Kumpaa suosittelette?

Vierailija

Ensi talvena on tarkoituksena viettää loma Egyptissä.Kumpaa suosittelisitte, Hurghada vai Sharm el Sheik? Mukana ovat 10 ja 8 vuotiaat lapset.

Lissu.

Kommentit (8)

Vierailija

Molemmissa käynyt ja Sharm on paljon siistimpi ja länsimaisempi paikka. Hurghadaa sanotaan Egyptin pe**läveksi eikä suotta. Hurghadassa paikalliset on aggressiivisempia ja kovempia kusettamaan eikä siellä ole mitään nähtävyyksiä. Jos kohtaat ihmisen joka kertoo käyneenskä ekaa kertaa Egyptissä eikä ikinö enää mee on han takuulla ollut juuri Hurghadassa. Siellä yksin käymällä saa väärän kuan maasta ja tulee helpolla Egyptin vihaajaksi.

t. Peter S.

Vierailija

En voi vastata alkuperäiseen vertailukysymykseen, kun en ole Sharmissa minäkään käynyt, mutta Hurghadassa olen ja en millään lailla kokenut sitä persläveksi! Sehän on aavikonreunalle alunperin pikkuruisen kylän/kaupungin ympärille turvonnut hotelli- ja turismikeskittymä ja kun sen ymmärtää niin ymmärtää paikan luonteenkin.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta ei Sharm issakaan tietääkseni mitenkään erityisesti nähtävyyksiä itsessään ole. Molemmissa käy varmasti ihmisiä joita houkuttaa meri, sukeltaminen, aurinko ja vaivaton lomailu, mutta varmasti myös ihmisiä, jotka haluavat käydä Luxorissa ja/tai Kairossa tutustumassa muinaisen Egyptin suuruuteen.
Saan tästä seuraavasta taas luultavasti kuraa naamalle, mutta en tiedä miten ne muille sattuvat kohdalle ne vihonviimeiset perslävet tai turistirysät, kun itse en ole yhteenkään kammottavaan paikkaan osunut. Jonnekin jää kaipuu palata ja taas jonnekin riittää se yksi matka, kun maailmassa on nähtävää niin paljon, kun vain avoimin aistein on liikkeellä.
terv. lämpötyyny

Vierailija

Ainakin 50 lomakohteessa olen käynyt ja Hurghada ainoa paikka jota inhosin täydestä sydämestä. Sharm+Naama Bay oli ihan jees samoinkuin Luxor, Assuan ja Kairo+Giza
Hurghadassa sukelluskohteetkin on kaukana merellä jonne pitää lähteä veneellä mutta Sharmissa voi ihan vaikka rannallakin snorklailla.

Vierailija

Voin suositella molempia. Nuorison kannalta sommitelkaa joitakin retkiä,liikumista vähän laajemmassa kehässä. Lähinnä siltä pohjalta,
että aikuiset voi rentoutua rannalla auringossa,
mutta nuoremmat sanoo lääblääb sille touhulle.

Olen huomannut ihme sattumia näissä vastauksissa.
Tirlittanin ja Igorsin kaikki kommentit jyrätään
heti ja jyrkästi. Nyt ryhmään on joutunut myös lämpötyyny.(erinomainen nimmari) On selvää,kaikki ei tykkää samoista, mutta kielteisenkin asian voi sanoa sivistyneesti. Tuollaiset epämääräiset heitot maasta tai kaupungista on ala-arvoisia.
On outoa,ettei aikuinen pysty ilmaisemaan mikä
on vikana,vaan kaikki on persläpeä ja sitten inhotaan sydämen pohjasta. En ymmärrä mitä pahaa on veneretkessä sukelluskohteeseen.Monet menee merelle muutenkin.Ainiin,kohde on pers....
Ja tärkein loppuun, yli sata kohdetta kärsinyt,
niistä saaria ei ole kuin 12.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat