Blue1

Vierailija

Onko kokemusta tilanteesta kun ko. yhtiön
lento peruuntuu tai aikataulu muuttuu? Miten silloin saa teidon muutoksesta, ilmoitetaanko
asiakkaalle esim. tekstiviestillä?
Eka kertaa reitityksessä Blue1, lento+hotelli ostettu STM;stä.
Tänä aamuna tekstitvssä näkyy 2 Blue1 lentoa peruutettuna.... tuosta tuli mieleen kun kohtapuoliin oma reissu edessä.
omatoiminen

Kommentit (15)

Vierailija

Olen lentänyt Blue1:lla Bryssel-Helsinki väliä säännöllisesti maaliskuun lopulta lähtien ja täytyy sanoa, että puoleen vuoteen on mahtunut jos vaikka mitä. Kesäkuussa Helsinki-Bryssel lento joutui tekemään välilaskun Kööpenhaminaan, jossa jouduimme yöpymään. Odotellessamme tietoja Kööpenhamin kentällä parin tunnin odottelun jälkeen kännykkään tuli viesti, että lentomme Helsingistä Brysseliin oli peruttu. Jep,sen kyllä jo tiesimmekin. Elokuussa Blue1:n kone oli korvattu Estonian Airlinesin koneella. Reilu viikko sitten Helsingistä Brysseliin lähtevä kone oli myöhässä kolmisen tuntia. Olin itse lähdössä Brysselistä Helsinkiin. Virkailijat sanoivat, että eivät voi taata koneen lähtöä Brysselistä Helsinkiin, koska kone ei ole vielä lähtenyt Helsingistä. Koska itseni oli oltava seuraavana aamuna Helsingissä ostin kentältä Finnairin lipun ja tietysti sikakalliiseen hintaan. Kännykkään en saanut mitään tietoa peruutuksesta. Yksi tänään perutuista lennoista näyttää taas olevan Brysselin vuoro. Reilu viikko sitten lähetin Blue1:lle kysymyksen valikoimasta poistettuun sarjalippuun liittyen ja pyysin kysymykseen vastausta. Vielä ei ole mitään kuulunut. Vähän ikävältä näyttää Blue1:n tilanne ainakin meikäläisen silmin katsottuna.

Vierailija

Blue1:llä on ollut koneiden kanssa ongelmia viime aikoina. Niille on tullut pari \"uutta\" B717 joita ei olekaan saatu rekisteröityä jostain syystä Suomeen.

No vanhoja homeisia koneita joka tapauksessa jotka otettu koipussissa kun ovat maanneet Espanjassa edellisen käyttäjän konkurssin jäljiltä.

Vierailija

Olen Hki-Vantaalla nähnyt Blue1:n koneita lähdössä mutta päältäpäin nähtynä en ole hometta havainnut!
Käyn tänään SMT:n Stockan byråssa tarkistelemassa asioita....
Ihmettelin niiden nettisivuja joilla väitetään sen olevan suomalainen yhtiö. Olen luullut sen olevan SAS:n tytäryhtiö ja lähinnä ruotsalainen.
Nettisivut olivat todella sekavat, moisiin en ole missään ennen törmännyt.
En ole vähääkään lentopelkoinen enkä ennakkoluuloinen länsimaisiin yhtiöihin ja koneisiin liittyen mutta nyt vaikuttaa arveluttavalta.
Halpa tuo meidän matkapaketti ei ole todellakaan ole ja jos lähtö ei onnistu, menee kaikki rahat \"kankkulan kaivoon\", on jatkolento Arlandasta toisella yhtiöllä.
aloittaja

Vierailija

Tämän aamun 2 peruutusta liittyivät ketjuun bryssel-tukholma eli molemmat peruttu.
Klo 08.00 oli Blue1-lento Tukholmaan eli se korvasi jotain mutta mikä yhtiö????
No... ajattelin tilastollisesti eikähän noita koneita sentään viikottain tipahtele alas... eikä kaikki vuorot peruunnu.
omatoiminen

Vierailija

SMT:n vastaus meille:
kun lento+hotellipaketti on varattu heidän kauttaan, vastuu informaatiosta on heillä ja ilmoittavat jos lento peruuntuu, etsivät uuden vaihtoehdon ja vastaavat kustannuksista.
Toisin on itse netistä varatuissa vastaavissa.
Eihän Blue1:n jokainen lento toki peruunnu.
aloittaja

Vierailija

SAS-konsrnihan on jo useaan otteeseen kärähtänyt siitä ettei koneita ole huollettu ja niillä lennetään laittomasti.
Viimeisimmässä kärähdyksessä tänä kesänä paljastui
että lennetty 17 000 lentoa koneilla joilla ei olisi saanut lentää huollon puutteen vuoksi. Koskenee myös BLUE1-yhtiötä.

Vierailija

Blue1:sta vain hyviä kokemuksia. Aikataulu täsmää, koneet ok, samoin henkilökunta. Kaikilla yhtiöillä on joskus epäonnea, se on inhimillistä.

Vierailija

Olen matkustanut erittäin paljon ja koko ikäni, mutta en ikinä astuisi tämän halppislentoyhtiön heikkoihin koneisiin.

TelleTuulia

Vierailija

Tukholmaan ja Ouluun olen käyttänyt Blue1-lentoa. Toimii.Seuraavaksi kokeilen Brysseliin, on edullisempi kuin Finnair. Harmi ettei Brussel Airlines enää lennä helsingistä suoraan Brysseliin, se on käyttämistäni yhtiöitä ehdottomasti paras.

Vierailija

Ja jälleen ongelmia Blue1:lla. Minulla ja tyttärelläni oli eri varauksilla liput aamulennolle Helsingistä Brysseliin 3. tammikuuta 2011. Tyttäreni sai ilmoituksen, että hänen lentonsa on siirretty maanantai-iltaan. Minunkin lentoni oli siirretty, mutta minulle ei tullut siirrosta mitään tietoa. Asia selvisi vasta, kun soitin ja kysyin tyttäreni lennon siirron syytä. Tämä tietää minulle yhden lomapäivän käyttämistä ko. maanantaina. Olen sitä mieltä, että Blue1 ei ole se, joka minun loma-ajankohtani määrittelee, mutta niinpä vain näyttää olevan. Ja ei varmaan tarvitse edes mainita, että kun lähetin kyseiseen aiheeseen liittyen palautetta ja pyysin vastausta esittämiini kysymyksiin, niin vastaustahan en tietenkään saanut.
Blue1:n ainoa valtti on hinta, mutta kovin pitkälle ei sillä päästä. Tarvitaan myös luotettavuutta.

Vierailija

Sinulle joka valitit Blue1 lentojen aikataulumuutoksista, tuohan on ilmoitettu ajoissa ja kun huomattavan ajoissa varaa, aiktauluihin saattaa tulla muutoksia, siihen täytyy varautua. Kun on kyse lomamatkasta eikä bisnesmatkasta, siinähän ei menetyksiä synny. Peruuta se lento . Halusit halvemman hinnan mutta peruuta ja ota se kalliimpi.

Vierailija

Edelliselle kirjoittajalle: kyse ei ole lomamatkasta, toisin kuin kuvittelet. Minun pitäisi olla nimittäin töissä Brysselissä maanantaiaamulla 3.1. Muutoksia toki voi tulla, mutta nyt on kyse siitä, että aamun lento on kokonaan peruttu, ei vain vähän aikataulua muutettu. Eli neuvosi on, että perun lennon, jonka olen maksanut ja ostan useita satoja euroja (näyttäisi olevan tällä hetkellä hinta hieman yli 450 euroa) maksavan lennon toisella lentoyhtiöllä tilalle ja maksan tämän Blue1:n minulle suoman ilon omilla rahoillani. Ja tyttäreni, jonka pitäisi lentää samalla lennolla, ostaisi sitten varmaan myöskin jo ostettujen lentojen tilalle uudet lennot. Ja mikähän logiikka tässä sinun mielestäsi on?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat