Kiertomatkat

Vierailija

mikäli olette olleet kiertomatkoilla, ihan millä tanhansa, ovatko päivät rasittavia eli onko ajomatkoja liikaa per pv?
Liikkuja

Kommentit (15)

Vierailija

Ranskassa on oltu kiertomatkalla, se oli erikoismatka eikä ajomatkat olleet kovin pitkiä. Bretagnessa ja Normandiassa oltiin.
Aika sitova taitaa olla tuollainen yleisessä myynnissä oleva kiertoreissu... tunteamtonta porukkaa ja aika pitkiä ajomatkoja. Tietysti monta kertaa jonkin asian harrastajat lähtevät noille reissuille eli yhteinen kiinnostuksen kohde yhdistää.
Kristiina

Vierailija

Olemme olleet AM kiertomatkoilla Panamassa, Kambodceassa ja Intiassa ja nyt tammikuussa olemme lähdössä Sri Lankan kiertomatkalle. Minun mielestäni eivät ole liian rankkoja (olen 61v ei niin hväkuntoinen mummeli) linja-automatkat ovat mielenkiintoisia näkee paljon ja opas esittelee koko matkan ajan erilaisia kohteita ja kertoo historiatietoja.Bussit ovat olleet kohtuullisen hyväkuntoisia, ilmastoituja busseja. Ja taukoja kyllä pidetään jos ajomatka on pitkä. Ja eka viikon päälle on yleensä lepoloma jossain rantapaikassa.
Mieluimminkin olemme kokeneet joskus (esim Panamassa) tämän rantapaikan tylsäksi.

T. Mummeli

Vierailija

Minullakin on takana useampi kiertomatka ja tykkään kiertomatkan tyyppisestä matkustamisesta. Näillä reissuilla näkee yleensä tosi paljon, oppii paikallisesta elämästä ja oppaatkin ovat yleensä 2parasta a-luokkaa\". Viimeksi AM:n Guatemalan ja Meksikon kierrolla asiaa tuli niin paljon, että omaksumiskyky ei enää riittänyt.

Ajomatkat eivät yleensä ole ongelmaa vaan minua rasittaa enemmänkin aikaiset herätykset. Tulee univelkaa ja väsyttää. Olisi kuitenkin kiva illalla touhuta jotakin omaakin ohjelmaa, mutta nukkumatti kutsuu.

Rannoilla tai altaalla noilla matkoilla ei yleensä ehdi maata, joten jos se on ykkösasia sinulla niin en suosittele kiertomatkoja. Samoin pitää viihtyä porukassa. Esim. Olympian matkoilla kaikki ateriatkin syödään porukalla, joten se vaatii sosiaalisia taitoja. AM:llä kuuluu hintaan yleensä vain yksi ateria per päivä, joten sosiaalisen seurustelunt tarve on pienempi.

Vierailija

En ehkä tarkentanut kysymystäni tarpeeksi. Kiinnostusta on lähinnä Euroopan kiertoihin eli Toscana, Provence, Portugalin kierto ja ehkä myös nuo Baltian kierrot ja Puola. En käy Aasiassa lainkaan.
aloittaja

Vierailija

Siinä tapauksessa tuskin pitkät bussimatkat ovat ongelma. Tietenkin pitkä on kovin suhteellinen käsite. Jos tuonne mennäänkin bussilla eikä esim. lennetä niin sitten asia on toinen.

Eli ensin lentäen kohdemaahan ja sieltä sitten kierrolle ja lentäen takaisin kotimaahan.

Vierailija

Mainio tapa tehdä kiertomatkoja on risteilyt joita Euroopassa tehdään mm Välimerellä. Keski-Eurooppaan voi tutustua jokiristeilyillä. Siinä ei tarvitse rasittua ajomatkoista ja hotellihuone kulkee mukana. Olen kokeillut mm Välimerellä ja Reinillä, suosittelen aikuisille.

Vierailija

FM:ltä tuli mainossähköposti ja siinä myös Tema-matkoista. Toscanan viinimatka 1748e/ 2 h huoneessa. On aika kallista mielestäni.
Kirsikka

Vierailija

Olen ollut tema matkojen Klassinen Italia kiertomatkalla.Mainos koet unohtumattomia elämyksiä piti täysin paikkansa.
Koska kierrettiin suhteellisen pienellä alueella niin ajomatkat eivät muodostuneet ylivoimaisen pitkiksi ja nähtävää riitti. Oppaat olivat mahtavia ja asiansatuntevia, mikä ei aina suinkaan ole itsestään selvyys.
Omalta kohdaltani voin suositella lämpimästi.
Tirlittan.

Vierailija

Olin viimeksi kiertomatkalla Marokossa. Päivämatkat sopivia ja vaihtelevia, koin että oli monta matkaa saman matkan sisällä. Pidin siitä. Samoin oli turvallista yksin matkailevana kiertää arabimaassa muun ryhmän mukana.
Raili

Vierailija

Riippuu kiertomatkasta. Olen ollut Lofooteilla, jossa oli aika pitkät ajomatkat Suomen ja Ruotsin halki, toisaalta Pohjois-Italiassa ajomatkat olivat lyhyemmät. Opas merkitsee paljon, hyvä opas tekee pitkästäkin ajomatkasta mielenkiintoisen.

Vierailija

Lomalinjalla on paljon kiertomatkoja. Kannattaa tutustua. Useat matkat ns. erikoismatkoja ja laajasta tuotannosta löydät varmasti itsellesi sopivan vaihtoehdon.

-Matkailija

Vierailija

Olen käynyt monilla kiertomatkoilla esim. Saksa, Tanska, Ent. Jugoslavia, Puola, Itävalta, Latvia, Liettua ja Norja. En ole kokenut niitä mitenkään raskaiksi ja tulen vastaisuudessakin tekemään kiertomatkoja.

Vierailija

Euroopassa kierrelty. Ikaalisten matkatoimistolla kivoja ja edullisia kiertomatkoja. Mukava oli Ranskan sekä viime kesäinen Italian helmet.
Jos on oikein kuuma, niin matkanteko on aika
tukalaa. Pysähdyksiä kuitenkin on ja juotavaa saa.
Am:llä on kierelty Kiinassa ja Thaimaassa.
suositten kiertomatkoja. Mitään lepolomia ne ei ole, mutta näkee paljon.

Vierailija

Olen tehnyt useita kiertomatkkoja maapallon eri laidoilla 6 - 23 hengen ryhmissä. Kaikki matkat ovat olleet onnistuneita. Oppaat ovat tienneet kohteistä hämmmästyttävän paljon. Myös matkatoverit ovat ollet mukavia ja mutkattomia, koska useimmiten he ovat paljon matkustelleet. Toki nämä matkat ovat kalliimpia, koska ne joudutaan räätälöimään. Täysihoito ei aina ole ollut hyvä ratkaisu. Jotkut pikkukohteet,joissa olisi kiva katsella ympärilleen, jäävät lounaan takia kokematta. Kohta taas menoksi. Suosittelen tällaista matkustamistapaa.
Terv. Marjuli

Vierailija

Ranskasta on kokemusta eli ko. maan ystävyysseuran matka jäsenille. Oppaana oli silloinen Ranskan kulttuuri-instituutin johtaja, varsinainen sikäläisen kultuurin asiantuntija. Reissu kesti 8 pv, päivämatkat eivät oleet liian pitkiä, yöpymisiä sekä Normandiassa että bretagnessa. Givernyssä käytiin katsomassa Monetn kotitalon puutarhaa mm. (Monet ei elä enää, ihan tiedoksi, talo on kotimuseo!).Hieno reissu, tuollaista ei mikään matkanjärjestäjä pysty tuottamaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat