Marbellasta Gibraltarille

Vierailija

Olen lähdössä maaliskuussa Marbellaan. Haluaisin käydä Gibraltarilla bussilla omatoimisesti. Osaako joku neuvoa? Olen kuullut, että Espanja eri ole tunnustanut Gibraltaria. Haittaako tämä jotenkin matkantekoa? Tiedosta kiitollinen

Kommentit (9)

Vierailija

Edellinen \"vastaus\" = yksityiskohtainen selostus eli auttaa tosi paljon kysyjää.Sitä edeltävä kertoo sen mahdollisuuden joka tunnetaan.
Google, oisko se mitään?

Vierailija

Kyllähän niitä busseja sinne lähtee joka aamu, varmaan Marbellastakin. Ainakin muutama vuosi sitten Fuengirolasta pääsi bussilla, epävarma tekijä vain oli, että bussi lähti Malagasta ja siihen ei voinut ostaa etukäteen lippua, joten oli epävarmaa mahtuuko mukaan.

Luultavasti helpompaa olisi ostaa valmis retki, ei tarvitse murehtia rajanylityksiä, riittää kun kävelee passi kädessä rajan yli tai pitää sitä kädessä bussissa kun rajavirkailija heittää ylävitosen kuljettajalle. Ja nuo retket on niin kokopäivätoimintaa, että ei siellä ainakaan kiire tule.

Semenko

Vierailija

Ulkomaalaiset ostavat useimmiten valmisretken, se toimii. Ei nyt kannata aina sitä muutamaa euroa säästää. Malagasta pääsee retkillä Gibraltarille, ja kun retken ostaa, selviää myös tullimuodollisuuksista. Siellä ei mennä ihan kuin Suomesta Ruotsiin Lapissa, ihan tiedoksi vaan.
(3.10. 12:02 tiesi asioista oikein hyvin, ihan ikinä käymättä koko seudulla)

Vierailija

No niin Minä vuonna 1 ja 2 Aurinkomatkojen retkellä. Paluujuomat tuli ostettua sieltä, annoin ennen tullia muutamia pulloja muille, jotka
eivät ostaneet. Tosin silloin ei ollut nesterajoitukset voimassa

Vierailija

Olimme Fuengirolassa muutama vuosi sitten lomalla, vuokrasimme auton kolmeksi päiväksi, ajoimme sillä siihen Espanjan puoleiseen rajakaupunkiin, jätimme vuokrakärryn sinne parkkiin ja kävelimme rajan yli Gibraltarille. Mitään ihmeellisiä rajamuodollisuuksia ei ollut, muistaakseni vilautimme suomen passin kantta rajavartijoille. Ostoksia emme juurikaan tehneet mutta olisihan siellä valikoimaa ollut, mm. viskejä. Tupakat ostin silloin sieltä, oli halvempaa kun Espanjan puolella.

Vierailija

Otat bussin La Lineaan ja kävelet rajan yli Gibikselle. EU-passin kansi riittää rajavartialle. Omalla (vuokratulla) autolle Gibikselle ei kannata mennä, liikenne on takkuista ja jonot rajalla pitkiä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat