Annatko luottokortin tiedot?

Vierailija

Yhä useammassa paikassa kysytään nykyään luottokortin tietoja, mm nettivarauksia tehdessä. Minne uskallat antaa oman korttisi numerokoodit?
- Myy

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Kaikille niille lentoyhtiöille, joiden lentoja netistä ostan. Samoin käyttämilleni hotellivarausfirmoille. Näin olen toiminut jo vuosikausia.

Vierailija

Eikä ongelmia ole ollut? Joku tuossa toisessa keskustelussa ihmetteli, miten auliisti annetaan kortin tiedot esim booking.comille ja muille vastaaville joita ei mistään saa kiinni jos jokin menee pieleen...

Vierailija

Samat sanat, käytän korttia surutta, suurin piirtein kymmenen matkaa vuodessa, kaikki hotlat ja lennot ja palvelut, ei koskaan ollu häikkää. Mutta kiinnostas jos jollakin ollut ongelmia. Tutuillakaan ei ole ollut. Olemme vain hyväonnisia hölmöjä Keski-suomesta?

Vierailija

Ei ole ollut ongelmia, ja booking.comiakin on käytetty useasti. Tosin tuon sivun kautta varatessahan hotelli maksetaan vasta perillä poislähtiessä. Varausvaiheessa kortin numeroa kysytään vain varauksen vahvistamiseksi.

Vierailija

Niin minäkin luulin lukeneeni sivuilta mutta minulta booking.com veloitti etukäteen. Ilmeisesti en ollut kyllin tarkkana, vaikka en tosiaan huomannut mitään varoitusta etukäteis veloituksesta.

Vierailija

Ostan lento-hotelli-yhdistelmiä travellinkin kautta. maksu tapahtuu suoraan omalta tililtä eli yhteys pankkiin ja maksu Visalla. Ei ongelmia. Minkään ei-suomalaisien firman kautta en halua vastaavia ostaa, en anna kortin numeroa ulkopuolisille.
Travellink on tosin ruotsalainen yritys jolla on toimisto Suomessa, Vantaalla.

Vierailija

Itse olen huomannut, että melko vaikeeta nykyään on varata mistään internetin kautta lentoja,hotelleja,ym ilman luottokorttia.

Itse olen n.10 reissua tehnyt luottokortin avulla ja ilman mitään ongelmia. Tosin vinkkinä, että kannattaa tarkastaa, että luottokorttinne on liitetty tuohon \"luotettavaan maksamiseen\" esim. OP:lla se on verified by visa.
Näkee suoraan omasta nettipankista.
Itsellä ei ole ollut ongelmia ikinä vaikka olen hotelleihinkin numeron \"joutunut\" antamaan.
Olen ajatellut asian niin, että se on vaiva siitä, että haluaa matkustaa ja nähdä maailmaa.
Tosin esim. supersaver sivuston kautta pystyy matkan tai lennot maksaa kätevästi samantien nettipankinkin kautta ja sitä olen myös paljon käyttänyt. Ilman ongelmia.

Ja olen muuten todella tarkka luottokortistani, mutta tykkään matkustaa ja nähdä maailmaa ja monesti ilman sitä se ei vaan onnistu.

Vierailija

booking.com ei koskaan veloita etukäteen. Monet muut kyllä.
Kyllä annan luottokortin numeron, että saan varaukset tehdyksi. En ikinä sähköpostilla enkä tekstiviestillä.

Vierailija

Nettikauppahan lisääntyy koko ajan hurjasti ja kannattaa tietysti käyttää maalaisjärkeä ettei ihan mihin tahansa tuntemattomaan sivustoon luota. Ilman luottokorttiahan on usein mahdotonta ostaakaan mitään netin kautta. Itse olen ostanut netistä vaikka mitä, vitamiineista elektroniikkaan ja lentoja sekä hotellivarauksia tietysti myös. Matkailualan tunnetut sivustot ovat kyllä luotettavia.
Luottokorttia en muuten juuri käytäkään. Visahan on siitä kätevä, että jos väärinkäytöksiä tapahtuu, niin Luottokunta vastaa niistä ja ei joudu itse maksumieheksi.

Vierailija

Booking.com ei tosiaankaan veloita itse mitään, ei etu- eikä jälkikäteen. Mutta sen sijaan hotellit voivat veloittaa (myös bookingin kautta varattuna), jos kyse on tarjoushinnasta, hot deal tms. Mutta se on AINA ilmaistu hyvin selkeästi kunkin hotellin tai huonetyypin kohdalla. Sitä ei voi olla huomaamatta! Bookingissa se ilmaistan esim. \"varausehdot poikkeavat normaalista\" tai \"maksua ei palauteta\" tms. Tavalliset varaukset bookingin kautta toimivat niin, että vasta perillä hotelli tekee veloituksen.

Luottokortin numero on pakko monessa tilanteessa antaa, jos aikoo yleensä jotain varata. Kannattaa katsoa että sivut ovat salatut, alareunassa lukon kuva ja osoiterivillä https// jne. Jos joku käyttää korttiasi tai sen numeroa väärin, sinä et ole siitä vastuussa, - vain omista ostoksistaan pitää vastata.

Vierailija

Tottakai booking.com veloittaa,jos hotelli niin vaatii. Asia selviää kohdasta\"varausehdot\".
Olen nyt varannut 21 hotellia booking comilta viime viikkoina (lähdemme kiertämään Eurooppaa) ja asia vaihteli hotelli-kohtaisesti.
1 hotelli vaati maksun, jota ei palauteta (Kööpenhamina-siellä se oli yleistä), 1 vaati maksun,joka palautetaan jos perumme hotellin (Antwerpenissä-siellä tämä taas oli yleistä), ykis hotelli vaati että kortilla on luottokatetta, jolloin he \"varaavat\" siitä summan itselleen,jota eivät kuitenkaan veloita,kuin siinä tapauksessa,että emme saavu (tai jos saapueassamme haluamme veloitettavan hinnan kortilta)
Muissa hotelleissa ei veloitettu mitään,eikä edes vaadittu katetta varattavaksi. Eli tosiaan-kannattaa lukea kohta \"varausehdot\". Käytän Bookingia niin paljon, että karkea arvioni on, että 90% hotelleista ei halua valoitusta. Tarkista aina,että varausjärjestelmän sivuilla on mekintä turvallisesta varauksetsa-yleensä selkeä logo löytyy jostainkohtaa. Bookingin lisäksi toinen suosikkini on Venere.com Itä-Euroopna ja Italian hotellit usein Venerellä halvemmat,länsi-Euroopan taas Bookingilla. Etelä-Euroopassa yleensä kanntaa varmistaa molemmat.
Kurkatkaa myös Trivago.com niin näätte useamman vuokraamon samalla kertaa.

Himo-matkaaja,aina omatoiminen

Vierailija

\"Tottakai booking veloittaa, jos...\" jne.
MMUTTA: aivan kuten sitä edellisesä vastauksessa sanottiin, niin booking.com EI itse veloita, vaan maksun ottaa nimenomaan ao. hotelli. Booking on vain välittäjä, veloituksen hoitaa hotelli : varausehtojen mukaan joko etukäteen tai jälkikäteen, mutta AINA hotelli itse, ei booking. Sen näkee esim. luottokorttilaskusta: maksu menee hotellin nimissä, ei bookingin.

Asia erikseen on tietysti se, että eri huonetyypit / hintatyypit jne voidaan veloittaa joko ennen yöpymistä tai vasta hotellista lähdettäessä. Se selviää erinomaisen helposti varausehdoista.

Venere, booking, hrs jne ovat pääsääntöisesti niitä, joiden varauksia ei makseta etukäteen. Mutta siis poikkeuksiakin on, jos kyse esim. non refundable -hintatyypistä. Sen sijaan tietyt varaamot esim. hotels.com, gtahotels jne (näitä on lukuisa määrä) veloittavat AINA etukäteen ja antavat yleensä tositteeksi voucherin, joka esitetään sitten hotellissa. Tällöin myös luottokorttilaskussa näkyy maksun saajana esim. hotels.com EIKÄ hotellin nimi.

Epäselvyyksien välttämiseksi kannattaa aina tutustua varaus-, muutos- ja peruutusehtoihin!

Vierailija

No mielestäni puhuttiin nyt ihan samasta asiasta..
Bookingin kautta varatessa siis voi joutua maksamaan,jos on hotellilla sellaiset ehdot.Joskus hinta on halvempi,jos suostuu maksamaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat