Kokemuksia Pietarista?

Vierailija

Harkitaan matkakumppanin kanssa pitkää viikonloppulomaa lähellä. Olemme keski-ikäinen kulttuuria harrastava pariskunta. Pietari ei ole ollut ajatuksissa vuosikausiin, mutta nyt se tuntuis tosi kiinnostavalta. Onko hyviä vinkkejä? Kaikki kiinnostaa majoituksesta lähtien.

Paula Hannele

Sivut

Kommentit (69)

Vierailija

Pietarissa olen käynyt parikin kertaa Pietarista kotoisin olevan ystävän kanssa. Mielestäni Pietari on kyllä pessyt kasvonsa ja siellä löytää kulttuuria pilvin pimein. Mahdollisuuksia on vaikka kuinka. Matka on mahdollista tehdä, junalla, laivalla ja linja-autolla. Junamatka on aika vaivaton, kuin myös laiva-matka. Jos ottaa jonkuin matkanjäjestäjän matkan niin niihin kuuluu aina kierto-ajelu, sekä muitakin retkiä. Viikonloppuun ei ehkä kovin paljon mahdu, esim. heremitase, upeat palatsit ja kirkkoja on useita, erilaisia kabaree esityksiä tai mahdollisesti balettia yms. Yhteistä historiaa meillä on aika paljon, joten siitäkin on kiva kuulla. Meidän viimesimmästä Pietarin matkasta parin vuoden takaa voit lukea osoitteesta: http://www.vesvuarja.vuodatus.net

Vierailija

Kiitti vihjeestä, vai mainoksesta? En käy matkanjärjestäjien ylläpitämillä ja valvomilla \"keskustelu\"sivuilla periaatteesta. En pidä niitä kovin puolueettomina vaikka suurin osa jutuista olisi oikeiden matkailijoiden tekemiä.

Äkäpussi

Vierailija

Tämä ei ole suinkaan mainos, Pietari ei kuulu Aurinkomatkojen kohteisiin joten kertomukset lienevät puolueettomien matkailijoiden kirjoittamia. Minä henkilökohtaisesti luen kaikenlaisia matkavinkkejä ja juttuja, palstalla ei niin väliä.

Vierailija

Majoitusta Pietarissa moneen makuun

Viimeksi kokeilin huoneiston vuokrausta, josta voi tiedustella mm osoitteesta www.saint-petersburg-apartments.com
Hyvä vaihtoehto hotelleille, joista olen mieltynyt esim loistavilla paikoilla sijaitseviin ja siedettävän hintaisiin Kristoff-hotelliin (Vladimirin alueella), kristoff.ru sekä Cameoon (Fontanka-kanavan varrella).
Hieman kalliimpi, mutta lähes täydellisellä sijainnilla varustettu Rossi (Fontankan varrella, Lomonosov-aukiolla, ihan Nevski prospektin tuntumassa) löytyy sekin netistä Hotel Rossi Pietari-haulla.
Spesiaalitietoa hotelleista yms saa Venäjään erikoistuneista, rajan lähellä vaikuttavista matkatoimistoista.

Hyvää matkaa valkeisiin öihin

Vierailija

Hei Pietarin matkaa suunnitelleet, ja muutkin siellä käyneet.
Joko toteutitte matkanne? Mitkä ovat mietteet, tunnelmat,vaikutelmat?
Pietariin ihastunut

Vierailija

Omat kokemukset Pietarista silloisesta Leningradista ovat totaalisen negatiiviset. Jokapaikasta tunki eltaantuneen rasvan haju. Kaikkialla oltiin epäystävällisiä. Kukaan ei missään hymyillyt. Ruoka oli hirveetä. Enkä eka aterian jälkeen en pystyny juurikaan syömään. Elin keitetyillä kananmunilla ja säilykkeillä. Joo-o kultuurianti (lähinnä ne kirkot ja eremilinnat) oli komeita. Silti..päätin etten koskaan enää matkusta MIHINKÄÄN Venäjällä. Päätös pitää. Tämä tapahtui -80 luvun lopulla. Karsee maa!
Emporio

Vierailija

Kuultua, ei koettua eli työtoveri oli ollut nyt kesällä Pietarissa. Joku Eirassa majaa pitävä taho oli järkännyt viisumit ja kait junamatkan. Olivat itse järjestäneet majoituksen Sokos-hotellissa. Keroit kaiken muun olleen negatiivista paitsi tuo hotelli oli ollut hyvä. Ei Venäjä ole muuttunut eikä Pietari vaikka nimi muuttui....aivan uskomatonta touhua.Kertoja osaa myös venäjää, sillä oli hieman saanut palveluakin... muuten eivät turisteja palvele.
matkasta kuullut

Vierailija

Ja höpö höpö. Palstan hiljensi ja pilasi yksi ainoa naishenkilö häiriköinnillään.
Hän esiintyi ylimielisesti lytäten ja halventaen kanssakirjoittelijoiden mielipiteet.
Fenekki oli se joka puuttui asiaan ja nosti kissan pöydälle.
Samaa on esiintynyt myöskin täällä tosin lievemmässä ja pienimuotoisemmassa mittakaavassa.
Toivon sydämestäni ettei tälle palstalle kävisi samoin.
Myöskin palstaa lukenut

Vierailija

Tuo kuvaus -80 luvulta oli minun oma kokemukseni. Ei sitä voi muuksi muuttaa. Eikä sitä, että Venäjällä on kamalaa. Sielä pitää pelätä ja ihmiset (ainakin palvelualalla ) ovat töykeitä.
En mollaa muiden matkakokemuksia tokikaan. Ja ihmiset matkustavat minne haluavat, ilman muuta. Monet pitävät Venäjästä. Minä en. Piste.
Emporio

Vierailija

Hei Emporio!
En suinkaan tarkoittanut sinua ja kirjoitustasi.Asioista saa olla, ja pitääkin olla eri mieltä, siihenhän tämä keskustelupalstakin perustuu. Mielipiteensä voi kuitenkin esittää niin monella tavalla,esimerkiksi niin kuin sinä, asiallisesti ja muita kunnioittaen.
Kirjoitit hyvin elävästi, mielessäni näen miten kurjaa sinulla oli kaupungissa johon minä olen melkeimpä rakastunut.
Myöskin palstaa lukenut.

Vierailija

Kiitos ymmärtäväisyydestäsi. Huomaan että olet sivistynyt ihminen.
Olen pahoillani Venäjä kielteisyydestäni.
Kaunista tulevaa syksyä :)
Emporio

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat