Matkat Kreikkaan

Vierailija

Miten on, oletetko varanneet matkoja Kreikkaan vaikka tuli julki tuo ikävä taloussotku?
Itse ostin matkat Kreikkaan eli Rodoksen Pefkosiin juuri eilen. Muut maat eli pari muuta maata/kohdetta oli myös muista syistä mielessä mutta hyvä hotelli eli se paras ja ajankohta plus saatavuus eivät kohdanneet ja niinpä otin hyväksi koetun vaihtoehdon taas kevätlomalle.
Saattaa olla että loma hieman pitenee, pistelakkoja tulossa jo huomenna eli lentokenttävirkailijat lakkoilevat ja sitä tulee vielä jatkossakin varmasti olemaan.Onneksi en lomaa jäljellä vielä edelliseltä vuodelta joten minua ei haittaa muutama ylimääräinen päivä jos niin kävisi.
Tuulia

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Toivottavasti saavat yleislakon loppumaan ennen kuin lennähdät Rhodokselle. Aika rajua mellakointia Ateenassa, ruumiitakin oli jo tullut. Mutta Samoksella oli telkkariuutisten mukaan rauhallista, niin varmaan myös Rhodoksella.

- Zorbas

Vierailija

Minulla taas vaikuttaa kovastikin.
En mene maahan jossa on tuollainen hallitus joka huiputtaa ja elää kuin pellossa.
Kuitenkin päättävät tahot ovat tienneet miten tulee käymään.
Joten, olkoon ihan rauhassa.

Terveisin Annette

Vierailija

Olen huomannut että saarilla, ainakin Kreetalla, on aina sanomista hallitustaan vastaan. Eivät välttämättä pidä itseään niin \"kreikkalaisina\" vaan enemmän kreetalaisina. Heillä on mieliala että emämaa huiputtaa ja vie rahat, kun taas saarelaiset ovat köyhiä ja heidän on pakko pärjätä omillaan, viljelyksillään ja vuohillaan, ja turismista tulevilla rahoilla.

En usko että saarilla paljon mellakoidaan. Eli Kreetalle menossa taas syyskuussa. Siihen mennessä tilanne on varmaan muutenkin rauhoittunut.
Merja

Vierailija

Edellisen kerran kun Kreikassa oli yleislakko, olisko ollut viime vuonna tähän aikaan, Kreetallakin lentokentät sulkeutuivat eikä matkaajat päässeet pois.
En kyllä oikein pidä krekujen tyylsitä hoitaa asioita, ihmisiä kuolee, mellakoita, polttopulloja, AY-liike on saanut ihan liikaa hyötyä ja nyt pelkäävät että joutuvat jotain maksamaan. Yksi matka maksettuna, toinen oli tarkoitus tehdä syksyllä mutta siitä luovutaan. Ateenan lähelle ei ole järkevää mennä. Tuhlareita, huijareita ovat myös ihmiset, ei pelkästään päättäjät.Jos mellakat jatkuvta ja joudutaan maksumiehiksi, turismi Kreikassa kääntyy laskuun, onhan muitakain maita joissa lomaa voi viettää.
maksaja

Vierailija

Olen täysin varautunut siihen että lomaviikkoon saattaa tulla mutkia matkaan sillä reagointi on vasta alullaan ja tyyli on agressiivinen. Katselin eilistä Rodoksen lentoa aikataulullisesti (on meidän lennon \"sisarlento\") ja se lähti klo 07.15 sijasta illalla joskus klo 21:n jälkeen jotta lentokenttä olisi taas auki puolenyön jälkeen. Paluulento oli takaisin Helsingissä 05.30 aamulla eli homma toimi kuitenkin. Tuon kestää kyllä kun meillä on lauantailento eikä työhön menoa ennen maanantaita. Lomaa on jäljellä joten maailma ei kaadu vaikka pidennystä tulee hieman.
Tulee myös mietittyä miten perillä on tunnelmat, hotelli on tuttu ja henkilökunta, kaikenlaista tulee aina juteltua. Arkoja aiheita täytyy välttää.
Tuulia

Vierailija

Kerrothan sitten palattuasi, miten meni ja millaset olivat tunnelmat. Olisi mukava saada ensi käden tietoa.

- Kesäkuun alussa Rhodokselle

Vierailija

Ei siin yksin hallituksesta ole kyse vaan krekkalaiset
on huijareita jotka ei maksa valtiolle verojaan
ja siksi en halua moisia rosvoja tukea enkä
Kreikkaan matkusta.

Lisaksi hinnat tulevat nousemaan maassa rajusti ja
loma saattaa mennä pilalle koska koskaan ei tiedä
koska lakkoilevat.

Vierailija

Kerron kyllä tunnelmista, havainnoista ja huomioista palattuani. Tunnen aika hyvin kreikkalaista elämänmuotoa, tyyliä jne. (ex-aktiivi-kreikkatoimija Suomessa!!).En ole ollut koskaan fanaatikko Kreikan suhteen, ehdottomasti realisti, mukava siellä on ollut lomailla, niin kuin muuallakin Euroopassa.
Tuulia

Vierailija

Jo vuosia on matkustettu Kreikkaan, useimmiten keväällä ja syksyllä ennen sesonkia. Lukuisat paikat ovat tulleet tutuiksi ja aika paljon kreikkalainen elämäntapakin. Viime syksynä valitsimme Evialla olevan Karystoksen ja sieltä siirryimme Androkselle Batsiin. Lopulta syysmyrskyjen alettua matkustimme vielä viikoksi Loutrakiin. Olimme matkalla kuukauden, mutta koti-ikävä ei ehtinyt tulla. Nyt olisi startti 14.5. ja elleivät tuhkapilvet estä lähtöämme niin eivät myöskään mitkään euroopan kriisit,aiomma nauttia matkastamme ja ihanista kreikan tunnelmistasilti. Toivon vaan, etteivät olisi muuttuneet kireiksi kaikentämän myllerryksen keskellä. Ajamme kentältä bussilla x96 suoraa Pireukseen, siellä on varattu yö hotelliin. Aamulla 7.30 laivalla kohti Naxoksen saarta - jos eivät ole lakossa. Kaikkeen kannattaa varautua ja lähteä avoimin mielin reissuun......
Pike

Vierailija

Kuulostaa reippaalta, Pike ja Tuulia. Nyt tuli kova ikävä Kreikkaan. Piken kuvaamat paikat meille uusia, kerro ihmeessä matkan jälkeen miten meni ja m iltä tuntui, samoin Tuulia. Kiitos :)
Sari

Vierailija

Meillä oli suunnitelmissa lähteä Evialle syyskuussa, tuntuu vain siltä että eipä mennä! Periaate siis, mutta saa nähdä miten käy!
Yli 40 Kreikan saarta käytynä ja useissa monta kertaa, samoin mm.Peloponneksella mikä reissu oli ehkä niitä upeimpia, Pylos tukikohtana.
Rodoksen matka on touko-kesäkuun vaihteessa, jo 7. krt samaan kylään ja hotelliin(muitakin kohteita siis on.. tuo ei ole ainoa).

Vierailija

Olen matkalla Rodokselle ja sieltä laivalla pikku saarille loppukesällä. Ei ainakaan minun matkasuunnitelmiini vaikuta nämä asiat. Uskon, että turismilla autamme maata jälleen nousuun. Olen matkaillut Kreikassa monta kertaa ennenkin, aina ovat lakkoilleet milloin mistäkin. Ei se pahasti ole kuitenkaan häirinnyt. Pääasia on tietysti lomailu ja tunnelma saarilla ja kreikkalainen ruoka.

arjuska

Vierailija

Ai jaaha, ettei Kreikkaan kannata mennä koska ovat nämä taloussotkut. No mitenkähän oli Suomessa 90-luvun alussa, olipa aikamoisia taloussotkuja ja pankit pelastettiin repimällä rahat veronmaksajien selkänahasta. Ja aika paljon vissiin velkaa otettiin. Että lyödään vaan lyötyä, mutta sama on itsekin koettu, eipä kannata paljon rehvastella.

Totta on, että kreikkalaiset varmaan ovat ovelampia veronkiertäjiä kuin suomalaiset, mutta omapa on häpeämme, mitäs ollaan niin rehellisiä. Omaa napaamme me suomalaisetkin vain tuijotamme loppupeleissä. On vaan sellanen järjestelmä, että on vaikeempaa vetää omaan taskuun. Tilaisuuden tullen kenties saman olisimme tehneet.

Että eipä kannata tavallista kreksua paljon syytellä, vaan mennään vaan turistirahoinemme auttamaan heitä. Pulassa ovat, rehelliset ja epärehelliset. Minä ainakin ihan mielelläni menen heitä auttamaan muutamalla eurollani. Kenties sitten voimme joskus saada apua myös, jos ja kun joudumme pinteeseen itsekin taasen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat