Madrid mielessäin...

Vierailija

Tässä jo ensi kevään mahdolliset kaupunkipiipahdukset pyörivät ajatuksissa ja nyt tekisi mieli päästä huhtikuussa tutustumaan Madridiin. Antakaa omakohtaisia hotellisuosituksia, jos kuka lienee Madridissa parin viime vuoden aikana käynyt. Osaan kyllä tutkia booking.comin ja tripadvisorin ja monen muunkin palvelun matkailija-arviot, mutta teiltäkin, hyvät Matkaopas-lehden keskustelijat, kysyn.
-lämpötyyny

Kommentit (9)

Vierailija

Suosittelen mielummin Barcelonaa, jos haluat suurkaupunkiin. Se on todella kaunis kaupunki ja paljon nähtävää Miron museosta merieläinpuistoon, kaikille löytyy jotakin katsottavaa. Ramplalla on kiva kävellä ja katsella ihmisten touhuja sekä kahviloissa istuskella ja katsella ihmisvilinää.

Lusse

Vierailija

Näin on, Barcelona on kaunis ja mielenkiintoinen kaupunki, ja olen siellä käynytkin. Osaksi siksi nyt kiinnostaakin vertailukohtana Madrid :)
terv. lämpötyyny

Vierailija

Madrid on aina kiinnostanut mutta tässä vaiheessa on vielä käymättä.
Luin juuri artikkelin erään matkailulehden sivuilta ja nyt alkoi asia realisoitua eli Madridiin on päästävä. Kevät on ehkä parasta aikaa, ei vielä liian kuumaa.
On maan pääkaupunki eikä sillä tavoin turisteille suunnattu kun esim. Barcelona.
Täytyy pikimmiten katsoa nettivaraussysteemeistä millaisia hotelleja siellä on tarjolla ja missä.
En ole erityisemmin espanjafani, Ranskasta on käyty Kataloniassa eli Barcelona tippuu heti meidän listalta pois.

Vierailija

Olen käynyt molemmissa ja pidän myös Barcelonasta. Oma suosikkini on näistä kahdesta on kuitenkin Madrid. Aitoa Espanjaa, hienoja taidemuseoita kolmin kappalein, niin että jo niiden takia kannattaa mennä: Prado, Reina Sofia ja Thyssen-Bornemisza. En kokenut oloa yhtään turvattomaksi, laukusta kannattaa pitää kiinni kaikkialla. Suosittelen hotellia läheltä Puerta del Solia, mieluiten vanhasta osasta.

Martta

Vierailija

Juu nimenomaan, Martta, ne taidemuseot tässä eniten polttelevat. Tuo Reina Sofia taitaa olla niistä se \"modernin taiteen museo\" vai kuinka? Minä olen vanhan taiteen ystävä ja eiköhän niissä Pradossa ja paroni Thyssen-Barnemiszan aarteissakin olisi kolmelle, neljälle päivälle sulateltavaa :). Alamme olla jo varmoja että huhtikuussa piipahdamme Madridissa.
terv. lämpötyyny

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat