Uusi tuhkapilvi

Vierailija

No niin. Nyt on lentokenttiä taas suljettu Pohjois-Espanjassa. Tuhkapilvi on enimmäkseen Atlantin päällä mutta äkkiäkös se tuuli kääntyy.

Ensi viikolla pitäis lähteä Roomaan, vai pitäiskö perua, mitä suosittelette? Kyseessä lomamatka.

Helena

Kommentit (10)

Vierailija

Nyt on kenttiä jouduttu sulkemaan jo Ranskassakin. Voi piperon paperot...

Jos olisin itse nyt lähdössä, miettisin kaiken varalta vaihtoehtoiset paluusuunnitelmat valmiiksi. Junien ja laivojen reitit ja aikataulut selville etukäteen, niin ei tarvitse paikan päällä enää selvittää.

- Myy

Vierailija

Mielenkiintoista tosiaan tuota tuhkapilvi-sivua katsoa, mutta miten se pitää tulkita? Punainen alue on ilmeisesti jollain lailla tärkeä, mutta mikä on vihreä katkoviivalla merkitty alue? Se lähestyy nyt Suomen etelärannikkoa - onko sillä lentoliikenteelle mitään merkitystä? Kiva jos joku osaisi selittää, miten kuvioita pitää tulkita!

Vierailija

Oletan, että myös vihreä viiva kertoo tuhkapilven korkeudesta. Tasosta FL 200-350 ei liene niin haittaa lentoliikenteelle, kuin tästä FL 200 -tasosta. Mutta tämä vain maallikon oletus. Yst terv KK

Vierailija

Vähän oon ulalla minäkin tuon kartan kanssa mutta yritän sitä tiirailla myös. Lauantaina pitäis lähteä reissuun ja matkat on maksettu jo. Hapalentoyhtiöön vielä kaiken lisäksi, jos tuhkapilvi pilaa reissun niin rahoille saa sanoa heissulivei. Kyllä tää on kurjaa elää tuhkapilven ehdoilla!

Voe voe

Vierailija

Kiitos vinkistä Milla! Täytyy tsekata vielä noi ja elää peukut pystyssä lauantaihin saakka. Jos pääsee reissuun ja onnellisesti myös takaisin kotiin, kyllä sitä varmaan taas on ihan tyytyväinen.

Vierailija

Reissu onnellisesti ohi, paluu Frankfurtista maanantaina. Pari päivää piti arvuutella miten käy, sillä Hollannissakin oli kentät suljettuna.
Hieman liikaa tämä ylimääräinen matkajännitys, ainakin minulle...

Citykani

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat