Vinkkejä Portugalin matkalle

Vierailija

Hei!

Olemme lähdössä eteläiseen Portugaliin (Albufeiraan)kesäkuussa.
Löytyykö teiltä kokemuksia tai vinkkejä kyseisestä paikasta? Olisi ilo kuulla kokemuksianne, sillä matka kyseiseen paikkaan on minulle ensimmäinen.

Kommentit (11)

Vierailija

Algarvehan on ihan mahtava paikka. Jos liikkuu ympäriinsä, kannattaa ehdottomasti käydä Lagosin kaupungissa Algarven luoteisosassa. Mukava pikku rantakaupunki, jossa pitkä historia. Ja sittenhän on se Euroopan luoteisin kolkka Sagres majakoineen.
sami

Vierailija

Albufeira on kiva kaupunki eli siellä on myös paikallista asutusta, ei pelkästään turisteja ja hotelleja. Itsellä 2 matkaa takana ja ksoka vaan voin sinne lähteä.
Jos on viikon matkasta kyse, tekemistä ja näkemistä riittää ihan itse kaupungissa. Lähin kaupunki jonne kannatta mennä (bussilla) on Portimao. Siellä on mm. kenkäkauppoja ja laukkukauppoja, saattaa tehdä hvyä löytöjä.
Missä hotellissa asutte? Itse olen asunut ihan keskustassa Baltumissa ja siinä ollaan elämän keskellä. Hotellia on saneerattu viime aikoina, huoneet ovat siistit ja kauniit mielestäni, tosin aika pienet.
AM:llä on ainakin retkenä fadoilta, suosittelen sitä jos ei aiempaa kokemusta. Itse olen ollut 2 krt ja menen vastakin.
Mitä ravintoloihin tulee kannattaa välttää keskusaukion paikkoja, ne ovat kalleimpia ja ruoan taso ei hyvä.
Tuulia

Vierailija

Kiitos paljon vinkeistä teille Sami ja Tuulia! Lähikaupungit kuulostavat oikein mielenkiintoisilta, mutta itse Albufeirastakin rittänee varmasti ensikertalaiselle paljon nähtävää :)
Asumme Cerro Mar Gardenissa ja matkan kesto on yksi viikko. Onko teillä kokemuksia kyseisestä hotellista tai oletteko kuuleet mitään sen tasosta? Uusihan tuo on, joten uskoisin sen olevan ihan miellyttävä.

Vierailija

Cerro Mar-kompleksi on ylhäällä rinteessä, kaupungin ulkolaidalla. Matkaa itse keskustaan on aikalailla. Ei ole kokemusta ko. hotelleista, on asuttu aina keskustassa juuri sen matkan takia.
Tuulia

Vierailija

Cerro Mar Gardenista on matkaa keskustorille portaita pitkin 300 metriä, joten minusta se ei ole hyväjalkaiselle pitkä matka. Rannalle matkaa kertyy n. 600 metriä.

Vierailija

Niitä portaita pitkin ei ainakaan pienten lasten kanssa kukaan lähde kulkemaan! Eikä ainakaan rattailla. Kyllä matka on pitkä sieltä ylhäältä käytännössä, tuo rapputie on lähinnä teoreettinen mahdollisuus. juttelin parin pikkulapsiperheen kanssa alhaalla kaupungissa ja olivat vuokranneet auton koska lasten kanssa mahdotonta muuten liikkua. Kuumaa siellä on keskikesällä myös.
Silloin tällöin menee kuljetus hotelleilta alas kaupunkiin mutta se on aina täynnä eli siihen minibussiin ei mahdu kun osa halukkaista. Mutta hotellit on tarkoitettu niille jotka ovat suurimman osan aikaansa altaalla ja hotellilla.Niin ja se matka alas on jyrkkää alamäkeä ja ylös taas ylämäkeä.
Baltumissa asunut

Vierailija

Onko tuo edellistä edellinen asunut Cerro Mar Gardenissa vai onko matkat suoraan jostain sivuilta napattuja? Totuus on toinen eli matkojakin muunnellaan...tarkoituksella. 300 m alas ei pidä alkuunkaan paikkaansa, tietysti jos on lintu ja lentää alas, sitten voi mitata mittanauhalla tuon matkan 300 metriksi.

Vierailija

Jos ette ole jo ostaneet matkaa, hotelli Almar (on muistini mukaan huoneiitohotelli)on hyvällä paikalla Albufeirassa, ihan vieressä on iso Modelo-ostari josta saa kaikkea, esim. ruokaa jos on tarvis. Almar on AM:n hotelli.
Tuulia

Vierailija

Finnmatkojen sivuilla taisi hotellin esittelyssä lukea juuri nuo kyseiset matkat, luulin niiden pitävän paikkansa. Meidän perheessä lapset ovat jo isoja, joten uskoisin, että pääsemme niitä rappuja pitkin nopeiten alas. Tai sitten urheilullisina ihmisinä kierrämme vähän kauempaa..

Vierailija

Olette jo varmaan palanneet matkaltanne. Siellä on itse asiassa useammat portaat. Mielestäni ne on kaikki ihan käveltäviä. Jos haluaa vähän vähemmän portaita, mutta ei halua kiertää tien kautta, kannattaa mennä tietä pitkin yhdelle kahvilalle (en valitettavasti muista nimeä), siinä on vaan muutama porras ja loput kapeaa tietä. Tulee sitten tielle, joka johtaa vanhaan kaupunkiin.

Mulla on kokemusta niin Baltumista (kaipasi silloin remppaa, mutta on nyt rempattu), Cerro Brancosta (ei ole enää matkanjärjestäjien listoilla) ja Cerro Malpiquesta (on Cerro mar -kompleksin lähellä). Aluksi halusimme alas vanhaankaupunkiin, mutta ylempää on paremmat näköalat ja allasosastot. Rantaankaan ei ole älyttömän pitkä matka. Ja useilla hotelleillahan on kuljetukset rantaan.

Viime vuosina olemme vuokranneet auton jo lentokentältä (Farosta tai Lissabonista). Toki olemme myös kävelleet paljon Albufeirassa ja muissakin paikoissa, joissa olemme käyneet). Myös kohteet ovat vaihtuneet Albufeirasta pois. Sinänsä Albufeira on kuitenkin ihan mukava paikka ja siellä on kyllä tekemistä viikoksi.

Portugalin ystävä

Vierailija

Baltum on remontoitu tosi hienoksi. Olimme 2 naishenkilöä ja otimme omat huoneet kummallekin edellisellä kerralla.Saatiin edullisesti 2 upeata huonetta, itselläni oli iso parveke pääkadun puolelle. Ero muihin on myös se että se ns. kansainvälinen hotelli eli siellä on muitakin kuin suomalaisia ja nimenomaan lyhyen aikaa hotellissa asuvia, ei pelkkiä rantaturisteja.
kokemusta on

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat