Paras matkamuisto.

Vierailija

Onko teillä tapana ostaa matkamuistoja?
Mikä on ollut paras/kauhein matkamuistonne?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Minä en enää nykyisin paljon matkamuistoja ostele,mutta jotain kuitenkin on käteen jäänyt.
Ehkä paras ja jokapäiväisessä käytössä oleva matkamuisto on Ateenasta kirpputorilta ostamani kuparinen kirjanmerkki.
Myyjä väitti sen olevan 1800 luvun loppupuolelta, mene ja tiedä, kauniisti se on ainakin patinoitunut ja minulle rakas.

Toinen ei ole matkamuisto vaan pikemminkin tuliainen. Joskus toistakymmentä vuotta sitten ostin lapsenlapsille Haldikidista sellaisen krokotiilin joka istuu airot kädessä muovisessa jollassa. Kun vetää vieterin niin kroko alkaa vimmatusti soutaa.
Paljon on kroko töitä joutunut tekemään, soutukilometrejä on kertynyt useita. Milloin on soutanut saunassa pesuvadissa, milloin sadevesitynnyrissä ja onpa raukka ollut järvellä merihädässäkin.
Kunhan tämä viimeinenkin lapsenlapsi tuosta kasvaa,ja jos vieteri on vielä timmissä, niin se museoidaan lapsenlapsenlapsien varalle.
Tirlittan.

Vierailija

Jonkin verran on kaapin perälle kertynyt kaikenlaisia tuliaisriepuja, kuten batiikkihamosia ja riemunkirjavia kaapuja. Ostaessa näyttivät nii-in hyviltä, mutta enpä ole kehdannut päälleni laittaa kotimaassa. Tuliaiset on kuskattu Pelastusarmeijan kirpputorille, otettu opiksi ja ostelun sijasta keskitynkin nykyisin matkoillani nautiskeluun.

Parhaat matkamuistoni nykyään ovat siis todellakin ihan oikeita muistoja.

Myy

Vierailija

Kerään kaikilta rantamatkoilta aina mahdollisimman sileitä pikkukiviä ja tuon ne sitten nesessäärin pohjalla kotiin. Meillä on iso pyöreä lasimalja olkkarissa joka alkaa olla kohta täynnä kiviä merien rannoilta.
Kaupunkilomilta pyrin tuomaan paikallisen sanomalehden. Ja jonkun valokuvateoksen paikallisista nähtävyyksistä.
terv. lämpötyyny

Vierailija

Tuon joka reissulta yhden jääkaappimagneetin. Parhaat olen löytänyt maailman museoista. Jääkaapin oveen mahtuu vielä, joten matkalle pitäis taas päästä.

Zorbas

Vierailija

Minun matkamuistoni ovat katoavaista lajia. Ostelen nimittäin mausteita, joskus myös muita ruoka-aineita, joita ei asuinpaikkakunnaltani saa. Juuri viimeksi kesällä toin kokonaisia muskottipähkinöitä.

Petunia

Vierailija

Minulla sama kuin Zorbaksella. Eli jääkaappiin tulee ostettua aina yksi magneetti per matka tai jos matkalla tulee käytyä monessa kohteessa (niin että kehtaa sanoa olleensa) niin sitten niistä.

Lisäksi vaimo ostaa aina avaimenperän joita hän sitten kierrättää avainnipussaan ja kutsuu avaimia aina kyseisten maiden nimillä.

Itse tulee pyrittyä aina hommaamaan kyseiseen maahan/kohteeseen liittyvä jalkapallopelipaita.

Semenko

Vierailija

Lämpötyyny tyytyy pikkukiviin, hyvähyvä. Ystävättäreni L--sa raahaa matkoiltaan isoja murikoita. Tai pikemminkin raahauttaa niitä aviomiehellään. En ihmettelisi vaikku ukko raiskalle puhkeaisi tyrä niiden \"tuliaisten\" takia, asuvat hissittömässä talossa neljännessä kerroksessa.

Mimi

Vierailija

Tuon nykyään lähinnä vaan tarvekaluja keittiöön, tyyliin vispilää, kauhaa, puisia tarjouluastioita. Ne ovat päätyneet käyttöön, toisin kuin aiemmat tuomiseni jotka jäi aina pyörimään kaappeihin.

Late

Vierailija

Vuosikymmeniin en ole ostanut mitään \"rihkamaa\" matkamuistoksi. Kirjoja tulee ostettua sekä jotain sellaisia esineitä joilla on käyttöä.

Vierailija

Olimme häämatkalla Dubrovnikissa. Nyt se matkamuisto käy välillä pyytämässä mopoon lisää bensa rahaa, mutta onhan se muuten aika mukava.

Sini

Vierailija

Joskus aikanaan tuli tuotua kameroita ja soittopelejä (uutuusmalleja)kun olivat vielä Suomessa tuntemattomia tai hyvin harvinaisia.Eli ei löytynyt MustanPörssin hyllystä.
Oleellinen mieleenjäänyt matkamuistokerääjä oli
mieshenkilö Turkissa. Jo silloin hänellä oli yli 600 kokoelma kukkopillejä. Kaikki erilaisia,eri kokoisia mutta kaikki soivat, se oli ehdoton vaatimus.
Nykyjään tuo matkamuistojen keräily on lähinnä valokuvien ottaminen. Koska nurkat täytyy ja riittävän persoonallista ei näistä tutuista kohteista löydy. Vika on tietysti itsessä,mutta siksi hankala korjata.

Vierailija

Jääkaappimagneetit, valokuvat ja itse kirjoitetut tarinat matkoilta niin pysyvät mielessä paikat, hotellit ja tutuksi tulleet ihmiset.
Matkoille vien kyniä, kirjoja ja lehtiä ja jätän niitä paikan päälle ja jos käymme jossain köyhässä maassa esim. intiassa tai afrikassa viemme lastenvaatteita, makeisia ja koulutarvikkeita.

Bellanova

Vierailija

Meillä on lähes samantyylinen matkamuistojen keräys kuin Bellanovalla. Joka paikasta ostamme mahdollisimman paikallisen kuvakansion johon sitten matkamme taltioimme. Alkulehdillä meillä on siinä lentolippumme ja kuva hotellista.

Sitten seuraakin sekalainen seurakunta erilaisia valokuviamme ja jopa muutamia ostoskuitteja. Ostokuitit eivät ole minkään hinnanseurannan takia vaan aivan muuten on mukava katsella minkämoisia ja miten kirjoitettuja nuo kuitit ovat. Vaimo sitten kirjoittelee matkakertomuksen sinne kansioon.

Itse ostan sitten vielä jonkin pienen kalastusaiheisen esineen kirjahyllyyn esim. Vietnamista pienen marmorista veistetyn kalastajaveneen kalastajineen.

Igors

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat