Ryöstöt ja huijaukset

Vierailija

Tuli mieleen tuosta Joken heitosta toisessa keskustelussa, että oletteko joutuneet ryöstetyksi matkoillanne tai selvinneet neuvokkuudella tai tuurilla?

Itse olen säästynyt rosvoilta ja varkailta, mutta aina silloin tällöin on tullut maksettua liikaa, esim Prahalaisessa ravintolassa meiltä laskutettiin ovelasti ylimääräistä.

Zorbas

Kommentit (15)

Vierailija

Turkin Sidessä menimme rantaan katsomaan kreikkalaisia raunioita. Muuan kaveri tyrkytti jonkilaisia rinkeleitä ja olin jo ostamaisillani. Mutta hintaa pyysi euroiksi käännettynä noin 20 e kappale!!! Meni vähän aikaa ennen kuin tajuisin sen, olimme tulleet sinne samana päivänä ja kurssit olivat vielä hakusessa. Piti vähän karjaista kaverille, ennen kuin jätti meidät rauhaan.

Late

Vierailija

Santorinilla joku möi viime kesänä aivan onnetonta postikorttinivaskaa kahella kympillä! Hätistäminen auttoi mutta amerikkalaisrouviin harmaapääukkelin säälittävä ulkonäkö näytti tepsivän ja ostivat niput joka lady.
Kreikkafani

Vierailija

Kurssihuijaukset ovat aika yleisiä, parhaiten matkailija menee lankaan heti loman ensimmäisinä päivinä, ellei ole tehnyt kotiläksyjä. Tämän olen oppinut kantapään kautta.

Martta

Vierailija

Miehelleni kävi vähän samanlailla kuin Latelle ja vielä samassa paikassakin.
Kauppias kantoi päänsä päällä suurta tarjotinta josta myi rinkeleitä. Mies osti ja kun tajusi mitä oli maksanut,oli jo haukannut ja myyjästäkin näkyi enää kaantapään vilahdus moskeijan kulmalla.

Itse olen käynyt monia kertoja Egyptissä.Joka kerta kuvittelen omahyväisenä olevani vanha konkari joka tunnistaa kaikki temput.Olempa polleana jopa varoitellut muitakin.

Ja joka jumalan kerta on ollut jokin uusi kommervenkki millä mummoa on retkutettu!
Tirlittan.

Vierailija

Alanyassa ostin sikäläisestä apteekista terveyssiteitä paketin (8kpl). Maksoin liiroilla ja hotellissa huomasin niistä kiskotun noin 15€. Ei kuittia, ei palautusta. Hitto et tunsin itteni tyhmäksi :(
Ojhop

Vierailija

Eräässä Kreikan kylässä mummeli möi kuivattuja yrttejä. Ostan niitä yleensä kotituomisiksi ja niinpä ajattelin että mummo sattui hyvin kohdalle. Kyselin onko vasilikoa ja mummo nyökkää... ottaa yhden kuivatun oksan ja näyttää. Alkaa kerätä pussukoistaan uusia pussukoita eli yhteensä 5 lajia, en tieäd mitä ovat, ei kovin käyttökelpoisia kuitenkaan. Yrittää tarjota minttua ja pudistelen päätäni. Pieni erä \"rupisia heiniä\", hinta 5 e. Kun kaivan rahaa kolikkokukkarostani mummo kurottaa katsomaan kukkaroon ja ojentaa kättään eli lisää lisää!!! Tosi ahne mummo.
Jossain muualla esim. Symillä vastaava maustemummo oli ihan rehellinen ja mukava tyyppi, todella tuoreita kuivayrteejä ja hinta on. Hyvä opetus että myös vanha mummo on huijari luonteeltaan! 5 euroa ei budjettia kaada mutta se tyyli eli huono tuote ja korkea hinta, se ei miellytä.
Kristiina

Vierailija

Lainaan tässä omaa kirjoitustani toisaalta:

Paikkana Saigon.

\"Kun olimme syöneet ja lähdimme jatkamaan matkaa menin edellä tien ylitse. Samassa skootteri ajoi vaimoni kylkeä hipoen ja kaappasi olkalaukun mukaansa. Sinne häipyi parisataa dollaria, kamerakännykkä, visa-kortti, kopio passista ja kaikkea muuta mitä naisihmiset nyt mukanaan kantavat. Kaikki tapahtui siten kuin vain ”ammatti-ihmiset” asian osaavat hoitaa. Vaimo tuskin huomasi muuta kuin olkapäässä omituisen kivuntunteen kun jo olkalaukku oli ehtinyt pitkälle poispäin. Siitä sitten hotelliin ja selvittämään oppaan avustuksella miten tästä eteenpäin asiaa pitäisi selvittää. Opas ilmoitti että he tekevät ilmoituksen joka kelpaa vakuutusyhtiölle todistukseksi. Sitten vain soittelua Suomeen jotta saatiin Visa-kortti kuoletetuksi ja samoin piti myös sulkea kännykän liittymä. Vaimo oli hieman järkyttynyt mutta sanoin että ei tässä nyt mitään kovinkaan vakavaa sentään tapahtunut ja samoin olisi voinut käydä myös vaikkapa Hesassa rautatieasemalla. Oppaalle täytyy sanoa erityinen kiitos, niin hienosti tuli asia hoidettua/selvitettyä\"....

Mitä opimme tästä. Ainakin vaimo nykyään suostuu siihen että minun pienessä selkärepussani kulkee kaikki omilla kaupunkiretkillä tarvittavat. Olin tätä käytäntöä useampaa kertaa ehdottanut mutta vasta tämän tapauksen jälkeen se tuli pysyväksi käytännöksi.
Tuttavapariskunnalle kävi pari viikkoa matkamme jälkeen aivan samoin, joten varokaa Saigonissa.

Igors.

Vierailija

Selkärepusta vasta helppoa onkin varastaa. Partaterällä näppärästi reikä kylkeen ja kamat veks etkä huomaa ennenkuin otat repun seuraavan kerran esiin.

Vierailija

Selkäreppu on se helpoin kohde varkaalle. ihmettelen kun isossakin kaupungissa menevät iloisesti reppu selässä ja jos rahaa tai muuta on mukana on kaikki repussa. Naisilla myös.

Vierailija

Älkää sutta mollatko selkäreppua.On kuitenkin
eräs mukavimmista tavoista kuljettaa kamat mukana
Kädet jää vapaaksi kameraa, kännykkää varten,
tai kaiteesta tukea hakiessa.
Lisäksi tuo reppu kaikkine pohjajäykisteineen
ja sivutaskuineen ei ole helppo viiltää puhki,
etteikö kantaja huomaisi. Erityisesti vielä
jos on kaveri mukana,joka kävelee ruuhkapaikoissa
takana. Olkaremmejä täytyisi katkoa kahdet
ja mallista riippuen myös vyötäröremmi.

Kiertomatkailija.

Vierailija

Suurkaupungeissa näkee myös usein, että ihmiset pitävät selkäreppua etupuolella vatsan päällä. Silloin pitkäkyntiset on vielä helpompi torjua.

Mimi

Vierailija

Olin kauan sitten kaverini kanssa Neuvostoliitossa, meille tuli tarjoamaan vodkaa joku jobbari. Kaverini otti repustaan kahvipaketin, venäläinen ilahtui kovasti ja niin syntyi vaihtokauppa. Hotellissa kaverini nauroi ja kertoi, että kahvipaketin sisällä oli vain lankun pätkä. Paluumatkalla hän avasi vodka pullon, vettähän siellä oli. Arvatkaas kuka nauroi makeasti.

Timppa

Vierailija

Tuli tuosta Igorsin olkalaukku jutusta mieleen.
Näitän tapahtuu jonnin veran. Eräät reissaajat
on sieppauksen estämiseksi virittäneet tuohon
olkahihnaan ohuen vaijerin. Tämä ei käsipelillä
eikä huonoilla pihdeilläkään katkea helposti.
Mutta tässä on vaara. Mikäli laukku hihna on turvallisesti ja tukevasti viritetty pään ylitse,
niin tuollaisessa lennosta sieppauksessa tulee
kaulaan rumaa jälkeä.

hiljainen.

Vierailija

Miehelleni tapahtui ns. läheltä piti tilanne muutama vuosi sitten Roomassa ja tietenkin tosi turistikohteessa eli Espanjalaisilla portailla. Yhtäkkiä kävellessämme mustalaismuori roikkui mieheni kellossa (laatutietoista porukkaa). Mietin hetken mitä tehdä ja huusin selvällä suomen kielellä \"IRTI\", jota muori pelästyi ja päästi kädestä irti. Lähdimme juoksemaan portaita alaspäin ja taaksemme jäi sadatteleva nainen. Anastus epäonnistui. Sen jälkeen olemme kulkeneet vielä enemmän ympäristöä tarkkaillen.

Yleensä yritän miettiä etukäteen, mitä voi tapahtua ja mitä pitäisi tehdä tällaisessa tilanteessa, niin sitten ei ole tapahdukaan mitään.

-Matkailija

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat