Sharm el sheikh-sopiiko myös Ei-sukeltajalle?

Vierailija

Tosiaankin vain sukeltelijan paratiisina mainitaan,entäs jos ei tahdo eikä osaa...Ekaa kertaa kohteessa joka muslimivoittoinen jos turkkia ei lasketa.Naisena ja rumana ei kait ongelmia,haen lomaltani aurinkoa-ei mieletöntä kuumuutta,uintia,hyvää ruokaa ja jonkunnäköisiä maisemiakin-olen kreikkafani ja pysynkin ellei nyt vaihdu.Vähän fiilif alamaissa-teinköhän väärän ratkaisun lomakohteesta.Auttakkee jos voette!

Kommentit (1)

Vierailija

Hei!

Mekään emme ole sukeltajia! Olemme olleet perheemme kanssa (lapset teinejä) kaksi kertaa Egyptissä. Sharm el Sheikissä viime vuodenvaihteessa (27.12.2009-7.1.2010)olimme Aurinkomatkojen matkalla, hotellissa Tropitel Naama Bay.
Sharmista pidimme koko perhe kovasti, erityisesti Naama Bayn alueesta. Aurinkoa ja nättejä maisemia. Vaikka se on rantakohde, se on samalla pieni kaupunki, joten siellä voi viettää aikaa myös basaareissa ja kauppakeskuksissa. Jos pidät Turkista, pidät varmaan myös Eyptistä. Maisemat ovat vielä hieman eksoottisemmat suomalaisen mielestä. Liikuin Sharmissa myös yksin, kun mies ei tykännyt käydä kaupoissa. Mene vain sellaisiin kauppoihin, joissa on jo muita asiakkaita, tai jossa on vain yksi miesmyyjä. Ja tinkiä siis pitää.
Yksinäisenä naisena Egpyptissä pitää olla itseluottamusta ja reippautta. Kaikki egyptiläiset miehet eivät arvosta yksin liikkuvaa naista. Perääsi huudellaan, mutta eihän niistä tarvitse välittää. Suomalaisista pidetään, venäläisistä ei, sano siis vaan rohkeasti, että olet Suomesta. Suosittelen, että valitset hyvätasoisen hotellin (4 tähteä). Meillä oli all inclusive, se oli ihan ok. Meidän seurueestamme ainoastaan minä sain mahataudin, me söimme ihan kaikkea, mitä oli tarjolla, emme valikoineet. Vaikka olin aika kipeänä puoli päivää, meillä oli omassa hotellissa lääkäri, jolta sain avun nopeasti. Mahataudin seurauksena tutustuin kahteen todella hyvin englantia puhuvaan, erittäin fiksuun lääkäriin, joten enpä kadu edes sitä kokemusta! Muuten - euroilla selviät oikein hyvin, turha vaihtaa egyptin puntia, rahat ovat tosi likaisia, niistä sen mahataudin saa helposti. Ota mukaan vaan riittävän pieniä seteleitä, ja euron ja kahden euron kolikoita. Hotelleilla muuten on aika pienet ranta-alueet, me kyllä vietimme aikaamme uima-altailla mieluummin. Lapset kävivät lasipohjaveneajelulla, niitä siellä on tarjolla paljon.
Minä lähtisin uudelleen Egyptiin, olen ihastunut siihen maahan, vaikka pidän myös Turkista. Hyvää matkaa sinulle Sharmiin! Olemme itse lähdössä Tunisiaan aviomiehen kanssa parin kuukauden päästä - palmuja on jo ikävä...

Terkuin aurinkoa rakastava keski-ikäinen perheenäiskä

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat