Lastenhoitoapua.

Vierailija

Vaikka ympärillä kuohuu niin aloitan silti uuden ketjun,ja kenestäpä muusta kertoisin ensin kuin itsestäni.

Olen syntynyt 50 luvulla jolloin matkailu ei ollut vielä kovin yleistä.Minun vanhempani kuitenkin viettivät ulkomailla pitkiäkin aikoja uraa luoden.
Nyt jos joku pähkäilee että olivat varmasti kiertävän sirkusseurueen jäseniä ja ennustajaeukon lahjani periytyvät suvusta niin huti tuli jälleen, valitettavasti.

Meillä lapsilla oli kuitenkin vankka ja horjumaton tukipilari,mummo,joka käytännössä huolsi, hoivasi ja kasvatti meidät lähes aikuisiksi.

Tänä päivänä matkustaminen on tullut nopeatempoisemmaksi ja on olemassa sähköisiä viestimiä jotka helpottavat yhteydenpitoa kotiin.
Miten te nykyajan äidit olette sovittaneet yhteen lastenhoidon ja työmatkat?
Entä kenen puoleen käännytte kun tahdotte lähteä lomalle kahden puolisonne kanssa?
Vieläkö on olemassa meitä mummoja jotka riennämme apuun tarpeen vaatiessa? Itse olen koettanut siirtää mummoltani saamaani perintöä eteenpäin.
Tirlittan.

Kommentit (4)

Vierailija

Mainingit rantaan raukeaa..Anna kuohua,itseasiassa
pärskeet virkistää kuumalla.
En aikonut viedä äitien roolia, mutta yleisellä
tasolla on ehkä menty huononpaan suuntaa.
Ennen oli tavanomaista että 3 tai jopa4 sukupolvea
asui samassa talossa. Mummit ja vaarit piti
tenavat silmien alla kun vanhemmat oli töissä.
He taas huolehti että vanhukset pärjäsi.
Nytte perheet on hajallaan siellä sun täällä,
Liitot kestää hyvin huonosti,elämä syö ihmistä.
Harmittava suuntaus.
Olen tuolla välimeren maissa huomioinut,että
siellä tuo perinteinen perherakenne eri sukupolvien välillä toimii.
Tietysti kaikissa järjestelmissä on vikansa
mutta annetaan niiden olla.
Joten äiteet,missä muksut,vai reissaako mukana.?

N:fillaristi

Vierailija

Työmatkailen melko paljon, vähintään kerran kuukaudessa. Aikana ennen perhettä, himoitsin työmatkoja mutta nyt... huh.

Lastenhoitopalapeli on rankka koota ennen jokaista reissua. Viime matkan ajaksi tarvittiin kaksi mummoa, yksi naapuri, kaksi tuttavaperhettä ja yksi palkattu lastenhoitaja. Ja tottakai sähköiset välineet pitää yllä kontaktia lapsiin.

Lomamatkalla makaan mieluiten reporankana ja valitsen \"tylsiä kohteita\" joissa \"ei ole mitään nähtävää\".

Vierailija

Viime rantalomalla (Egyptin El Gouna) oli anoppi ja appiukko mukana matkalla. Oli mahtavaa kun pääsi jopa emännän kanssa syömään ihan kahdestaan.

Pekka P

Vierailija

Minä annan pojalle ja miniälleni aina joululahjaksi kirjallisen vakuutuksen että vuodessa kaksi viikkoa hoidan lapsia.
Silloin vanhemmat pääsevät lomalle kahdestaan.
Lupaisin enemmänkin mutta työelämä rajoittaa,ehkä sitten kun pääsen eläkkeelle.
Työelämässä oleva mummo.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat