Törkeää laskutusta hotellilta

Vierailija

Varasin hotellihuoneen netistä. Kysyttiin luottokortin numeroa, nettisivuilla kerrottiin että vain varmistukseksi, korttia ei veloiteta tässä vaiheessa vaan vasta kun tulemme yöpymään.

No nyt tuli visalasku ja hupsista, hotelliyöthän olivat jo laskussa mukana! Matka on siis vasta touko-kesäkuun vaihteessa.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia saksalaisista hotelleista?
- Huuli pyöreänä

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

Hei!

Olen varannut netin kautta huoneita Saksasta useamman kerran, enkä ole vastaavaan törmännyt. Laskutus on tapahtunut aina oleskelun jälkeen. Jos jokin asia on etukäteen mietityttänyt, olen joko soittanut tai kysellyt siitä etukäteen sähköpostitse.

Kokemusta

Vierailija

Jotta tästä olisi muillekin hyötyä voisit kertoa mikä hotelli ja mikä varauspalvelu kyseesä.
Kannattaa myös ottaa yhteys luottokorttiyhtiöön.

Vierailija

Varaussivusto oli www.booking.com
Hotelli Acon, Düsseldorf.

Sivustolla pyydettiin siis kortin numero ihan vaan varmennukseksi. En muista sanamuotoa, mutta vakuutettiin ettei huoneesta peritä hintaa etukäteen.

Nyt kun katson ottamiani varausprinttejä, niissä mainitaankin että erikoishintaisesta huoneestani on maksettava \"takuumaksu\", suuruudeltaan huoneen hinta. Mainitaan myös ettei takuumaksua saa takaisin jos varauksen peruu.

Olen menossa tuolloin Düsseldorfiin ja aion käyttää hotellia. Mutta periaatteessa tunnen että minua vedettiin höplästä.

Vierailija

Minäkin tunsin itseni kevyesti huijatuksi, kun tammikuussa varasin netistä hotellin viikonloppulomalle Madridiin. Kivoja sopivan hintaisia keskustahotelleja löytyi useita. Loppupeleissä oli kaksi hotellia, josta toisessa kerrottiin olevan myös buffetaamiainen. Toisessa ei ollut aamiaista lainkaan. Tein varauksen ja otin printin, mutta en tutkinut papereita ihan luupin kanssa. Vasta perillä kävi ilmi, että hotellissamme tosiaan oli upea buffetaamiainen, mutta se ei sisältynyt meidän varaukseemme.

Vierailija

Kumma miten ihmiset uskaltaa antaa luottokorttitietonsa booking.comille ja monille
muille firmoille netissä jotka ei kerro edes
osoitettaan. Firmasta kerrotaan vain puh.nro.

Moni on antanut luottokorttitietonsa firmalle johon
ainoa yhteys on sähköpostiosoite ja sekän ei vastaa
kun tulee ongelmia.

Vierailija

Aloitan oman keskustelun tuosta luottokorttien käytöstä sillä se askarruttaa minua tosissaan.

Mutta vielä tuohon tämän ketjun varsinaiseen asiaan. Varaussivustoissa on tosiaan jos minkälaista \"yrittäjää\" ja ihmisiä viilataan linssiin. Nää molemmat tapaukset (Dusseldorf ja Madrid) on musta hyviä esimerkkejä siitä!

Vierailija

Hei, varmistitko että varauksesi ei ollut sellainen superhalpa, jonka edellytyksen on maksu jota ei saa takaisin. Bookingin sivuilla on ihan pelittävä peruutus-namiska, jolla sopimuksen mukaisen peruutksen ilman veloitusta onnistuu tekemään. Olen käyttänyt otel.com, bookinhotels, hotels, sunhotels, booking, laterooms, lastminute jne sivuja, enkä ole törmännyt ongelmiin. Maksu meni mm. Berliinin hyperedullisesta lähes luxusmajoituksesta heti pian varauksen jälkeen, koska varuksen ehtona oli se, että peruutuksia ei oteta vastaan. Sitten korvaa matkavakuutus. Muutama sekaannus sattunut aamuyön saapumisajan kanssa ja niistäkin selvitty. Aluksi hirvitti että kuinka nettimatkaaja selviää, mutta riski on kannattantu, yhden miniloman enemmän vuodessa saa säästyneillä varoilla.

Vierailija

sinuna peruisin koko jutun.varasimme booking.comin
kautta hotellin mainitsemallasi ei-varausmaksua
periaatteella sillä seurauksella että yrittivät
laskuttaa koko matkan etukäteen.paikalle saavuttuamme totesimme ettei ko.hotelli vastannut
lähellekään sitä luokitusta(4 tähteä)jota booking.
com oli sivuillaan luvannut.kyseessä oli osake-
huoneisto jota vuokrattiin huippuhotellin statuksella.palvelut joilla hotelli mainosti itseään oli saatavilla viereisestä sheraton-hotel-
lista.ei muuta kuin äkkiä soittamaan amexille että
älkää maksako laskua,joka onneksi onnistuikin.
ilmoitimme booking.comille sivujen virheellisyy-
destä/ennakkolaskutuksesta,vastaus oli ettei kuu-
lu heille,hotelli vastaa koko jutusta.NÄIN EI OLE
sanoopi kuluttajansuoja-asiamies/tilausmatkalaki
jos joku yrittää teitä laskuttaa hotellimajoituk-
sesta/palvelusta ETUKÄTEEN.Älkää suostuko-säästyt-
te helkkarinmoiselta jälkiselvittelyltä joka meil-lä on käynnissä.Suosittelen käyttämään tunnettuja
tai sellaisia majoituspalveluja jotka varmasti
tiedätte luotettaviksi.Itse en aio enää milloin-
kaan käyttää Booking.comin palveluja.Teen tilauk-
sen suoraan hotelliin tai jätän menemättä.Nämä välikädet on huijaustapauksissa luotu vain sekoit-
tamaan vastuukysymyksiä.

Vierailija

Jos varasit hotellin suoraan hotellin sivuilta, tuo on hyvinkin mahdollista. Eli kannattaa tsekata tarkkaan ennen varaamista mitkä ovat ehdot, miten maksu tapahtuu eli koska. Varausmaksun saattavat pyytää usein.Parasta on olla maksukuitti mukana kun paikan päälle menee ettei tarvi toista kertaa maksaa. Aika kumma että maksetaan noin eli kaikki etukäteen.
Nykyään varaan aina jonkin nettitoimijan sivuilta kaiken eli sekä lennot että hotellin.Ne maksetaan kyllä etukäteen mutta peruutus on mahdollinen pakottavissa tapauksissa eli firma hoitaa sen jos sairastuu tai tulee jokin vastaava syy peruutukseen.

Vierailija

Hyvä luoja, täytyy nsanoa, en kyllä millekään ulkoamiselle toimijalle antaisi luottokortin numeroa!!!Eikä yhtään kellekään, tuossahan tulee myös hlön nimi tietoon jne.

Vierailija

Laskuja voi tippua muualtakin, ei tämä varmaankaan saksalaisten hotellien ongelma ole. Meillä oli joskus hotelli varattuna Montrealissa ja oli tehtynä Visalla, hotellin toiveiden mukaan. Kun menimme hotelliin Montrealissa, sanoivat ettei mitään varausta ollut!! Taatusti oli, koska sitten Suomessa jonkun kuukauden päästä edessämme oli Visa-lasku, joka vastasi varaustamme. Aika härskiä! Onneksi silloin aika läheltä löytyi tilaa toisesta hotellista ja Visan kautta saimme laskunkin mitätöityä turhana.

Minulla oli silloin sellainen mielikuva, että tuohon Hotel Napoleoniin oli tullut suuri ranskalaisryhmä ja meille suomalaisille ei sitten ollutkaan tilaa. Meidän tilauksemme \"peruttiin\", mutta ei lainkaan oikealla tavalla. Sanottiin vain, ettei teillä ole eikä ole koskaan ollutkaan varausta... :(

- baraja

Vierailija

Jos hotelli varattiin Hotelscomin kautta ja niillä oli tarjous, silloin se kyllä tarkoittaa että se on maksettava heti. Eli oli poikkeustilanne. Hotelscomilla oli tarjouskampanja myös helmikuussa, ostin matkaa silloin travellinkin kautta ja siinä oli hämminkiä silloin, piti soittaa travellinkille. Siellä sanottiin että asiakkaat ovat valittaneet etteivät pysty edes varausta oikein tekemään. Laskutus meni ja väärällä summalla eli saatiin vääränlainen hotellihuone. Vaikeata selittää mutta poikkeushinnat ja tarjousket aiheuttavat sekaannusta.
Niin, se maksu heti siitä syystä että hotellilla maksettuna olisi jostain teknisestä syystä ollut eri hinta.
(tästä ei saa moni varmaan selvää jos ei etenkään osta netistä matkoja... ja haukkumista tulee!!).

Vierailija

Aika hassua kun aatellaan että ketju on liki vuoden vanha. Kannattaisi katsoa vuosiluku ennenkuin nostaa esille. Eli käytännöt muuttuu jopa tarjouksissa ja maksatuksessa.

Vierailija

Viis siitä että on vanha ketju, tämä on ihan tätä päivää tänä vuonnakin ;)

Kannattaa ihan oikeasti lukea ne KAIKKI EHDOT, eikä vian täpätä uunona sitä täppää, jossa sanotaan että hyväksyy ehdot. Kyllä noilla sivustoilla yleensä sanotaan aika tarkkaan miten he maksut perivät. Mielestäni siinä ei ole mitään epäselvää. Mm Novotel-ketju on tunnettu siitä että veloittaa korttia heti eikä ole peruutusmahdollisuutta jälkikäteen - en tosin suosittelel ao ketjua muutenkaan. Mitä halvempi tarjous sitä todennäköisempää, että veloitetaan heti. Kyllä esim Bookingissa on aina selvästi merkattu jos voi perua - yleensä vihreä teksti. Jopa samaa huonetta koskee joskus 2 eri vaihtoehtoa, peruutuskelpoinen aina muutaman euron kalliimpi. Pitää vain olla hereillä tilaillessa! Itse käytän aika usein Booking.comia ja tähän saakka aina vasta maksanut hotellissa, ei ole ollut siis ongelmia. Itsestähän se riippuu, miten homma toimii.

Peiliin kannattaisi kenties katsoa ennen kuin valittaa...

Vaikka ei kuulu tähän ketjuun, ihmettelen myös noita meilejä \'boikottiin\' se, tämä ja tuo. Ei kukaan vaadi käyttämään mitään valmismatkanjärjestäjiä - kait nykyihmiset osaavat jo kulkea omia polkujaan. Sitten voi syyttää vain ihan ittiään, kun joku mättää. Ihan turhaa kitinää!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat