Kristina Katarina

Vierailija

Kristina Katarina on aloittanut purjehduksensa ja on jo muutaman matkan tehnytkin.
Onko täällä ketään joka olisi jo kyydissä ollut?
Mitkä olivat tunnelmat ja vaikutelmat?
Itse olen 90luvulla risteillyt sillä Pietariin, silloin sen nimenä oli Konstantin Simonov.
Kelpo laiva jo silloin,sittemmin on monta uudistusta läpikäynyt ja muuttanut jopa sukupuolensakin.

Kieltämättä Reginaa tulee ikävä,olihan siinä sitä vanhanajan merenkäynnin tunnelmaa.
Tirlittan.

Sivut

Kommentit (152)

Vierailija

Ei voi kehua,että kyydissä,mutta viimeistelytöissä siellä paikkoja katselin. Pitäisin kokonaisuutta eri kivana. Sillai simppelit värit että ei tullut tivolimeininkiä eikä turhaa levottomuutta tiloihin. Hyttejä on montaa kokoa mutta karheesti puolta isonmat kuin Reginassa. Onhan alus tietty isompi muutenkin mitoiltaan,mutta ei mikää uiva hotelli ruotsinlaivojen mitoissa. Koko saattaa kuitenkin rajata joitakin satamia,mutta sitten veneellä loppupätkä. Eli ei ongelma.Matkustajamäärä kasvaa mutta en arvuuttele millä lentokoneella heitä kuljetetaan ja onko Finnair vai Airfinnland.
Hinnat on pysyneet lähes ennallaan,mutta eräät
deluxse huoneistot vaatii jo isohkon pinon euroja
Tais mennä 3000e Kaikenkaikkiaan hyvä kokonaisuus ja retket on toivottavasti samaa laatuluokkaa kuin ennenkin.

Vierailija

Hinnat ennallaanko? Minusta näyttää hintataso nousujohteiselta, valitettavasti. Kiva, jos alus vaikuttaa muuten hyvältä. Kannattaisi siis ehkä harkita matkaa. Onko sinulla jotain ns.sisäpiiritietoa? nimim.\"pian loppuu matkarahat\"

Vierailija

Näin tuo on. Tahtovat kaikki vähän hintatasoa nostaa. Mutta nyt on alkaenhinnat 925,00 ja viime vuona lähtien 800,00 satsua että ei minusta kohtuutonta. Tuo korotus saattaa mennä lentoyhtiön polttoaineisiin. Tosin marraskuussa oleva Suezin kanava,Egypti ja Jordania on 1400,00
että onhan siinä viikolle hintaa. Mutta nämä on äärettömän hankalia määritellä,mikä on edullinen,halpa,kallis. Matkat on kuitenkin aivan eri tasolla kuin pelkistetty rantaloma ja rusketuksen haku. Niistäkin pyytävät 7-800 sataa
sesongiaikana.
Tuo sisäpiiritieto on sikäli helppo,kohteesta riippumatta mitään tähellistä ei paljasteta. Eli työnantaja kieltää.

Vierailija

Tänään tuli juuri sopivasti uusi asiakaslehti.
Punaisenmeren risteilyistä saa nopean varaajan alennuksena 150 euroa+ ateriapaketin kaupan päälle. Etu yhteensä 285e, ei paha.
Vaikka olen jo kerran Punaisella merellä ollut, niin nyt jäi asia hiertämään mielenviertä...
Tirlittan.

Vierailija

Kuulemma viimeinen talvi Punaisen meren kulmilla.
Tässä ei sinänsä mitään outoa. Ihmiset haluaa vaihtelua ja uutta.
Tästä lähtökohtasta katsottuna,missä on seuraava
Katarinan kohdealue. Katselin tuota maailman karttaa ja ajattelin että Kuuba ympäröivineen saariryhmineen olisi yksi mahtollinen, Afrikan kupeessa Madakaskar toinen tai sitten Uusi Seelanti. Näissä kaikissa olisi paljon hyviä kohteita piipahtaa päivän parin verran.
Miinuspuolena tulee pitkä lento.
Mitä te veikkaisitte / suosittelisitte.

Vierailija

Toiveena olisi esim. Färsaaret, Islanti, Norjan rannikko - ja tuo viimemainittu on kaunista aluetta. kiinnostava olisi myös Gotlanti-Öölanti- Bornholm.
Minnekään Punaiselle merelle en itse lähtisi ja myös ne satamassaolot taitavat jäädä kaikkialla aika lyhyiksi?

Vierailija

Ellei kohteesta toiseen ole hirveää matkaa,niin maissaoloaika on 10-12 tuntia. Tämä uusi alus on nopeampi joten tuota satama-aikaa on mahdollista pitentää. Toki vieläkin tulee varmaan reissuja että ollaan päivä merellä. Mutta tuskin tuo on pahasta, monethan lojuu rannalla koko viikon ja merellä tarttuu rusketus vielä paremmin. Kahviot on vieressä sekä ravintolat, suihkut,sauna.
Muistaakseni kampaamo ja koulutettu sairaanhoitaja auttamassa hiertymiin jaloissa tai mitä nyt sitten tarviikaan.Eli tuollainen täyden palvelun yksikkö.

Vierailija

Islanti, Färsaaret ja Norjan vuonothan ovat jo kesä 2011 ohjelmistossa.
Myöskin Gotlantiin pääsee Itämeren kierroksella.
Itse toivoisin takaisin kierrosta missä käytiin Irlannissa ja Skotlannissa.
Merisairaudesta kärsivänä olen innoissani tästä suuremmasta laivasta, jospa ei keikuttaisi yhtä paljon kuin Regina.
Tirlittan.

Vierailija

Punainen meri on talvikohde joka jää pois ohjelmistosta. Tähän halusin arvailuja, että missä ollaan seuraava talvi.

Eli missä talvijakso -11-12 ?

Vierailija

Kovin kauas ei suomalaista laivaa kannata viedä, ei uuteen Seelantiin. Tämä on oma mielipiteeni eli sinne haluava voi käyttää paikallisia palveluita. Kun laivayhtiö pistää sellaiseen reissuun omat hintansa päälle, kallista on eikä lyö leiville.

Vierailija

Nämä risteilyt ovat aina olleet hintavia.
Se on karsinut nämä tavalliset Ruotsin matkailijat ja asiakkaina ovat pääasiassa varakkaammat henkilöt.
Heillä on varaa ja myös halua maksaa erilaisesta kokemuksesta. Uskon että asiakkaita löytyy.

Vierailija

Noilla risteilyillä on vanhempia, liikuntarajoitteisia ja kielitaidottomia matkustajia.
Kun siellä on \"luennoimassa\" eri alojen guruja se tietysti lisää joidenkin mielenkiintoa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat