Visa Debit -kortti matkalla

Vierailija

hei,

Mahtaako palstalaisilla olla tietoa/kokemuksia, kuin tämä uudehko Visa-debit -kortti toimii reissussa.

Ensisijaisesti kiinnostaa toimiiko ko. kortti esim. ostettaessa lentolippuja tai varattaessa hotelleja.

Ja miten hyvin tuo kortti oikeasti tiedetään ja toimii maailmalla.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Vitsi, nyt pitäis vielä tietää, että mikä Visa debit. Miten se poikkeaa tavallisesta? Onko multa mennyt jotain pahasti oli? Valistakaa, pls...
Soitelleen matkaan

Vierailija

Onko käytössäsi Visa Debet/Credit? Debet-puolella maksaessa summa lähtee tililtä \"heti\", eli siitä otetaan katevaraus. Credit-puoli toimii normaalin luottokortin mukaisesti.

Vierailija

Kokemusta kortin käytöstä (vielä) ole ulkomailta tai matkaa varatessa, mutta kyllä kovasti on puhuttu, että pitäisi hyvin toimia ja ilmeisesti suuressa osassa eurooppa pitäisi olla nuo pankkijutut edellä Suomea.

Korjaus edelliseen, että debit puolelta maksaessa ei tehdä katevarausta eikä rahat lähde samantien tililtä vaan kyseessä on aivan tavallinen pankkikortti, eli siis debit/credit eli pankki/luotto. Kuten edellisissä korteissa.
Mutta erona tuossa debit kortissa on siis se, että myös ulkomailla se pitäisi toimia kuten Suomessa, eli siis jos maksat sillä ulkomailla ollessasi ja valitset tavaksi debit, niin rahat lähtevän parin päivän viiveellä tililtäsi suoraan. Tai voit nostaa rahaa debit puolelta, jolloin lähtevät suoraan tililtä myöskin ulkomailla.

Mutta tosiaan kuten sanoin, niin omakohtaista kokemusta vielä ei reissusta ole, mutta ehkäpä heinäkuussa reissussa täytyy testailla, että miten uusi kortti toimii. Anteeksi vielä pitkä selostus, mutta toiv. oli apua edes jollekin :)

Vierailija

No minulla kyllä on myös kokemusta debit-puolen käytöstä, ja katevaraus näkyi tililläni samana päivänä. Systeemi on siis sama kuin pankkikorttia käytettäessä. Mikä tässä on vaikeaa?

Vierailija

ei ole mitään vaikeaa, ihminen haluaa0vaan kysellä ja varmistel asioita jos ei o kokemusta ja sehän o pelkästään fiksua terveisin visa

Vierailija

Edellinen kommentti ei ollutkaan ketjun aloittajalle, vaan tuolle välisotkijalle, joka kaiken lisäksi puhui itsensä pussiin. Tunnusti sentään, että kokemusta ei ole... ;)

Kyllä asioita saa varmistella, siinä ei mitään pahaa ole.

Vierailija

itse käytin debit/credit Visa-korttia Moskovan reissulla. Toimi moitteetta! Ja huomasin, että olin saanut debit-maksuissa paremman kurssin :-)Oli kiva yllätys, kun pystyinkin maksamaan pankkitililtä osan ostoksistani, olin varautunut käyttämään luottopuolta kaikkialla.

Vierailija

Ihan hyvä että tästä aiheesta puhutaan.
Kuten yllä olevasta ketjustakin selviää, termit on helppo sekottaa vaikkapa hajamielisyyttään.

Debit on siis pankkikortti,
Credit on luottokortti.

- Hilu

Vierailija

Credit/Debit nimitysten muistamiseen on hauska ohje, jonka luin vähän aikaa sitten jostain lehdestä. Kun haluaa maksaa pankkikortilla, mutta ei ole varma, oliko se Debit vai Credit, tulee väistämättä mieleen iskikö nyt taas dementia. Ja siinähän se vastaus onkin, valitse samalla d-kirjaimella alkava Debit ja maksu lähtee pankkikorttipuolelta.

Juttu nauratti ja jäi mieleen.

Irja

Vierailija

Joo, kiitoksia vaan kaikilel valistuksesta. Huomasin että jotain oli todella mennyt ohi. Pitääpä kävellä tutun pankkihenkilön pakeilel ennen kun lähtee reissuun.
Soitellen matkaan

Vierailija

Nyt on kokemusta. Ei tosin mistään lentolippujen ostosta, vaan ruokailujen, majapaikkojen, kauppaostosten maksusta. Ihan hyvin toimi. Tosin, esim. Saksassa eivät kaikki Gasthausit hyväksyneet Visaa, mutta missä hyväksyttiin (kuten kaupoissakin) se meni siellä aina automaattisesti luottokortin puolelle.

Hese

Electronia ikävä

Itse käytin ennen Visa electronia ulkomailla. Nyt kun debit kortit on käytössä myös ulkomailla, niin lopetin electronin käytön.

Hyvin olen pärjännyt EUssa debitillä mutta Aasiassa ei kyllä toimi. Monen eri pankin automaatit ei anna nostaa rahaa OP:n debitillä...

mrs matkaaja

Yritin ostaa Debitillä Finnairin lisämaksullisia palveluja lomalennolle. Kaikki meni ok ja e-mailiin tuli vahvistus. Kunnes seur. päivänä ottivat yhteyttä, etteivät saa maksua läpi ja kävi ilmi, ettei debit kelpaa, vaan pitää olla oikea\" luottokortti. Virkailijan mukaan myöskään lentoja ei voi heiltä ostaa debitillä. Sen sijaan monessa muussa verkkokaupassa debit käy. Berliinissä vuosi sitten yritin maksaa hotellin debitillä - maksukone ei tunnistanut korttia. Joten yhdistelmäkortti kunniaan matkoilla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat