Matkustaisitko Israeliin?

Vierailija

Israelin sotilaat ampuivat nyt sitten kuoliaaksi 9 avustustyöntekijää pysäyttäessään avustusjärjestöjen laivat jotka oli menossa saarrettuun Gazaan.

Haluttaisi tietää, vaikuttaako tämä teidän kiinnostukseenne matkustaa Israeliin?

Sivut

Kommentit (58)

Vierailija

En matkusta Israeliin, enkä edes osta avokadoja tai muita hedelmiä, jos ovat sieltä. Säälin kansaa mutta tunnen syvää vastenmielisyyttä maan politiikkaa kohtaan.

Vierailija

En ole vuosiin ostanut mitään israelilaisia tuotteita, vaikka kaupoissa onkin paljon mm. erilaisia hedelmiä. Tuskinpa minun ostamattomuuteni auttaa purkamaan Gazan leiriä, mutta ainakin olen tehnyt jotakin.

Matkakohteena en ole Israelia ikinä ajatellut. Se on ymmärtääkseni eri uskonnollisten ryhmien suosima kohde, ainakin helluntailaiset matkustavat sinne paljon. Nähtävyydetkin ovat Raamatun historiaan liittyviä paikkoja, jotka eivät paljon kiinnosta.

salome

Vierailija

Samat sanat: en matkusta Israeliin ellei maan politiikka muutu. Tuskinpa sellaista tapahtuu minun elinaikanani. Myös kaikki israelilaiset tuotteet ovat henkilökohtaisessa boikotissa, olleet jo vuosia.

Matkakohteena Israel kyllä kiinnostaisi. En ole uskovainen mutta Jerusalem olisi hieno nähdä omin silmin.

Late

Vierailija

Kaverit oli kibbutzilla appelsiineja poimimassa vuonna yks ja kaks. En lähtenyt mukaan (kun kotoa ei saanut lupaa), vieläkin on käymättä, mutta nyt ajattelin, että saa jäädäkin loppuiäksi.

marsa

Vierailija

Olen haaveilut Israelista, kun se on aika lähellä ja lasten kanssa olisi kiva uida delfiinien kanssa, mutta nyt... Ei ainakaan kymmeneen vuoteen. Heidän matkailumarkkinointinsa näyttää karsealta viime päivien tapahtumien valossa. Tälläkin sivulla yläkarusellissa on teksti: passionate people, niinpä.

http://www.goisrael.com/tourism_eng?

Vierailija

ja entäs tämä!

Is it safe to travel to Israel?

Israel is an extremely safe country to visit and to tour. In 2008, three million tourists came to Israel, an all-time record, and all three million went back home safe and sound. We would not encourage tourists to come if we felt they would be in the slightest danger.

(samalta matkailusivulta)

Vierailija

En matkusta Israeliin, en nyt, en pikapuoliin, enkä tulevaisuudessa. En koskaan. En osta myöskään Israelissa tuotettuja/kasvatettuja tuotteita. En mitään. Zero. Israelin politiikka, sorto ja käytös on sellaista mitä ei kertakaikkiaan voi hyväksyä. Se miten heitä kohdeltiin toisessa maailmansodassa luulisi muistuttavan siitä miten ihmisiä TULEE kohdella!
Tyrry

Vierailija

Matkustaisin Israeliin heti nyt tällä sekunnilla, mutta valitettavasti pääsen lähtemään vasta maaliskuussa. Ajattelin juuri mennä kauppaan ostamaan kaikki jaffa-appelsiinit ja muutkin isrealilaiset tuotteet, vaikka en niitä söisikään.

Israelilaiset saavat mielestäni tehdä ihan mitä vain haluavat, ihan mitä vain. Juutalaiset ovat tuhannen vuotta olleet maailman vainotuin kansa, onneksi Israel on päättänyt, että nyt saa riittää. Ja nyt todellakin saa riittää!!!!!

Eurooppalaiset hävetkööt ja menkööt häntä koipien välissä piiloon!!! Muistelkaahan vähän mitä on tullut tehtyä juutalaisille!!! Jos ette tiedä, niin hävetkää vielä enemmän.

GO ISRAEL GO!!!!!!!!!

Israel for ever!!!

Vierailija

Vietin lomani Israelissa
tämän vuoden helmikuussa.

No... jos mietteisin jokaisen matkani suhteen
maan ulko- tai sisäpolitiikkaa,
enpa kai voisi lähteä Ahvenanmaata kauemmaks,
jos sinnekkään.

Kuubassa kävin vuosi sitten.
Ehkä sekin maa olisi pitänyt jättää väliin.

Suomeenkaan ei pitäisi matkailijan saapua,
kun ei täällä saa mummotkaan asua rauhassa.

ps. miljoona mummoa odottamassa muuttolupaa

Oli maan olot mitkä tahansa, tämä mummo vetää
rinkan selkään ja käy kattomassa paikan päällä,
kuis muualla eletään!

Vierailija

Hyvin ymmärrettävää, että Israel jakaa mielipiteet. Mutta aikalailla vähemmistössä ovat tänä päivänä Israelin ystävät verrattuna siihen mitä oli hieman aiemmilla vuosikymmenillä. Nyt siis vähemmän mutta hyvin fanaattisia monet heistä tuntuvat olevan. Heitä ei todellakaan mikään hetkauta! Ihmettelen hieman, mutta eihän se toisaalta minulle kuulu.

Itse saatan vielä joskus maailmassa Israeliin matkustaa, mutta tällä hetkellä mieli on sellainen, ettei todellakaan ole halua lähteä. Taidanpa lähiaikoina jättää ne jaffatkin ostamatta!

- Hessu

Vierailija

Ensinnäkin (enkä nyt millään tavalla puolustele Israelin toimia), jos poliitikot törttöilevät, miksi pitää syyllistää koko tavallinen kansa?

Toiseksi, miniko kieltäytyy matkustamasta esim. USA:n tms. perustellen tätä USA:n ulkopolitiikalla.

Jne.

Vähän kohtuutta please.

HH

Vierailija

Sitä törttöilyä on nyt jatkunut kymmeniä vuosia. Siviilien henki on niin arvotonta tavaraa israelilaisille, että en uskaltaisi sinne matkustaa. Koskaan ei tiedä, mitä ne aseistetut sotilaat joka kadunkulmassa saavat päähänsä. Hehän saavat rangaistuksetta ampua kenet tahansa kun vain jälkeenpäin kertovat luulleensa kohdetta terroristiksi.

Maailmassa on paljon turvallisiakin maita, sellaisia maita, joissa kunnioitetaan ihmishenkeä.

Vierailija

Joku ulkomaalainen tutkija sanoi Ylen radiouutisissa aamulla että Israel käyttäytyy nyt hädissään kuin koko maailma olisi sitä vastaan - ja niinhän se koko maailma taitaa ollakin. Sanoi myös että tämä voimannäyttö on merkki siitä että ollaan koko vuosikausia jatkuneen kriisin loppusuoralla. Israel puolustautui että avustuslaivoilla oli kuulemma aseita. Henning Mankell parka taas sanoi aamulla radiossa että ainoa ase heidän laivallaan oli hänen partahöylänsä. Eikö se Ahtisaaren toimisto voisi mennä paikan päälle neuvottelemaan?

Vierailija

Olin Israelissa ihanalla lomalla huhtikuussa ja aion mennä uudelleen ensi keväänä.
Mihin tässä voi enää matkustaa, jos pitää sekaantua kohdemaan asioihin ja politiikkaan.
Meillä suomalaisilla on ihan tarpeeksi tekemistä omien ongelmiemme kanssa.

Shalom

Vierailija

En matkusta Israeliin enkä osta jaffoja, se on minun protestini. Meitä boikotoijia on paljon ja viime päivien jälkeen yhä enemmän.

Pax

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat