Vilna, Liettua

Vierailija

Sattuuko olemaan kokemusta Ikaalisten matkatoimistosta, onko toimiva yritys?
Niillä on laiva-bussimatka Vilnaan, 5 pv. Kiinnostaisi mutta bussimatkoista ei ole kokemusta.Taitaa olla varttuneempaa väkeä mukana?
Ursula

Kommentit (4)

Vierailija

Minä olen vaimon kanssa ollut pari kertaa IM:n matkalla ja kaikki on pelannut oikein hyvin. Itse suhtauduin vähän varauksella tällaisiin bussimatkoihin, mutta ensimmäinen oli nimenomaan tuo Vilnan matka. Kokemukset olivat niin hyviä, että kävimme toisellakin: Varsova, Berliini, Praha jne.

Kyllä ikähaitari oli melkoinen - oli iäkkäämpiä, mutta oli ihan nuoriakin. Koko kirjo.

Ainakaan niillä reissuilla ei kukaan ottanut alkoholiakaan häiriöksi saakka. Toki sitä otettiin (mitä en pidä mitenkään pahana - en ole itsekään absolutisti), mutta kukaan ei ottanut liikaa, eikä rähinäviinaa.

Hese

Vierailija

Kiitos vastauksesta! Tuo pitkähkö bussimatka ja se miten bussissa käyttäydytään, herättää ajatuksia. Toisaalta taas luulisi niin että kulttuurista kiinnostuneet lähtevät tuollaisille reissuille.
Vaikka en mikään alkoholikielteinen ole (viiniä ruokajuomana ja jokin aperitiivi on tapanamme) en oikein ymmärrä miksi matkoilla bussissa pitää juoda... ei ole oikein sivistynyttä. Viron matkoilla kuuleman mukaan on ollut reipasta alkoholikulutusta... siksi niille ei tee mieli osallsitua.
Ainoa noteerattava hotelli IM:lla on se korkea tornihotelli ostoskeskuksen vieressä, se on vaihtanut omistajaa ja nimi on muuttunut. Sekään ei ole ole mikään ihanne mutta laadukas noihin kahteen muuhun (neukkuhotelliin) verrattuna. On asuttu Vilnassa boutique-hotellissa (omatoimi-lentomatkoilla) ja se valinta on ollut loistava.
Kävittekö jollain retkellä Vilna ulkopuolella, nythän siinä on päivä Kaunasissa ja Trakaissa, sinne pitäisi ehdottomasti mennä, kaunas on viera, Trakaissa on käyty.
Taitaa olla niin ettei bussimatkalla katsota mitään nähtävyyksiä, ei ohjelmassa ainakaan siitä ole mainintaa. Soitin firmaan mutta virkailija ei oikein tiennyt asioista, itse tiesin enemmän!!!
Ursula

Vierailija

Totta - niin se bussimatka mietitytti meitäkin, mutta oli todellakin niin positiivinen kokemus, että menimme toisellekin.

Siitä on jo niin paljon aikaa, että vanhan muisti ei oikein pelaa :) Piti katsoa oikein videolta. Kyllä ne nähtävyydet olivat sen kaupungin nähtävyydet. Oli paikallinen opas siellä. Yleisön pyynnöstä menimme jollekin isolle kirpputorille siihen kaupungin laitamille. Siellähän meinasi tulla oikein kunnon tappelu. Siihen tulla pölähti 400 litran pakastimen kokoinen turvamies ja sanoi, ettei saa kuvata. Minä kun menin kysymään syytä, meinasi rikkoa kamerani. Poliisit eivät korviansa lotkauttaneet, vaikka niitäkin oli lähellä. Kun tuli bussilastillinen matkatovereita piirittämään sen pakastekaapin, luovutti kameran minulla, mutta evästi vielä, että hän tarkkailee. Täällä ei kuvata. Syytä ei suostunut edelleenkään kertomaan. Olisikohan siellä ollut jotakin arkaluontoista kauppatavaraa?

Mutta muuten jäi ihan positiivinen mieli reissusta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat