Suositelkaa kaupunkia

Vierailija

Suositelkaa (kokemuksesta mieluiten) jotain kaupunkilomakohdetta euroopassa. Matkustan yksin, olen naisihminen joka on tottunut matkustamaan.
Kovasti matkakuume vaivaa eikä kaveri pääse nyt mukaan.
Kulttuuria, shoppailua, siinä ajanviete.Turvallinen,ei liian iso kaupunki, lyhyehkö lentomatka.
Elvira mMdigan

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Suosittelen ehdottomasti Ateenaa. Itse olin siellä syyskuussa ja pidin kovasti.
Kulkeminen siellä todella helppoa. Ja paikat löytyvät helposti. Kulttuuria löytyy ja samoin shoppailua. Todella turvallisen oloinen kaupunki.

Toinen mistä itse pidin kovasti oli Berliini. Myös siellä kulkuyhteydet aivan huipussa ja kulttuuria ja nähtävyyksiä löytyy.

t.Sanna

Vierailija

Italian Lombardiassa oleva Bergamo olis hyvä ja jännä, jos käy lentää Ryanairin halpalennoilla. Pieni ja kuitenkin paljon kulttuuria ja riittävästi ostospaikkoja.
Itseäni kiinnostaisi Oslo, sinne oli juuri tänään euron tarjous norwegian.com - tosin suunta. Eli yhteensä 2 euroa.

Very nais matkaaja

Vierailija

Suosittelen lämpimästi Krakovaa. Majoitus ehdottomasti vanhan kaupungin alueelta tai heti sen tuntumasta. Ihanan tunnelmallinen paikka, hyviä jazzklubeja, mahtavia kenkäkauppoja ja ravintoloita. Ja niin kaunis että ihan hirvittää.

Vierailija

Itse olen käynyt monta kertaa yksin Pariisissa. Siellä ei tule aika pitkäksi keski-ikäisellä sinkkunaisellakaan. Nuoremmillahan ei tule missään...

Vierailija

Heippa Elvira Madigan. Koska isäsi oli tanskalainen,kokeile köpistä. Lähimmistä kaupungiesta kiinnostavin. Sielä viihtyy minä vuodenaikana vaan. Tanskalaiset ovat viihdyttäviä tyyppejä ja soppailu kuuluu asiaan: upeita designkauppoja yllin kyllin ihan keskustassa. Viimeksi löysin ihanan ravintolan, jonka nimi on sama kuin minulla :)

http://www.visitcopenhagen.com/content/tourist/eat_drink_and_shop/restau...

Sari

Vierailija

Hmm... tanskalaiset ovat aina olleet sydäntä lähellä, osaan jopa kieltäkin. Mutta Kööpenhamina on liian tuttu, tytär asui siellä aika monta vuotta ja kävin siellä suunnilleen joka toinen kuukausi.Eli nyt otan jonkin muun kaupungin, Kööpenhamina on suositeltava niille joille se ei ole entuudestaan tuttu.
Hyviä ehdotuksia on tullut mutta päätökset ovat joskus vaikeita.
Matkakuume on taudeista niitä pahimpia, mieheni sanoo että se vaiva paranee vain matkustamalla. Hesarista taas luin viime viikolla että matkustaminen ei matkustamalla lopu. Eli mitä pitäisi tehdä, rokotetta ei ole!
Kohtapuoliin pitää päättää minne suuntaa.
Elvira Madigan

Vierailija

Pieni tarkennus... en ole sinkku mutta matkustan myös ilman miestäni tai muuta matkaseuraa, ihan pakon sanelemana. Kun matkustaa yksin, täytyy ottaa joitain asioita huomioon. Tiedän että moni matkustaa aina yksin (sinkut).
Olen asunut ja opiskellut ulkomailla mutta maailma muuttuu... myös siihen pahempaan suuntaan.

Elvira M

Vierailija

Ihana elämänvaihe sinulle ja olen kateellinen matkailumahdollisuudestasi :) Haaveilen kesäksi Kroatiasta, split ja zagreb, kiinnostavat tämän lehden juttujen perustella.

Kerro sitten mihin päädyit :)

Tilaaja

Vierailija

Kerron sitten kun ratkaisun olen tehnyt... mielessä on yksi ylitse muiden.
Ateenasta muuten, se ei todellakaan ole nykyään turvallinen eli huumeongelma on siellä melkoinen, keskittyy toki määrätyille seuduille mutta matkailijan on syytä olla tosi varovainen(ei yksin metroon) liikkuessaan. Siellä missä turistit, myös rikolliset eli metrossa on ryöstetty muutama tuttavakin.
Elvira M

Vierailija

Itselläni varmaan sitten kävi tuuria tuon Ateenan reissun kanssa, sillä itsestä tuntui todella turvalliselta ja metroasemilla sellainen vartiointi (kamerat,vartijat,ym) jollaista näkee harvassa suuressakaan kaupungissa.Tosin ihan yöllä ei kait missään oikeinpa kannata ainakaan ilman tervettä järkeä liikkua :)Pidin kyllä kovasti ja koska vaan lähtisin uudestaan sinne. Paljon nähtävää, mukavat ilmat,sopivat lentomatkat ja ostettavaakin löytyi mukavasti.

Yksi mukava kaupunki ja suhteellisen pieni ja helppo liikkua olisi tietenkin Reykjavik.
Ja hintatasokin tullut alas melkoisesti. Itse siellä olen käynyt muutama vuosi sitten :)
Prahaan ja Venetsiaan itse olen suuntaamassa kesällä, saa nähdä millaisia kohteita ne ovat.

Vierailija

Miksen lähtisi Reykjavikiin? UM tiedote:

Matkustustiedotteet, 23.4.2010
Islanti: matkustustiedote
Islanti on turvallinen matkustusmaa. Tuliperäinen maaperä ja nopeasti muuttuvat luonnonolosuhteet edellyttävät varovaisuutta luonnossa liikkuttaessa. ------

Juuri nythän sinne pitää mennä niin on lapsenlapsille kerrottavaa : )

Kävin viime kesänä, StopOver tosin vain. Kiva kaupunki täytyy sanoa.

Reino

Vierailija

Reino... viime kesänä siellä ei ollut tulivuoren purkausta eli ei aktiivista tulivuorta. Asiantuntija sanoi viime viikolla että on edelleen vaara uudesta purkaumisesta, lähinnä se viereinen tulivuori.
Nimim. 30 v sitten Islannissa käynyt.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat