppäin.Oltiin pakettimatkalla mutta kuljimme omia kujia.Pelkistettyä vuoristoa,lohen kalastusta ja maistelua nuotiolla illan hämärtyessä. Kymmenkunta luostaria kierreltiin ja Unescon perinnekohteita kuvattiin. Upea oli myös reissu Ruusulaaksossa. Vähän tuo sorminäppäryys hävisi paikallisille mutta tulipahan testattua.
Muistini mukaan hehtaari tuottaa noin 8-11 desiä ruusuöljyä ja litrahinta oli jotain 4-5000 euroa.
Pakettimatkan hinta 700 e Reissut muilta osin ja
polttoaineet,liput ja syömiset,viinit 400 e per henkilö. Eli kaksi monipuolista ratevaa viikkoa
1100 euroa.

Vierailija

Erittäin mielenkiintoinen,muistiin jäänyt oli lomareissu Vietnamiin. Eli matkailun laatureissu omalta osaltani.Toki mukaviahan nuo pikkupiipahtukset eli rantalomahypytkin on mutta tällä reissulla oli kaikki uutta,erilaista,omaperäistä eli täys vastakohta kotimaan menoon. Lähtien ihmisistä,rakennuksista, olosuhteista,luonon erilaisuudesta. Mutta hyvä ei maksa paljoa paikanpäällä. Eli lähinnä kolikkopohjalta mentiin olipa jokiristeily tai mopotaksi kyseessä. Hotelli oli netin kautta ja kulut kohteessa satasen ,puolentoista per viikko.
Hinta lomalle syntyi lennon hinnasta. Lento oli myös rasittavin matkan osuus. Toki virheetön suoritus mutta en nauttinut.

Vierailija

Ei mahda mitään, matkoja on erihintaisia ja eritasoisia. Matka = tuote sisältäen erilaisia asioita ja hinta määräytyy sen mukaan.
Tavallinen valmismatka menee usein alennukseen, kysynnän puutteen vuoksi. On taas matkoja jotka eivät alene koskaan ja niitä ovat hyvänä esimerkkinä kaupunkimatkat ja räätälöidyt matkat sekä myös teemamatkat.
Ei mielestäni asiassa ole mitään epäselvää - ei
ainakaan itselleni. Jokaisen kategorian matkoja tulee ostettua, halpoja vähiten.
On myös halpalentoja joita en ole rohjennut ainakaan toistaiseksi ostaa.
Ratkaisuvalta on sillä joka lystin maksaa!

Vierailija

Missä on käyty keskustelua?
Mitään matkojen hintoja en tänne laita, ne ovat yksityisasioita. Ei ole myöskään tarvetta \"pullistella\" kyseisillä asioilla.
Laatumatkoja on mutta sydäntä ei riipaise kuitenkaan, sehän on vain rahaa.

Vierailija

Vastauksena Zorbas nimmarille. Valitan suppeutta mutta täällä ollaan heti nokkimassa.
Ruokailu oli 1-3 euroa lähinnä juomista riippuen
kalaruuat oli erinomaisia mutta eipä salaateissa olleet tunnistamattomat kasvit mitään vatsanpyörteitä aiheuttaneet.Kyytiä sai polkupyörän \"perävaunussa\" 0,50e alkaen. Polkupyörän vuokraus 2-6 e osapäivä-kokopäivä.
Suositeltava kulkuneuvo sinne sutinaan ja alkeellisille ajoväylille. Nuo jokiristeilyt tapahtui katetuilla kaisla-puuveneillä eikä siinä
kolikkopussi sen kummemmin vajaantunut. Ihmiset oli ystävällisiä, mutta kielimuuri oli jotakuin täydellinen.Joku satunnainen ymmärti enkkua rajoitetusti. Matkatoimisto liityntäkuljetuksineen
ja parilta retkellä nipisti lähes 2000e -07

Vierailija

Melkein jokaisessa ketjussa on mainintaa köyhien halpismatkoista, rantarysäreisuista jne..
Tosin osa niistä siivotaan pois.

Mahtaillaan omilla laadukkailla matkoilla, tässähän olisi nyt tilaisuus loistaa ja kertoa tarkemmin niistä kalliista laatumatkoista.

Vierailija

Valvonta on aamuisesta poistanut useita turhia viestejä. Mutta lisää pyyhekumia. Tarinat 11,18 12,18 ja tietysti myös tämä huomautusjuttu.

En ymmärrä miksi joka ketju hienoista aloituksista huolimatta pitää sotkea kaiken perhanan löpinällä ja pullistelulla.

Vierailija

Kysyin eilen vaimolta millainen olisi hänelle \"laatumatka\" Vastaus oli joko maailmanympäri kiertomatka noin 1kk tai sitten parin viikon purjehdus Karibialla.

Mikäli itse lähtisin laatumatkalle niin se voisi olla kuukauden reissu Siperian tai Kanadan erämaahan, teltta/laavumajoituksella makkaraa, omia kalansaaliita yms. nuotiolla ruuaksi tehden. Peseytyminen jokivedessä ym muuta vastaavaa.

Uskokaa tai älkää, mutta tässä olisi minulle se oikea laatumatka.

Ärsyttää sitten jotakin tai ei, mutta sanon että voisimme tuon vaimon vaikkapa molemmatkin matkat tehdä, mutta laatumatkaa ei niistä hinnastaan huolimatta minulle tulisi.

Igors

Vierailija

Jos joku on sitä mieltä että hänen laatumatkojensa hinnat ovat yksityisasioita, niin okei.
Sitä vain en ymmärrä miksi sitten tulla tänne tyhjää kirjoittelemaan.

Vierailija

Viesti 11,18 Täysin käsittämätön viesti. Mikä on pointti tässä. Ap kysyy itsekunkin laatulomaa. Mitä tämä \"esitelmä\" täällä tekee.Harjoittelitko johonkin perhejuhlaan ? Onhan tuo kiva kirjoitella,jännää kun sanoja muodostuu, mutta pitäisi katsoa ettei niitä julkaise vika paikassa.

Viesti 12.28 on hauska.\" ihan tavallisista /
erilaisista matkoista ?

Kuuluu hupiryhmään hienot ravintolat,mää en nyt muista nimeä.

Vierailija

En arvannut ruveta yksilöimään matkoja. Aikani muistelin ja pohtiskelin niin tasalopputulokseen päädyin. Eli nythän asia riippuu ainakin itsellä suhtautumisesta ja henkisestä asennoitumisesta ylipäätänsä tähän olemiseen. Lomien hintahaarukka
300 e/ 3500 e mutta ei raha muuta mitään. Kulissit on ehkä ympärillä hulppeat mutta mitä sitte. Ei se ainakaan minua tai lomaa paranna.
Toki eräät tykkää kun huoneisto on 500 e per yö,mutta minä ilmeisesti uhraisin tuon rahan jonnekkin muualle ja tönisin Igorsia laavulla vähän syrjenpään että muukin oudot mahtuu.

Vierailija

Siivoojan luuta myös kohtaan 1.10 13......
eli täyin turha viesti.
Aloittaja voisi kerrankin tehdä itse jonkun laadukkaan matkan ja näkisi ehkä mitä se on.
No.. en ole kirjanpitäjä eli en matkan ostettuani ota laskukonetta, paperia ja kynää esiin ja ala miettiä mitä mikin osio maksaa. Eihän siinä ole mitään järkeä eikä myöskään tarvetta tehdä niin. Sen kun vaan maksaa matkansa, pakkaa laukkunsa ja matkaan!
nimimerkillä laatumatka taas tulossa!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat