Kreikan vihatuin mies

Vierailija

Kreikan vihatuin suomalainen on kuulemma juuri nyt Olli Rehn. Emme taida me muutkaan olla nyt kovassa kurssissa siellä päin maailmaa.

Onko tilanne vaikuttanut jotenkin teidän matkapäätöksiinne? Luulen että itse menen tällä kertaa Turkkiin, sillä en halua pilata lomaani rettelöihin ja lakkojen aiheittamiin lentoseisokkeihin. Ensin pitää tosin suostutella siippa samalle kannalle.

Kommentit (7)

Vierailija

Kreikkaan eli rodokselle on seuraava lomamatka.Suitä on pari mutta en aio sen enempää alkaa tuhlareita avittamaan, Kreikka on itselleni tällä hetekellä se vihatuin Euroopan maa. \"Vilungit\" on tosin olleet tiedossani mutta ei tässä laajuudessa mitä nyt on käynyt ilmi.
Maltalle ei päästy hotelliin joka olisi kelvannut, siitä syystä etelä-Rodokselle. Hotelli on tuttu ja hyvä.Katsotaan nty onko siellä palvelu romahtanut, hinnat nousseet jne. Loppuvuoden Kreikan matkat on kyllä nyt jäissä.
\"Mene lomalle Kreikkaan, rahasi ovat jo siellä\" ei saa minua liikkeelle.
Mellakoinnilla sahaavat omaa oksaansa, Kreikan matkailu tulee alaspäin ajan kanssa, se on selvää.
Jos pistävät lentokentän kiinni, odotellaan avautumista, lomapäviä on kyllä jäljellä.
Lomailija

Vierailija

Parikymmentä hyvää Kreikan matkaa tehty vuosien varrella, mutta nyt on maku mennyt. En hyväksy toistuvaa lakkoilemista, enkä varsinkaan mellakoita.
Jaska

Vierailija

Turistit tuovat valtavat tulot kreikkalaisille, mutta veronkierto on niin yleistä ja verissä siellä, kansallisurheilulaji, että yhteiskunta ei saa tarvitsemiaan varoja. Turistien kannattaa pyytää kunnon kuitti ostoksistaan ja ravintola/tavernalaskuistaan.
Sepeteus

Vierailija

Jonkinlaista mautonta \"jorgos-logiikkaa\" eli omat synnit olisi jo vihdoin parasta tunnustaa krekujen.
Paljon on vuosikymmenien varrella Kreikassa tullut lomaltua ja turistin kannalta, silloin kuin haluaa lämpöä, on Kreikka ok lomamaana. turkkiin en lähde kylläkään koskaan, muita vaihtoehtoja on.Yli neljälläkymmenellä saarella on tullut käytyä , joillan useita keroja, ja sen lisäksi mantereella. Täytyy seurailla mitä Kreikan suhteen taaphtuu, pystyävätkö/haluavatko laittaa talouttaan kuntoon.Se ratkaisee tulevaisuudessa lomamaan aika pitkälle.
Aika ihmeellistä oli myös pääminsiterinsä lausuma eli Kreikka haastaa kansainväliset pankit oikeuteen kun ovat myöntäneet Kreikalle lainaa määrättömästi! kyllä lainanottajallakin on vastuunsa! Helposti sysäävät siis syyn pois itsestään.
Todella tyhmää on laittaa tursimi kärsimään, suuri tulonlähde maalle. Lentokentät laitetaan kiinni ainakin jo yhtenä ilmoitettuna päivänä kesäkuun alussa ja jatkoa varmasti seuraa. Itse voin kyllä olla Pefkosissa pitempään, mutta monelle siitä tulee myös harmia. Palevluiden luotettavuus kärsii ja aikataulutus on myös palvelua. Nyt 7. kerta jo Pefkosissa, vai lieneekö 8.! Rahaa on tullut siihen maahan kannettua vaikka lentojen osuus on tietysti aika iso. Työssä olevana ei voi edes hyödyntää edullisempia hintoja, ei ainakaan kovin halpoja, koska lomasta on sovittava hyvissä ajoin ja viikon lomapätkä on lyötävä lukkoon ainakin 2-3 viikkoa ennen loman alkua.
Olimme Dalarasin konsertissa sunnuntaina ja hän sai suhtautmistani Kreikan ongelmiin hieman lievennettyä! Eli karisma ja hieno esitys puri. Tuli ajatus ettei se kansa niin suuri syyllinen ole kuitenkaan... päättäjät kyllä... mutta kriittinen tulen olemaan.
Pian näkee miten palvelut ja infrastruktuuri siellä toimii, kerron tunnelmia kun olen sieltä takaisin.
Kuitti täytyy vaatia kaikkialla missä mahdollista.
Tuulia

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat