Millainen matkailija olen?

Vierailija

Oletko matkailija, joka nauttii all inclusive hotellista vai etsitkö ruokapaikkoja mahdollisimman kaukaa hotellialueelta? Haluatko pysyä hotellialueelle vai kuljetko paikallisten parissa? Itse haluan valita aina hotellin paikallisten lähettyviltä ja kävellä ympäriinsä kyliä ja katsella paikallisten elämää.

Arjuska

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Ennen kävelin kylät ja ajoin lähiseudut. Lomaviikon aikana tuli mittariin vähintään tuhat km. Nyt pienten lasten isänä pysymme all inclusive, se on helpompaa kaikille ;)

Vierailija

Ihan ehdottomasti kuljemme paikallisten parissa ja etsimme eri ruokapaikan lähes joka päivä.
Pari kokemusta on all inclusive-hotellista ja totesimme, että se ei ole meidän juttu.

MML

Vierailija

\"millainen matkailija olen\"... kysytkö itseltäsi vai muilta?
Itse en ole ainakaan all inclusiven käyttäjä sillä olen täysissä ruumiin ja sielun voimissa! Olen kultuurimatkailija, elämysmatkailija eli paikallisten parissa viihdyn, niin ravintoloissa, kaupoissa kuin muuallakin.
Jos otetaan valmismatka, se valitaan sellaisesta kohteesta jossa on nähtävyyksiä, kulttuuritarjontaa jne. Hotelli keskitasoa mutta uima-allasta ei kaivata välttämättä, meri on tärkeä jos kyse ns. rantalomasta. Kaupunkilomat ovat intohimoni!
Pidän vieraaseen kulttuuriin,kieleen ja ympäristöön tutustumista kiinnostavana.
Tuulia

Vierailija

Kysymykseni olikin lähinnä pohdiskelevaa sorttia, ajattelin että se herättäisi ihmisiä keskustelemaan millainen matkailija on. Teidän, että toiset viihtyvät vain hotellissaan ja toiset viihtyvät paikallisten parissa. Miten sitten kohtelen paikallisia on toinen kysymys? Miten heitä arvostan? Olenko ennakkoluuloton ja jaksan olla kiinnostunut paikallisten asioista.

Arjuska

Vierailija

Hyviä kysymyksiä kaikki. Eikä ihan helppoja.

Reissaan laidasta laitaan, äkkilähdöistä hikisiin omatoimimatkoihin. Tuo paikallisten ihmisten kohtaaminen on kyllä joskus jäänyt, hitusen pintapuoliseksi, myös itse järjestetyillä reissuilla. Täytyy myöntää.

Late

Vierailija

Parikymppisenä kelpasi yösijaksi mikä tahansa torakaton murju, josta sai oven lukkoon.

Nykyään pitää olla neljän tähden hotelli tai vähintään 3++.

Citykani 50+

Vierailija

Olen lapsesta saakka ollut kiinnostunut historiasta joten historia ja kulttuuri kiinnostavat.Mahdollisuuksien mukaan yritän majoittua lähelle paikallisasutusta.Useasti hotellit ovat silloin myös halpoja ja kulahtaneita,mutta se on minulle sitä ns.laatua.
Nuorempana olin hyvinkin vakuuttunut siitä että minun tapani matkustaa oli se ainoa oikea ja katselin hieman alaviistoon näitä rantalomailijoita.
Onneksi ikä ja maailma opettaa suvatsevaisuutta.

Kerran sain luun kurkkuun.Kerroin ystäväni isälle kiertomatkastani Aleksanteri Suuren jalanjäljillä.
Silloin tokaisi ukko,yli kahdeksankymppinen vanha jäärä: Jos joku näyttää minulle jonkun vanhan kuopan ja sanoo jotta se on Aleksanteri Suuren hevosen hauta, niin minä kysyn vaan että so what, ja painelen lähimpään paikalliseen bubiin turisemaan paikallisten ukkojen kanssa.
Mitäpä siihen lisäämään.

Vierailija

Kysymys on vissiin jo toistamiseen täällä... mutta ei missään nimessä all inclusive, niin vanha en ole.
Käyn paljon kaupunkilomilla, kulttuuri ja paikallisten elämä kiinnostaa, samoin ruokakulttuuri, taide jne.
Ns. rantalomilla mennnnä paikkoihin joissa on jotain nähtävää tai ainakin lähietäisyydellä. Vuokrataan auto ja liikutaan, osa lomasta otetaan rauhallisesti nauttien paikkakunnan tarjonnasta.
Kristiina

Vierailija

Millainen matkailija? Vastaan ap:lle että niitä on joka lähtöön.
Ei kannata kauheasti vertailla koska ihmiset ovat yksilöitä, erilaiset olosuhteet jne.
Itse en halua matkoilla asua missään ala-arvoisessa majoituksessa ja muutenkin vaadin tasoa sekä paikalta että hotellilta. Telttaan en ikinä majoittuisi, en lähtisi reppureissaamaan myöskään.
nautiskelija

Vierailija

Olen elämysmatkailija en siis tylsäilijä. Ei myöskään \"bubi\" - matkailija (pub meilläpäin).
Siitä voi sitten miettiä sen lajin tarkemmin.
matkaan

Vierailija

Onpas tänne nyt tunkua kun ihan kahdelta nimimerkiltä viestiä pukkaa kahden minuutin välein.
Kiitos kirjoitusvinkistä! Kyllähän minä tiedän miten bubi oikeaoppisesti kirjoitetaan,mutta ukko oli vanha merikarhu jolle pub oli bubi loppuun saakka.Siksi tässäkin tuo muoto.
Eikä tuo bubi kulttuuri ole minullekaan vieras ja pelottava osaalue, olen minä nuorempana reissuillani niissäkin käynyt.
Eipä muuta lisättävää Tirlittanilta.

Vierailija

Vielä lisäystä, jos jollekulle tuli mieleen mistä minä tiedän miten ukko pub sanan kirjoitti, niin usein vaimo kaupasta tultuaan löysi pöydänkulmalta lapun, olen mennyt bubiin.

Kuka muuten on ap?
kysyy Tirlittan.

Vierailija

valistusta, yleissivistystä edelliselle: nettikeksuteluissa ap = alkuperäinen. Pa = taas ihan muuta, tunnetko sen määreen ehkä?
Toivottavasti edes yrität pysyä \"pirrassa\".
myhäilevä lomailija

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat