Yököttävä ateria

Vierailija

Lukaisin tuon pääkirjoituksen ja tuli mieleen että ei se aina ihan nautintokaan ole kokeilla eksoottisia makuelämyksiä. Viimeksi Bangkokissa kävelin jollain yömarkkinoilla vahingossa hedelmäpuolelle ja ihmettelin, miksi alkoi haista p-ska ja oksennus. No siinähän oli koju pullollaan taikkujen namiherkkua, durian-hedelmiä. Oli vähällä tulla itselläkin yrjö! En voisi kuvitella maistavani niitä.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

entäs koira? siinä menee mun raja. enkä pääskysenpesäänkään koskisi. brysselissä tarjosivat sammakonreisiä, en kehdannut kieltäytyä, maku olikan melko lailla savustetun kanan makuinen, ihan ok, vaik ajatus kyllä etoi

Vierailija

Minua inhottaa osterit. Kerran maistoin ja kiitti mulle riitti. Sitruunamehua vaan päälle ja ryystämään siitä kuoresta. Otus oli varmaan vielä elossa, mongersi inhottavasti kurkussa kun nielaisin. Onneksi oli hyvää valkoviiniä kyytipoikana etten joutunut sylkemään sitä pois. Että tällainen perusjuntti täällä.

Vierailija

Durian on todella hyvää. Kuin hyvää maustettua taikinaa söisi. ei ihme että siihen jää koukkuun.

Mutta jos pysyt vain kotona ja syöt muussia ja
lihapullia. Niin on turvallisempaa ja meillä
muillakin hauskempaa kun ei törmää sinuun
kitisemässä kaikesta.

Vierailija

En pysty syödä tsekkien rakastamaa vatsalaukkukeittoa, mutta en ole koskaan kitissyt siitä missään :) Olen lisäksi huomannutettä suomalaiset matkalijat kitisevät erikoisista ruuista erittäin vähän verrattuna esimerkiksi amerikkalaisiin tai tanskalaisiin tai ranskalaisiin, jotka sanovat heti suoraan ja usein myös epähienotunteisesti että yäk en syö. Johtuneeko mämmiperinteestä tai siitä että meitä on maailmalla morkattu omasta ruokakulttuurista ja tiedämme miltä se tuntuu.

- opas vm 80

Vierailija

Olimme 2002 Kambozassa Phnon Phenissä ja menimmme syömään kiinalaiseen ravintolaan. Ruokalistalla ei ollut englannin sanaakaan, joten kuvat avuksi. Näytimme ankan kuvaa. Ajattelimme saavamme jotain mehukasta ankkaa, no tarjoilijatytöt tirskuivat ja näyttivät meitä avoimesti sormella. Ajattelimme, että nyt tuli tilattua jotain hassua.
Hetken kuluttua tytöt kantoivat kikattaen eteemme valtavan vadillisen ankanräpylöitä ja toisen vadillisen parsaa. Täytyy myöntää, että ei meitä naurattanut silloin. Parsat syötiin, mutta räpylät jäivät syömättä.

Matkailija

Vierailija

ihmettelin taannoin bordeux\'ssä kun kadulla oli läjä ankanräpylöitä. nyt sain selityksen: olivat varmaan pudonneet kiinalaisravintolan pävittäisestä raaka-ainekuormasta

näky jäi mieleen, kun oli harmaa päivä ja harmaa kapea katu ja yhtäkkiä se kirkkaan oranssi järkyttävä kasa

Vierailija

Palaan vielä noihin ostereihin kun edellinen viestini näyttää olevan ihan hämärä.

Tarkoitin että jos matkoillani osun paikkaan jossa tarjoillaan ostereita, kerron olevani allerginen niille. Sillä tavalla olen muutaman kerran välttynyt syömästä niitä ilman että olisin loukannut isäntiä/emäntiä ...ja tavallaan olenkin allerginen, siis henkisesti.

Vierailija

Pariisissa noin kymmenen vuotta sitten menimme Meksikolaiseen ravintolaan. Ruokalista näytti herkulliselta vaikka kieltä emme ymmärtäneetkään. En muista enää, mitä puolisoni söi, mutta minä tilasin Salsa di Perron. Se oli herkullista, kunnes aloimme muistella, että mitähän se Perro oikein suomeksi on? Edelleenkin olen kyllä sitä mieltä, että herkkua se oli. Ainakin ilman pantaa.

Vierailija

Saigonissa tilasimme summissa annoksia pöytään paikallisessa ravintolassa. Kaikki muut annokset tekivät kauppansa mutta friteeratut kananjalat jäivät silmänruoaksi. Rohkea siippani testasi kyllä ne kananvarpaatkin. Hyvin kuuleman maustettuja mutta perhanan sitkeitä.
Tarjoilijat hymyilivät muikeasti ja pyrskivät pylvään takana.

Vierailija

Olimme Barcelonassa lasten kanssa city-lomalla. Erehdyin lounaalla tilaamaan seepiaa omassa musteessaan, sepia en su tinto. En pystynyt syömään ollenkaan, laatta meinasi lentää heti kun maistoin.
Sen jälkeen on ollut vähän vaikea määrätä tenavia maistamaan \"ennakkoluulottomasti\" kaikkia ruokia.

Vierailija

Kaverini tilasi Pariisissa katukojusta koko perheelle hodarit, varmuuden vuoksi \"without saucisson\", ajatteli että saucisson on joku outo soossi.

Myyjä pyöritteli päätään ja kysyi että ihanko varmasti.

Sitten kaverini sai kuusi hodaria - ilman nakkeja.

Ei se nyt niin yököttävä ateria ollut mutta nälkä jäi kuulemma.
Irma

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat