Harrastematkat

Vierailija

Millaisia harrastuksiin liittyviä matkoja olette tehneet? Vastasiko reissu odotuksia?
taidematkailija

Kommentit (12)

Vierailija

Itselleni kaikki matkat ovat harrastematkoja. Tosin ainoa täysin harrasteeseen liittyvä matkani on suuntautunut meritaimenien kalastamiseen Gotlannissa. Niin, varmaan ei tarvitsisi sitten kertoa harrastukseni olevan kalastus sen kaikissa muodoissaan.

Gotlannin opastettu kalastusreissu täytti kaikki toivomukseni, pirteitä meritaimenia sain kalastetuksi ja jopa hieman (kalamiehenä)rintaani röyhistellen onnistuin saamaan koko porukan kaksi isointa meritaimenta.

Mutta, kuten jo mainitsin niin kaikki, siis ihan kaikki, matkani sivuavat tavalla tai toisella tuota harrastustani. Monta mukavaa muistoa on noista jäänyt ja välttämättä kalansaalis ei ole niitä tärkeimpiä.

Intiassa kävin kalassa erään pienen rantaruokalan omistajan kanssa ja kalantulolla ei juhlittu. Taisi muutama särjenkokoinen olla saaliina. Mutta matka sinne kalapaikalle oli se joka vieläkin on muistoissa päällimmäisenä.

Ajoimme vanhalla moposkootterilla aivan mielettömässä liikenteessä. Tuskin koskaan olen niin paljoa pelännyt. Lehmät ohitettiin muutaman kymmenen sentin toleranssilla ja vastaantulevasta kuorma-autosta ei kuskini tuntunut piittaavan vaan ohitteli siitä huolimatta muita autoja välillä oikealta välillä vasemmalta.

Vietnamissa kalastin merenrannassa paikallisten ukkojen kanssa ja kyllä meillä oli sielläkin mukavaa vaikka yhteistä kieltä ei aina ollutkaan. Sitten lähdin siellä erään kalastajan pojan kanssa pup pup paatilla merelle kalastamaan. Sieltäkään ei kaloja tullut ja muistan vieläkin kun kaivoin sitten meille kaikille mukanani raahaamastani kalastustarvikkeet ja paikalliset nauroivat että ei täällä ole edes noin isoja kalojakaan kun sinun uistimesi ovat.

Kap verdellä meitä kalamiehiä oli pilvin pimein laiturilla kalastamassa ja sieltä jäi muistoksi paikallisten kanssa yöllä kalassa olo. Laituri oli pilkkopimeä ja vain taskulamppujen valossa siellä kalastimme. Tulipa sieltä sitten saaliiksi yhdelle pojalle pikkuinen hai joka jäi suurimmaksi saaliiksi. Itse sain vain muutaman pienen sintin. Tein siellä itselleni harvinaista syvänmeren kalastusreissun josta saaliina oli lähes minun mittainen wahoo.

Dubai jäi mielleeni kun siinä istuin keskellä kaupunkia lahden rannalla kalastamassa ja ketään muuta kalamiestä ei näkynyt. Tosin yksin ei siellä tarvinnut olla kun tuntui että satakunta ihmistä katseli selkäni takana heille nähtävästi outoa touhua.

Kuten kirjoitinkin niin kaikki matkani sisältävät tuota omaa harrastustani. Ei siis mitään elitistä syvänmeren kalastusta vaan pyrin aina paikallisten tavallisten ihmisten seuraan. Ehkäpä näinollen, laajasti käsittäen, kaikki matkani ovat tavalla tai toisella \"harrastematkoja\"

Nytkin jo tulevia reissujani olen katsellut sillä silmällä että missä siellä kalapaikkoja olisi.

Muutama juttukin löytyy tuolta (huiii) paikka auringossa ja nimimerkillä Igors

Niin ja täälläkin tuo sama nimmari Igors.

Vierailija

Olen tehnyt koiranäyttelymatkoja Viroon ja eurooppaan. Näillä matkoilla ei nähtävyyksiä katsella koska kaikki on tehtävä karvaisten kavereiden ehdoilla.
Varsinkin Virossa on järjestäytynyttä rikollisuutta ja kääpiökoirarodut ovat tavoiteltuja saaliita.

Matkat ovat olleet aina bussimatkoja. Mopsi on jo rotuna niin hullunkurisen näköinen, ettei mopsin omistajienkaan päässä pipo kiristä. Samanhenkisten ihmisten kanssa on ilo matkustaa, niinpä matkatkin ovat olleet poikkeuksetta ratkiriemukkaita.

Aina en ole palannut reissusta rinta rottingilla, tappion karvasta kalkkiakin olen joutunut nielemään.
Vaikka oma koirani on ollut mielestäni se näyttelyn kaunein koira, ei tuomari ole aina ollut kanssani samaa mieltä.
Onneksi olen näistäkin pettymyksistä selvinnyt.

Parina viime vuotena en ole näyttelyissä käynyt.
Syynä on se, että tällä hetkellä minulla on vain yksi, hieman sekundaa oleva ranskanbulldogi.

Mielestäni se on kuitenkin se maailman ihanin ranskanpulla.
Tirlittan.

Vierailija

Itse olen ollut tutustumassa taiteeseen Etelä-Ranskassa mikä onkin aarreaitta siinä suhteessa. Viikko kierreltiin ryhmän kanssa taidemuseoissa ja käväistiin parin taiteilijan ateljeessa.
Yhdellä maalauskurssilla olen ollut Bordeauxin lähellä. Sain suvulta merkkipäivälahjana rahasumman saatteineen eli toiveena käyttää se maalauskursiin. Niin tein ja viikko oli ihana.
Ruoka-ja ruokakulttuuriloman olen viettänyt Toscanassa (myös viinitietouden karttaminen liittyi kurssiin).
aloittaja

Vierailija

Olemme olleet käsityö ja puutarhamatkalla Eestissä. Viinimatkalla Reininlaaksossa Saksassa sekä Itävallassa Viini ja ruokamatkalla. Pariisissa kävimme taidematkalla.

Lusse

Vierailija

Jos joku ei tiedä(provoilee tietysti) mikä on käsityömatka niin se tarkoittaa perinnekäsitöihin perehtymistä ja sitä ainakin Virosta löytyy. Opetellaan vanhoja käsityön teon taitoja ja virolaisen perinteen mukaan.

Vierailija

Niin, voi siitä \"käsityömatkasta\" tulla muutakin mieleen. Kiitos, hauska termi, en minäkään ollut kuullut. Vaimo lähti seurueensa kanssa joskus lankamatkalle Tukholmaan... Sekin nauratti.

Kalevi

Vierailija

Lusse ja muut puutarhamatkailijat. Millaisia kokemuksia Virosta ja muualtakin Euroopasta? En ole vielä käynyt puutarhoja tutkimassa mutta kiinnostaisi todella paljon.

Myy

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat