Sinkkunainen on aina uhka

Vierailija

Luin saksalaisesta Brigitte Woman lehdestä jutun jonka aikuinen sinkkunainen oli kirjoittanut kokemuksistaan risteilylomalla. Eivät olleet kovin hääppöisiä kokemuksia.

Lähes kaikki muut matkustajat olivat pariskuntia ja yleensähän ne ovat pitemmillä risteilyillä yli 50-vuotiaita, keski-ikä varmaan yli 60. Ihan aikuinen nainen oli kirjoittajakin, ei mikään mikrosortseissa keekoileva pissis tai muu vosu.

Mutta kas kummaa, muut risteilyllä olleet naiset olivat suhtautuneet häneen suorastaan vihamielisesti, ikään kuin hän olisi ollut risteilylle vokottelemassa heidän miehiään. Sinkkunaista ei tahdottu huolia edes syömään samaan pöytään pariskuntien kanssa, siitä pitivät rouvat huolen. Paikat oli aina \"varattu\".

Mahtaakohan tämä olla yleistä myös suomalaisten rouvien keskuudessa? Tämä tuli mieleeni kun luin tuon toisen ketjun kirjoituksia (Onko löytynyt matkaseuraa)

Mimi

Sivut

Kommentit (50)

Vierailija

Risteilyille mennään yleensä pareittan, niin kaikki tuntemiani ovat myöskin olleet. Tarkoitan siis noita Karibian risteilyjä yms. Aika orpoa siellä luulisi yksin olevan vai? Laivassa ollaan rajoitetussa tilassa.
Mikä lienee aloittajan pointti tässä? En usko että joku \"haukka\" on kellekään mikään riski kun yksin joutuu jopa matkustamaan. On epähienoa tunkeutua kenenkään seuraan ja risteilyillä on ollut kyllä määrätyt paikat pöydässä.... sekin tuossa klikkaa. Hurtigruttenista on kokemusta viimeksi.Ei sielläkään ketään yksin ollut, en nyt vahtinut muita kylläkään.
Laiva-lento.

Vierailija

Ihan pohdiskelumielessä aloitin ketjun. Itse matkustan lähes aina mieheni kanssa, joten sikäli aihe ei ole omakohtainen. Mutta tunsin kuitenkin myötätuntoa ko. lehtijutun kirjoittajaa kohtaan.

Olet oikeassa siinä että monilla risteilyillä on valmiiksi plaseeratut paikat. Ei kuitenkaan kaikilla risteilyillä.

Mimi

Vierailija

Olen ollut parikin kertaa suomalaisen Kristiina Reginan risteilyillä ja siellä on aina ollut myös sinkkuja. Mukavaa seuraa ovat olleet.

Myy

Vierailija

Tunnen monta aikuista sinkkunaista jotka eivät enää ukkoa riesakseen huoli, edellisestä eroon päästyään. Varattuja ukkomiehiä pörrää kyllä ympärillä ihan omasta aloitteestaan heti kun rouvan silmä välttää.

Niksu

Vierailija

Olen samaa mieltä, tuskin me gammelpigat kenenkään liittoja uhkaamme. Meille vannoutuneille vanhoille piioille vapaa elämä on mennyt veriin, eikä me vanhoista elähtäneistä miehistä edes välitetä. Puhun monikossa, itseäni ja monia naiskavereitani tarkoittaen. Katsellaan mielummin nuorempia miehiä.

Gammelpiga 1962

Vierailija

Apua, onko teidän mielestä epähienoa tunkeutua toisten seuraan kuten joku tuossa aiemmin sanoo? Teen itse sitä jatkuvasti.

Minulle taas on epähienoa jos torjuisin minua puhuttelevan vieraan ihmisen töykeästi ja epäluuloisesti.

Puhelias suomalainen

Vierailija

Kyllä on Suomalaisella naisella huono itsetunto. Tai kelvoton puoliso. Potkaiskaa mäkeen sellaiset ukot joita joudutte varjelemaan vierailta naisilta.

Late

Vierailija

Kyllä mielestäni on typerää lyöttäytyä toisten seuraan, varsinkin esim. ruokaillessa. Haluan itse valita seurani ja se seura on oma puolisoni.

Vierailija

Onhan se toisaalta hienoa että me rouvashenkilöt arvostamme miehiämme ja kuvittelemme sinkkujenkin pitävän heitä tavoittelemisen arvoisina saaliina.

On mielenkiintoista kuulla myös sinkkunaisten kanta näihin meidän ikiomiin puoliskoihimme.
Olen aina ajatellut että jos mies on mennäkseen, se myös menee,helmassa roikkuminen ei auta.
Sama pätee myös naisiin.
Tirlittan.

Vierailija

Tuo oli hyvä näkökulma Tirlittanilta. Hienoa että näkee oman kumppaninsa tavoiteltavana:) Myös siinä samaa mieltä, että jos kumppani menee niin antaa mennä vaan, mitä pikemmin sen parempi.

Mitä niihin ottajiin tulee, niin en kyllä ymmärrä miksi vain sinkkunaisia pelätään. Yhtä hyvin ja paremminkin näyttäisivät ukkomiehet kelpaavan toisille rouville.

Mimi

Vierailija

On paljon tilanteita joissa ei tarvi toitottaa,mä oon rouva,hei mä oon naimisis,huomaatteko mulla
on ukko.

Oletko muuten sortunut vieraisiin uroksiin,
vai missä synnintunnossa hoet tuota \"...seura on
oma puolisoni.\"

Vierailija

seuran etsijälle vastaan minä ja omasta puolestani:
matkaseurana oma aviomies koska on maailman parasta seuraa myös matkoilla. Mistäs sulle ratkaisun avain???

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat