Kuinka usein matkustatte?

Vierailija

Montako kertaa suurinpiirtein matkustatte ulkomaille vuodessa ja kenen kanssa? Ovatko lomanne ranta vaiko kaupunkilomia?
Itse matkustan noin neljä kertaa vuodessa ja yleensä yksin. Mieheni ei pidä matkustamisesta ja hänen mielestään neljä matkaa on ehdottomasti liikaa.Matkoistani tulee jatkuvasti suukopua,mutta kaiken uhallakin matkustaisin enemmänkin jos vain rahatja aika riittäisivät.
Matkamimmi

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

3-4 kertaa yleensä. Tänä vuonna oltu yhdellä patikka- ja autoilulomalla kaverin kanssa, sitten kaverin ja poikansa kanssa autolla Euroopankiertueella, syksyllä odottaa rantaloma Espanjassa. Sit vielä ehkä Tallinnaan pikkujouluristeilylle ja ehkä Saksaan joulumarkkinoille Hampuriin tai Lyypekkiin.

Vierailija

Tänä vuonna esimerkiksi olen ollut reissussa joka kuukausi, paitsi tammikuussa.
Viikon reissuja tai muutaman pvn kaupunkilomia. Työmatkojen yhteydessä muutama lisäpv kun on sattunut sopiva kaupunki jossa on mielenkiintoista nähtävää.
Seura vaihtelee ja työmatkoilla tiestysti yksin tai sitten puoliso tai tytär liittyy seuraan.
Matilda

Vierailija

Sullapa on mukava työ kun pystyt työmatkan päälle ottamaan kaupungissa muutaman vapaapäivänkin.
Minä joudun usein neuvottelun jälkeen rientämään suoraan lentokentälle.
kiireellinen.

Vierailija

Kyllä matkailu on mukavaa!! Jo suunnittelukin on iso osa matkustamista. Tietoyhteiskunnassa kun eletään on hauskaa tutustua etukäteen kohteeseen ja mielikuvitella tekemisiään!
Ulkomaille, yleensä etelän lämpöön, matkustamme mieheni kanssa kaksi kertaa vuodessa.Kotimaassa, Lapin lumo on tullut tutuksi. Itse tykkään matkustaa sinne KESÄLLÄ. (heinäkuun loppupuolesta eteenpäin) Ah sitä luonnon ihanuutta! Pienet 2-4 päivän pyrähdykset ovat kiva irtiotto kotiympyröistä. Mikäs on mukavampaa kuin pistää äkkiä kamat kassiin ja suunnata vaikka Itä-Suomeen torille paistettuja muikkuja syömääm :))
Vielä on kesää jäljellä, joten hiphei, reissuun....!
Riitta

Vierailija

Osa työmatkoistani ovat alan kongresseja ja vastaavia.
Niiden päätteeksi voi jäädä omalla kustannuksella viikonlopuksi kaupunkiin. Niin tekee moni muukin.
Matilda

harrastus nro 1

Joidenkin mielestä aivan liikaa! Olen vähän sellainen ihminen, että kuuntelen liikaa toisten puheita. Anoppini ja jopa muutama ystävänikin on kovasti arvostellut sitä, miksi pitää olla \"koko ajan\" menossa.

Olemme 50:ä lähentelevä lapseton pariskunta. Tänä vuonna takana on kolme yhteistä kaupunkilomaa Euroopassa (4-8 pv) ja edessä vielä yksi. Sitten kesällä teimme molemmat yhden reissun omien kavereiden kanssa ja minä vielä yhden matkan ystäväni kanssa, koska lomani oli pidempi kuin miehen. Ensi vuodelle on varattuna kaksi reissua (helmikuu + huhtikuu) ja kesälomasuunnitelmat ovat alulla.

Matkustelu on minusta aivan ihanaa! Rakastan suunnittelua ja vietänkin tolkuttomasti aikaa netissä matkoja suunnitellessa ja infoa hakiessa ja lukiessa. Mies arvostaa sitä, että otan asioista selvää ja teen hänelle ehdotelmia, koska hän ei tällaista työmäärää matkojen eteen ole valmis tekemään. Huom! Kaikki tekemämme matkat ovat yhtä poikkeusta lukuun ottamatta aina olleet omatoimimatkoja - halpojen lentojen kyttääminen onkin mielipuuhaani :)

Rakastan lentokenttiä ja lentämistä. Matkustelemme myös mielellämme junalla Euroopassa. Kotimaan matkailuakin on tullut tehtyä, mutta kyllä nykyään veri vetää ulkomaille jo tämän Suomen ylikalliin hintatasonkin johdosta.

Teenkö jotain väärää siinä, jos käyn ulkomailla 6xvuodessa - mielestäni en!?? Omiahan ovat rahat ja vapaa-ajastani päättänen minä. Inhottaa vaan taas ajatus puheista, jotka anoppi & muutama ystävä (?) aloittaa, kun kuulee aikanaan tulevista reissuista. Ehkä pitäisi lopettaa niistä kertominen ja mennä vaan. Sitten kun anoppi soittaa, niin pitääkö valehdella, että joo, kotona ollaan..

-maija

Onpas vastaajat samoilla linjoilla eli kovia menemään! Itsekin matkustan yleensä kolme-neljä kertaa vuodessa viikonloppua pidemmän reissun ja \"Tallinnat & Tukholmat\" päälle...
Matkailu avartaa...eikö vain? Työt tosin välillä \"häiritsee\"lomailua, mutta toisaalta myös mahdollistaa sen.

Tirlittan

Onhan täällä meitä kulkutautiin sairastuneita enemmänkin. Liekö tuohon tautiin mitään parannuskeinoa, itselläni se on ainakin muuttunut vallan krooniseksi.
Oireet ilmaantuvat välittömästi jos seuraavaa matkaa ei ole tilattuna.
Silloin kiertelen kavereiden ja sukulaisten nurkissa kuin kipeä kissa mouruten jotta eikö edes joku lähtisi kanssani...
Yleensä se joku aina löytyy.
Eihän yksin matkustamisessakaan mitään ongelmaa ole, mutta kaksin aina kaunihimpi eli minusta on mukava jakaa kokemuksia toisen kanssa.

Tänä vuonna olen tehnyt neljä viikon pituista matkaa ja kaksi pidennettyä viikonloppu lomaa.Yksi kumpaakin on vielä edessäpäin.
Pelkkä rantaloma ei sykähdytä, mutta se rantalomakohde on usein mitä mainioin tukikohta josta retkeillä ympäristöön.

Viime vuosina olen löytänyt Kristina Cruisesin risteilyt,niitä pyrin tekemään vuosittain.
Samoin olen löytänyt myös Pietarin jossa käyn pari kertaa vuodessa.
Pietari on ja pysyy ohjelmassani niin kauan kuin siellä uutta nähtävää riittää, ja vielä vähän sen jälkeenkin.

Nyt kuitenkin lopetan matkahaaveet tältä illalta, otan viinilasin ja koiran ja lähden laiturille kuuntelemaan yön ääniä ja nauttimaan elokuun hienosta kuutamosta.

matkaaja

Tuntuu että koko ajan ollaan matkan päällä. Kaikki lomat vietän matkoilla eli Suomesta poissa. Lisäksi on helppo ottaa pidennettyjä viikonloppuja, 4 vrk, noiden pitempien jaksojen lisäksi.
6 viikkoa eli 6 pitempää ja 5 viikonloppureissua viimeksi kuluneiden 12 kkn aikana. Olen töissä eli en siis eläkkeellä. Lähialueille en matkusta, siis tallinnat ja venäjät eivät sisälly matkaohjelmaani koskaan.
Matkustan myös työni puolesta ja silloin tällöin on mahdollisuus jäädä omalla kustannuksella parin päivän lomalle kohteeseen.

Ulpukka

En ole työmatkaaja, vaan matkustelen huvikseni ja omalla kustannuksella.
Olin reissannut parinkymmenen vuoden ajan 4-5 etelänmatkan vuosivauhtia, joihin sisältyi 1-2 kaukomatkaakin vuodessa.Lisäksi useita lyhyempiä pyrähdyksiä lähemmäksi.
Viime tammikuussa tuntui, että en saa enää mitään irti, joten oli tauon paikka.Silloin ajattelin, että katsotaan nyt kauanko tätä taukoa riittää.
Huhtikuussa polvesta kuului epäilyttävä \"rusahdus\" ja kesäkuussa kirurgin veitsi piirteli kuvioita polveeni.Tauko siitä sitten seurasi ihan pakollinen sellainen.
Nyt olen kummastellen huomannut, kuinka sormeni syyhyää matkatoimistojen sivuille ja oireet tuntien
tauko taitaa olla loppusuoralla.Ajatukseni karkaavat etelän lämpöön palmujen alle ja uima-altaisiin, se uinti kun on suurin himoni ja harrastukseni lomilla ollut aina.Eli..kohta taas mennään.

Tirlittan

Ulpukka, kun talvella luin kirjoituksesi jossa kerroit ettei matkailu oikein enää maistu, niin aivan pelästyin: Onko Ulpukka tulossa vanhaksi,ovatko maailmankirjat ihan sekaisin vai mistä nyt on kysymys.
Onneksi luonto vain järjesteli mieltäsikin pakollista matkustuataukoa silmälläpitäen.

Mukava on nyt kuulla että menojalkasi taas vipattaa, maailmankirjatkin ovat kohdallaan...

Miiru

Rakastan matkailua ja yritän käydä kerran vuodessa
kaukomatkalla, kerran rantalomalla, Virossa pari kolme kertaa, kotimaassa mielellään Lapissa kerran vuodessa ja kylpylässä kerran pari vuodessa.
Teatterissa pari kertaa muualla kuin Helsingissä.
Olemme lapseton pari, yli kuuskymppisiä.
Niin kauan täytyy mennä kun jaksaa. Pitkät lentomatkat on hyvin rasittavia.

unelmoija

Ennen 4 vuoden välein koko perheen kanssa aurinkolomilla.Viime syksynä eka kerran 21 v. mieheni kanssa ja nyt syyskuussa matka uudelleen.Nämä matka ovat olleet hienoja ja ikimuistoisia .Muutama lapin matka 20 v ,kerran Tallinassa mieheni kanssa + ystävät , ja 2 laivaristeilyä perheen kanssa.Elämä ei ole pelkkää matkustelua- on harrastukset , lainanmaksut ja arki yleensä mihin menee rahaa.

melkein vanhus

Käydään ukon kanssa kerran vuodessa, talvella, jossain lämpimässä, yleensä paikoissa missä ei vielä olla käyty, harvoin mennään samaan paikkaan toista kertaa.
Kiina on tehnyt poikkeuksen, siellä ollaan käyty kolme kertaa.

Kesällä ei minnekään kotoa, silloin on pihassa paljon hommaa, mutta kun syksy koittaa niin silloin aletaan katsella matkaa jonnekin pidemmälle.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat