Tietolähteet

Vierailija

tarvitessanne faktaa liittyen matkakohteeseen, maahan tai kaupunkiin mistä etsitte tarvittavat tiedot?
Kirjoista, alan lehdistäkö? Mitä lehtiä suositte, kotimaisia vai ulkomaisia?
tiedonhaluinen

Kommentit (8)

Vierailija

Kirjastossani on hyvä valikoima matkailuun liittyviä kirjoja eli sekä varsinaisia matkaoppaita että myös eri maiden kulttuuriin, ruokakulttruuriin ja historiaan liittyviä kirjoja. Ne ovat suureksi avuksi matkoilla, löytää ne helmet, osaa katsoa maata ja paikkoja \"sopivalla silmällä\". Ostan myös eri kielisiä matkailualan lehtiä.
Kristiina

Vierailija

Minulla ei ole valitettavasti kirjastoa kuten Kristiinalla,minulla on vain kirjahyllyjä.
Siksi käytänkin julkista kirjastoa. Kaupunginosassamme on toimiva sivukirjasto jonka kirjastonhoitajasta on vuosien myötä tullut hyvä ystäväni. Hän tuntee mieltymykseni ja tietää myös aina minne olen matkustamassa. Usein saan uutuudet jo ennenkuin olen osannut edes kysyä,ja jos jotain haluan, ei tarvitse kuin ilmoittaa,
Jos jotakin kirjaa tai lehteä ei ole,se tilataan vaikka Rovaniemeltä.
Hyvin kätevää, helppoa ja edullista.
Tirlittan.

Vierailija

Matkaopas lehti minulla Internetin lisäksi. Etenkin Matkaopaan kaupunkiliitteet ovat olleet iso apu matkoilla ja varsin ajankohtaisia verrattuna opaskirjoihin.

Mimi

Vierailija

Itselleni tietolähteenä on aluksi eri matkanjärjestäjien netistä haetut matkakohteet.

Sitten kun itseäni (ja vaimoani )kiinnostava kohde, usein useampikin, on löytynyt luen niistä saatavan informaation.

Seuravaksi pyrin saamaan lisäinformaatiota lukemalla jo paikalla käyneiden matkailijoiden kertomuksia, esim. Aurinkomatkojen paikka auringossa, pallontallajien, plazan ym muista matkailijoita palvelevista eri foorumeista.

Lisätietoa haen sitten myös \"virtuaalisesti matkustamalla\" Maps Googlen avulla. Tämä on minun mielestäni aivan mahtava mahdollisuus tutkia eri paikkoja ja etäisyyksiä. (tietenkin itseäni kiinnostaa myös nähdä rannikoiden muodot ja niillä mahdollisesti olevat kalastuslaiturit)

Olen lisäksi käyttänyt mahdollisuutta täydentää tiedonhaluani esittämällä täysin omia tarpeitani palvelevia kysymyksia aurinkomatkojen paikka auringossa, kysy oppailta osiosta.

Tietenkin tietoa saisi netistä myös ulkomaisista matkailun keskustelufoorumeista, mutta itse olen ajatellut että kotimaisten matkailufoorumeiden anti on kuitenkin juuri juuri etupäässä meidän näkökulmasta kirjoitettuja.

Igors

Vierailija

Yksi hyvä tietolähde on \"In Your Pocket\"- sarja jossa löytyy eri kaupunkien oppaita eli kerrotaan nähtävyydet, historiaa, ravintolat, huvittelupaikat jne.
Osan ainakin saa printattua pdf-muotoisena netistä, ja osaa saa ostaa Akateemisesta kirjakaupasta ja varmaan muualtakin. Oppaita löytyy myös ko. kaupungeista paikan päältä.
Noihin olen tosi tyytyväinen, niitä uusitaan säännöllisin väliajoin eli ilmestyvät kahden kuukauden välein tai kolmen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat