Irlanti kiinnostaisi

Vierailija

Kertokaa, jos olette käyneet Irlannissa. Valmismatkoja en ole löytänyt, vai olenko etsinyt väärästä paikasta. Jos tiedät valmismatkoista Irlantiin jotain, kerrothan. Kuulisin myös mielelläni omatoimiset reitit mennä sinne, mahdolliset hotellisuositukset ja kaiken tyyliin plussat ja miinukset. Olen matkustellut muuten kohtalaisesti, joten omatoiminen reissukin pitäisi onnistua. Kiitos.

tonttu

Kommentit (8)

Vierailija

Irlanti on niitä paikkoja, joita olen ajatellut että sinne vielä.
Olen ollut siellä 15 vuotta sitten majapaikkana Dublin, joka ei ole niin kaunis kaupunki. Muistan kuitenkin kaupungin pohjoisosassa tätä ihanaa \"Irish pub\" aluetta tanssijoineen ja notkuvine lattialankkuineen. Kävimme esim. Dublinin eteläpuolella upeassa Powerscourtin (?) kartanon puutarhassa ja Glendalough -luostarin raunioilla, Trinity collagessa ja tietenkin Guinnesin tehdasmuseossa.
Mutta kuten sanottu siitä on 15 vuotta ja paljon on vettä virrannut senjälkeen.
Jollain on tuoreempia kokemuksia

Vierailija

Saitpahan letkautettua! Minulla kun on tuhat muuta mielenkiintoista paikka, joissa en ole käynyt vielä lainkaan ja aika alkaa loppua.
Ei toisaalta ole tapana mennä 23. kertaa samaan paikkaan.
Tuolla sanonnalla tarkoitin sitä, että en ollut pettynty vaan , voisin mennä uudelleen samaan paikkaan
Ihmiset olivat muuten erittäin ystävällisiä Irlannissa. Toisin kuin...

Vierailija

Maailmassa on niiin paljon kiintoisia paikkoja että jopa helmiin uudelleen meno jää monien vuosien päähän. Kokemusta Irlannista on noin 10 v takaa, silloin käytiin Dublinissa ja Galwayssa. Oli työmatka.
Tosi on että ihmiset siellä ovat ystävällisiä ja tasapainoisia, toisin kun jossain \"muualla\".

Vierailija

Jonkun kerran olen viime vuosina käynyt ja lennot kannatta ilman muuta ottaa esim Ebookersilta, hotellin voit tilata myös netin kautta Dublinista. Muuan hyvä ja suht edullinen on Days Inn (n. 200m la-asemalta)Talbot Streetillä http://www.daysinntalbot.com/,siisti ja keskeisellä paikalla. Lentoasemalla vain bussiin, ajaa Busarukseen(la-asema), vieressä sitten Connolly Station, josta junalla pääsee eteenpäin.Junilla ja busseilla pääsee sitten eteenpäin, vaikkapa Sligoon jossa muutama B&B sekä hotelli.Lähistöllä mm. Yeatsin hauta sekä Maeven(muinainen kuningatar) kukkula ja hauta. Sieltä sitten bussilla Donegaliin ja edelleen vaikka Killybegsiin,kauniita paikkoja kaikki,majoitusta löytyy kysymällä, mm. pubien yhteydessä sekä yksityistaloissa.
Toinen vaihtoehto olisi suunnata vaikka Galwayhin,jossa katsottavaa esim. Spanish Arch(museo),St. Nicholaksen katedraali ja kirkko(erilliset), keskeinen oleilupaikka mukavalla ilmalla Kennedy Park(jep NE Kennedyt ovat seudulta kotoisin),Corrib Riverin rantamat kaunista katsottavaa. Majoitus taas hotellit(ainakin neljä) sekä B&B:t, joita on runsaasti. Tässäpä aluksi jotain, Irlanti on mukava,joskin hinnakas saari, ihmiset mukavia ja pitävät (oman tunnun mukaan) meikäläisistä,reilusti vaan lipun näyttöön!

Vierailija

Valmismatkoja Irlantiin ei taida olla mutta kannattaa kuitenkin tsekata Teemamatkat (FM:n) jos löytyisi sieltä.
Paras aika mennä Irlantiin on joko kevät tai keskikesä.

Vierailija

Ainakin Matkapojilla on ollut valmismatkoja Irlantiin ja varmasti on muillakin toimistoilla. Itseänikin kiinnostaisi toi Irlanti olen monesti lukennut siittä ja varmasti lähdemme ensivuonna sinne Matkapoikein matkalle.

Lusse

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat