Dominikaaninen tasavalta

Vierailija

Hei!

Olisiko kenelläkään mitään vinkkejä Dominikaanisesta tasavallasta? Erityisesti olisin kiinnostunut yhdistelmämatkasta Puerto Plata - Samana, hotellit Riu Merengue ja Gran Bahia Principe El Portillo. Retket, nähtävyydet, omatoiminen liikkuminen..

Kiitos =)

- Matkailija

Kommentit (5)

Vierailija

Olemme olleet Platassa kahdesti ja nyt ajattelin seuraavaksi mahdollisena matkakohteena juuri tuota yhdistelmää. Matkustusajankohta kannattaa sijoittaa mahdollisimman myöhään, helmi-maaliskuun vaihteeseen. Tuolloin ainakin Platassa on parhaimmat säät. Minua vain arveluttaa hieman pitkä linja-automatka ja varsinkin kotimatka. Lentokoneessa saa istua aikamoisen määrän ja siihen vielä sitten linjaa-automatka päälle. Omakohtaista kokemusta ei ole Riun hotelleista. Käsitykseni mukaan ovat kuitenkin hyviä hotelleja. Ainut harmi puoli siinä on, että sijaitsevat hieman siellä sivussa. Mutta keskustassa ei kuitenkaan ole paljon nähtävää, ainakaan minun mielestäni,joten tuskin tuo haittaa. Löhölomaksi kohde on aivan mahtava. Tripadvisorin sivuilta löytyy hyvin kuvia ja matkakertomuksia molemmista hotelleista.

Puerto Plata

Vierailija

Olin viime talvena tuolla yhdistelmä matkalla. Tykkäsin kyllä, tosin El Portillo on hyvin erilainen hotelli kuin Riu Merengue. El Portillossa elo on hyvin rauhallista, verrattuna Riun hulinaan.

Muuten en kovin suurta eroa hotellien välillä huomannut. Molemmat hotellit ovat hyvätasoisia ja henkilökunta ystävällistä, no ok, Riussa ehkä hieman avoimempaa. Toki Riussa puhuttiin paremmin englantia, ainakin silloin kun minä olin, kuin El Portillossa. Kyllä El Portillossakin englannilla pärjäsi, mutta välillä saattoi ravintolassa joutua muutamaan kertaan toistamaan mitä halusi tai tekemään tilauksen tökeröllä espanjalla :).

Riussa on kaksi a\'la carte ravintolaa, joihin saa molempiin varata pöydän. El Portillossa niitä on neljä, joista kolmeen saa varata pöydän.

El Portillossa ei ollut niin paljoa lapsiperheitä kun Riussa, mutta ei niitä Riussakaan minun mielestäni liikaa ollut.

Itse palaan jälleen ensi talvena Dominikaaniseen Tasavaltaan, kyllä sinne pala sydäntä jäi. Ihmiset ovat ystävällisiä ja elo leppoista.

Vierailija

Olipa mukava kuulla, että El portillo on rauhallisempi kuin Riu. Minulle se sopisi oikein hyvin, Domeissa on aivan ihanaa viettää todellista lepolomaa, ihmiset todellakin ovat leppoisia ja kiireetön tunnelma tarttuu nopeasti. Mieheni totesikin ensimmäisellä matkalla viikon jälkeen, että ajatella jos nyt pitäisi lähteä kotiin. Pala sydäntä sinne jää ja uudelleen kaipaisi joka vuosi. Minulta eräs tuttava kysyi miksi mennä samaan paikkaan uudelleen. Voisi sanoa, että siellä sielu lepää ja yksi ehdoton plussa ovat myös all inc. palvelut.

Valasretki minua kiinnostaisi kovasti. Viime talvena retkellä käyneet kehuivat sitä unohtumattomaksi kokemukseksi. Itse kävimme ensimmäisellä kerralla Santiagon retkellä, tuolloin päämielenkiinto oli miehelläni sikaritehtaan käynnillä.

Ilmeisesti linja-automatkakaan ei tuntunut kovin pitkältä? Samanan alueella retkeilleet kertoivat siellä myös ympäristön olevan erilaista ja vehreämpää kuin Platan alueella. Mihin aikaan olit viime talvena yhdistelmämatkalla?

Puerto Plata

Vierailija

Hei,
Olin viime talvena helmikuussa reissussa ja samaan aikaan lähden ensi talvena. Ihana katko keskelle pimeää talvea.

Minäkin kävin viime talvena Santiagon retkellä, valasretki jäi minulta monen sattumuksen takia väliin, mutta tulevana talvena se on tarkoitus kokea. Tuttaviltani olen nähnyt kuvia retkeltä. Näyttää kokemisen arvoiselta.

Ei linja-automatka aivan mahdottomalta tuntunut, mutta oli se toki pitkä. Maisemat kyllä muuttuvat ihan täysin Samanaa lähestyttäessä. Samanassa on huomattavasti vihreämpää kuin Puerto Platassa. Muistaakseni lähdimme Riusta joskus yhdeksän maissa niin olemimme sitten El Portillossa kahden-kolmen välillä iltapäivällä. Matkan pituus riippuu siitä kuinka paljon El Portilloon siirtyjiä on. Jos siirtyjiä on vähän matka taittuu tilataksilla, joka pystyy ajamaan vuoriston ”läpi”, bussilla pitää kiertää pidemmän kautta. Ymmärsin oppaan puheista, että tilataksi lyhentää matkaa liki tunnin. Muistaakseni meitä vaihtajia oli viime talvena 15-20 hlöä ja menimme linja-autolla pidemmän kautta.

Eli vaihtopäivänäkin ehtii vielä rentoutumaan uima-altaalle ja nauttimaan merituulesta Samanan rannalla.

Olen samaa mieltä että all inc. palvelut ovat ehdotonta saaren plussaa, ihanaa olla lomalla kun ei tarvitse huolehtia mihin ja koska menisi syömään, vaan voi mennä juuri silloin kun itselle sopii.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat