Eläkeläismatkat

Vierailija

Minne te eläkeläiset matkaatte mieluiten ja koska? Siis mihin aikaan vuodesta?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Kakkoskirjoittaja, täällä on kuule aktiivisia ja varakkaita eläkeläisiä. Niin että aivan tässä itseäkin hyvätuloista ja varakasta hirvittää :)

Vierailija

\"Täällä pyörivät eläkeläiset eivät varmaan matkusta mihinkään.\"Näin arvioi eläkeläisten reissuja muuan henkilö ketjun alkuvaiheessa.Saattaapa olla oikeassakin, tai sitten ei. Täytyypä oikein laskea omia kulkemisiani...4,5 vuoden aikana kaksikymmentä lomamatkaa eripuolille maailmaa. Koko elämäni aikana niin paljon, että jääköön laskematta.Joten se eläkeläisten \"ale\"ja muusta matkustamisesta.Annetaan ihmisten mieluummin kertoa kokemuksiaan, eikä julkisesti mollata kenenkään taloudellista, tai muuta kykyä matkustaa.Ulpukka

Vierailija

Amerikankuume oli yhteenaikaan käsittäen kuusi reissua Floridan osavaltioon.Chicagoon tein pari reissua. Näissä kaikissa oli vuokra-auto käytössä koko ajan, joten kilometrejä kertyi useita tuhansia, vai pitäisikö puhua maileista.Väli-Amerikan saarilla olen vieraillut neljä kertaa.Idässä Intian Goa tuli tutuksi, samoin Sri Lankassa olen käväissyt kerran. Hieno paikka.
Kap Verdellä vietin kerran kuukauden, sieltä kannattaa suunnata muillekin saarille.Tietoa saa Sal-saaren turisti-infosta.
Kanarian ja Välimeren kohteet olen kolunnut aika tarkkaan, samoin Tunisia, Egypti, Madeira jne.ovat vähiinpäin tullut katsastettua.Kaikissa kohteissa olen halunnut nähdä paikallista elämää mahdollisimman paljon, joten olen liikkunut autolla, tai osallistunut matkajärjestäjän retkille. Nuorempana tein myös omatoimireissuja ja olen matkustanut myös yksin. Nykyisin olen mukavuudenhaluisempi ja käytän enimmäkseen valmismatkoja.Matkailu avartaa ja siinä kasvaa ja kansainvälistyy itsekin. Vielä ei reissaaminen ole kyllästyttänyt, joten täytyypä taas selailla äkkilähtöjen sivuja.t. Ulpukka

Vierailija

Elävää elämää netin ulkopuolella. Eilinen päivä meni (jälleen) tuulipukuun pukeutuneena, siimoja vinkuttaessa.

Lähes koko eilisen päivän olin meritaimenia pyytämässä merellä. Sainko kalaa, en yhtään, en edes nähnyt. Kotiintulessani vaimo jo hieman, kalantulosta kysyessään, epäili olisiko isännällä eläkeläisajan alkaessa yläosassa jo alkanut pikkaisen \"viiramaan\" kun sinne merelle vain on jatkuvasti menossa vaikka tuon kalantulon kanssa on vähän kuin... yhtä tyhjän kanssa. Saisihan noita kaloja ihan kaupastakin.

Tulessani illalla koneelle niin johan oli palstalla käynyt vilkas keskustelu, tosin matkailusta ei niinkään paljoa uutta tietoa ollut.

Uskoakseni nykyinen eläköityvä sukupolvi on päässyt siihen asemaan että monella on varallisuutta ja kielitaitoakin löytyy. Siis verrattaessa tilannetta vaikkapa muutamien kymmenien vuosien takaiseen tilanteeseen jolloin \"seiväsmatkat\" aloitti tämän jokakansan matkailun.

Itse näin eläkkeellä olevana voin todella matkustaa silloin kuin minulle itselleni sopii. Tosin kotimaan kaunis kesä saa minut tiiviisti pysymään kotomaan (kalavesien ?) rannoilla. Mutta kunhan alkutalven viimat saapuvat niin silloin...

Olen nyt sitten muutaman vuoden ollut matkoilla siten että olen ollut tyttärentyttärien (nyt 4v ja 6v ) vanhempien apuna ikäänkuin ylimääräisenä lapsenvahtina ja matkustellut heidän mukanaan. Tilaan sitten yhden hengen huoneen itselleni.

Toisen matkan teen vaimon kanssa. Matkakohteen taitanee määrätä vaimo, minulle kun sopii mikä kohde tahansa, kunhan on lämmintä ja vettä lähellä. Mikäli vaimokin olisi eläkkeellä niin varmaan sitten matkustelisimme hieman enemmän ja mahdollisesti sitten voisimme ottaa vaikkapa äkkilähdön tarpeen yllättäessä.

Igors

Ps. Tuosta siiman vinkuttamisesta olen kirjoittanut mm. http://www.paikkaauringossa.fi/kertomukset/965

Vierailija

Eläkeläisenä voin matkustaa milloin vain, koska työelämän vaatimukset eivät enää rajoita. Eli ihanteelliset olosuhteet matkailulle.

Hyvää päivänjatkoa, Tirlittan lähtee tuulipuku suhisten sieneen.

Vierailija

Olipa vaikuttava lista Ulpukalta, vau! Löytyykö käymiesi paikkojen joukosta jotain erikoissuosikkia, jonne vielä haluaisit? Tai paikkaa, jonne haluaisita muuttaa vaikkapa puoleksi vuodeksi talvea pakoon?

Peace

Vierailija

Kateeksi käy, odotan eläkkeelle pääsyä, vielä on minimissään 20 vuotta työtä edessä ja silloin pääsen matkoille vain 2 kertaa vuodessa. Toinen matka pitempi kaukomaille, toinen viikko Välimerel tai vaihtoehtoisesti muutama kaupunkimatka. Täytyy alkaa jo laittaan rahaa sukanvarteen tulevia eläkeläismatkoja varten, sitten kierrän boltsin ympäri kerran vuodessa!

Niksu

Vierailija

Tuntemani eläkeläiset harrastavat, joukolla, esim. oopperareissuja Tallinnaan, patikointia eri maissa jne. Voivat reissata silloin kun valmismatkatkin ovat halvimmillaan.

Vierailija

Saako plus 63-vuotias vielä nykyäänkin alennusta esimerkiksi Finnairilta tai VRn junissa? Ennen sai, mm isäni oli tähän käytäntöön tosi tyytyväinen.

MM

Vierailija

Kyllä kait saa alennusta eli eläkeläisalennuksen mutta mikä on ikäraja, siitä ei tietoa. Täytyy olla kyllä eläkkeellä ja kait se jotenkin täytyy todistaa?
63-vuotiaathan ovat vielä työelämässä hyvin monet, ei silloin saa eläkeläisalennusta.
Onko olemassa jokin kortti jolla alennukset saa?
(opiskelijat saavat alennusta kun esittävät opiskelijakortin).

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat