Tunisia, Sousse

Vierailija

Millainen on Sousse kohteena? Entä Aurinkomatkojen hotelli Le Marabout?
Miten paikalliset miehet suhtautuvat yksin matkustavaan nelikymppiseen naiseen? Saako olla kaupoissa ja ravintoloissa rauhassa, ilman \"ehdotuksia\"? Mitä sieltä kannattaa ostaa, ovatko kultakorut halpoja? Myydäänkö kohteessa paikallista olutta tai viiniä kaupoissa?Olen lähdössä sinne äkkilähdöllä, joten vastatkaa mahdollisimman pian, kiitos!

-Riitta

Kommentit (10)

Vierailija

Re: Tunisia, Sousse 12.9.2003 - 15:36:06

Kovin helpolla tullaan kourimaan persetta koska kunniallinen nainenhan
ei matkusta yksin.
Siellä ollaan varmoja että olet tullut sinne hakemaan miesseuraa.

Mihin viittaa oluen ja viinin kaupuusikin.
Paikallisia saa halvalla mutta tuontitavara erittäin kallista.

Aika \"ikimuistoinen\" loma tulossa sinulle.

-Sami

Re: Tunisia, Sousse 13.9.2003 - 11:16:11

Hei!

En todellakaan suosittele, varsinkaan yksinäiselle naiselle. Itse en uskaltaisi lähteä yksin, mutten toista kertaa aviomiehenikään kanssa. Ehkä me vain koimme kulttuuri yms. erot liian suuriksi peikoiksi ja käytöstavat röyhkeiksi? Tietenkinhän on niin että toiset \"pitävät äidistä, toiset tyttärestä\", joten makuasioista ei voi kiistellä.

-Marika-

-Marika

Re: Tunisia, Sousse 14.9.2003 - 1:21:41

Tunisian miehet ei ole turhan nirsoja.
Ne pitää sekä äidistä että tyttärestä ja vaikka samalla kertaa.

-Jari

Re: Tunisia, Sousse 14.9.2003 - 9:01:44

Sousse on aivan hyvä lomakohde myös yksin matkustavalle. Olen ollut siellä yksin 3 kertaa.
Olutta ja viiniä saa hotellien baareista ja ravintoloista. Markettien olut on alkoholitonta. Alkoholia sisältäviä juomia myydään vain valtion tavaratalossa, joita on kaupungissa muistaakseni kaksi.

-Alone traveller

Re: Tunisia, Sousse 14.9.2003 - 13:48:11

Le Marabout on loistava valinta, olimme viimevuonna ja oli aivan mahtava hotelli kaunis ja viihtyisä ja puolihoito. Kerrankin huomasi ettei tarvitse lähteä metsästämään ruokaa kaupugilta. Voin sanoa että seisova illallispöytä hakkaa ruotsin laivat mennen tullen. Jälkiruoat olivat mahtavia niitä tultiin jopa valokuvaamaan. Yksi ärsytyksen aihe oli tarjoilijoiden tipit, eli kun juomat eivät kuuluneet ruokailuun vaan ne piti itse maksaa niin muista antaa n. 10% tippiä tai...Ranta on tosi lähellä aurinkotuoli maksullinen kuten altaallakin. Ranta paras millä olen koskaan käynyt siis upea, uinma-allas iso ja sisäuima-allas myöskin. Iltaisin järjestettiin iltaohjelmaa taikureineen karaokeiltoineen ja fakiireineen. Lapsillekin oli illan mittaan ohjelmaa. Kävimme maalaismarkkinolla ja Monastirissa jossa halvempi hopeanostopaikka ja olut kuin soussessa, oliiviöljyä kannattaa ostaa on paljon edullisempaa ja makaroni myös, tuottaavat itse. Hyvää matkaa olis kiva lähtee uudestaan itsekin. Ps. itse sain kävellä rauhassa kaduilla jos ei kauppiaiden huutelua oteta huomioon, Tyttärestäni silloin 16v. tarjottiin vain kerran kahden viikon aikana kameleita. Pahempaa oli tänä kesänä Turkissa meno kuin Soussessa.

-lissu

Re: Tunisia, Sousse 15.9.2003 - 13:58:29

Jarille ja Samille: Tarkoittaako se kun nainen matkustaa jonnekin yksin mielestänne suoraan sitä, että hän on miesseuraa vailla? Minusta todella kapea näkökulma, etten sanoisi sovinistinen. Haluan lähteä aurinkolomalle ja avomieheni ei ehdi lähteä seuraksi, eikä ystävättärelläni ole mahdollisuutta saada lomaa. Enkö siis saisi matkustaa yksin ja juoda olutta tai viiniä lomallani ??? Onneksi naisilta tuli rohkaisevia kommentteja kohteesta, tunisialaisten miesten käyttäytymisestä sekä hotellistani!

-Riitta

Re: Tunisia, Sousse 15.9.2003 - 23:40:54

Olen kanssasi samaa mieltä Todella sovinistista.
Mutta noin se on tunisialaisen näkökulmasta.
Ihan perheensä kanssa olleita rouviakin saatetaan rannalla tulla
kourimaan.
Muslimin mielestä naisen ei kuuluu liikkua yksin.
Muslimin mielestä yksin liikkuva nainen on miehenpuutteessa olevan huora.
Muslimin mielestä suomalainen yksin kulkeva nainen on huoraakin alempi olento sillä hän ei ota edes maksua.

Ja mistäkö MINÄ mitään tiedän ?
Olen jutellut paikallisten miesten
kanssa kun ovat kuulleet että olen Suomesta.
Lisäksi eräs puolituttu suomalainen vaalea pulska nainen meni tunisialaisen kanssa naimisiin.
Miehen kanssa joskus jutellaan kun käyn
hänen työmaallaan täällä Suomessa.

JOten syö hyvin ja blondaa itsesi jos
miestä tekee mieli.
Ellei niin pid ainakin aurinkolaseja ettet saa katsekontaktia.

Ja muista nyt että sinä et sääntöjä siellä määrää. Säännöt ovat sikäläiset ja SINUN tulee omien halujesi mukaan
niihin sopeutua.

-Sami Riitalle

Re: Tunisia, Sousse 16.9.2003 - 9:14:21

Riitta hyvä!

En oikein ymmärrä miksi tiedustelet kyseisiä asioita, kun vastaukset eivät nähtävästi ole kannaltasi ennaltatoivottuja. Sovinismilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, kyseessä on vain kulttuurierot josta esim. nimimerkki Marika ystävällismielisesti kirjoittikin. Olen hänen kanssa aivan samaa mieltä ja tästä syystä en Sousseen enää toista kertaa matkuistaisikaan. Miespuoliset vastaajat ovat hyvin suoraan tuoneet omat näkemyksensä esille, enkä ota tähän kantaa. Tosin mielestäni on ikävää että kaikki länsimaalaiset naiset leimataan Tunisiassa heti helpoiksi nakeiksi. Mitä alkoholiin tulee...jokainen juokoon ihan omaksi ilokseen, kunhan ei muita kanssaihmisiä häiritse. Eiköhän se joka paikassa ole vähän niin että tuontijuoma on kallista ja paikalliset litkut huokeita.
Toivotan sinulle Riitta oikein hyvää ja rentouttavaa lomaa. Ei sinun tarvitse täällä tarkoitusperiäsi selvitellä, eivät ne kenellekään kuulu. Lippu vain korkealle ja itse selvittelemään omia mielipiteitä Tunisiasta! Reissun jälkeenhän sitä on aina paljon viisaampi ja ainakin muutamaa kokemusta rikkaampi...

-Marjaterttu

Re: Tunisia, Sousse 24.9.2003 - 12:10:27

Tunisia on aivan kiva lomakohde, kunhan ottaa vaan huomioon paikkalliset näkökulmat ja kulttuurierot. Mutta niinhän se on, että massa on maan tavat! Olen itse reissannut aika paljon
ja Tunisia ei suinkaan ole jäänyt huonona muistona mieleen. Erityisesti lasten \"kohtelu\" oli erittäin positiivista ja leivonnaiset todella herkullisia, ilmeisesti perua \"Ranskan ajoilta\". Muistakaa, että kuvaaminen on sallittua vain \"luvan kanssa\", julkisia rakennuksia, poliiseja ja kaikkia missä on Tunisian lippu EI SAISI KUVATA! TURVALLISTA MATKAA. ILOISTA LOMAA!!!!!!

-Tv.Sköde

Re: Tunisia, Sousse 25.9.2003 - 13:33:09

Olen värjännyt hiukseni tosi tummiksi ja käytän auringossa ollessani aina aurinkolaseja. Vältän katsekontaktia sekä vastaamista tunisialaisten miesten puheisiin. Olen pyöreähkö, mutten pulska. Osataanko siellä puhua vain arabiaa ja ranskaa vai selviääkö englannilla? Medinaan menen opastetulle retkelle, niin kauppiaat antanevat olla rauhassa. Kuulin, että siellä yritetään antaa ravintolassa ja kaupassa laskua maksaessa väärin rahasta takaisin. Jopa pankeissa sekä hotelleissa saatetaan vaihtaa valuuttaa väärin, onko näin?

-Riitta

Re: Tunisia, Sousse 26.9.2003 - 15:54:44

Jokohan olet lähtenyt matkalle..?? Itse olin Monastirissa viime huhtikuussa miespuolisen ystäväni kanssa ja sitten myös Soussessa heinäkuussa kaksi viikkoa yksin paikallisen poikaystäväni luona. Vaikka olen blondi ja skandinaavi ja liikuin lopuksi aika paljon yksinkin, ei tapahtunut mitään enkä joutunut minkäänlaisiin ongelmiin, joten kyllä siellä pärjää ja kaikki on omasta asenteesta ja käyttäytymisestä kiinni. Ja mitä sillä on väliä mitä muut ajattelevat, suurimmaksi osaksi toisten pahat puheet on kuitenkin kateutta ja itse tässä ollaan kristittyjä eikä muslimeja, mutta kannattaa tietysti myös muistaa, että maassa maan tavalla ja kunnioittaa sitä kulttuuria missä olet. Jotenkin rupes raivostuttaan kun luin joitain edellisiä kommentteja.. Kukaan ei yrittänyt huijata rahan kanssa, vaikka olisin ollut yksinkin, mutta parempihan sitä on olla tarkkana ja tarkastaa aina vaihtoraha. Kannattais myös tehdä semmonen lista itsellesi josta näet nopeasti eurojen ja dinaarien suhteen. Ja kannattaa myös opetella tunnistamaan paikalliset rahat heti alussa. Kyllähän loppuvaiheessa rupes noi äijät jo vähän käymään hermoille, mutta se varmaan johtui siitäkin, kun oli muita ongelmia ja vähän turhan negatiivinen asenne. Kaikkihan lähtee omasta ajatuksesta ja jos olet positiivinen saat myös positiivisia kokemuksia. Loppujen lopuksi kuitenkin Tunisia on oiva lomakohde, edullinen ja kuitenkin tarpeeksi eksoottinen ja on tuo arabikulttuuri kuitenkin aika kiehtovaa. Ja kyllähän tommosilla reissuilla saa aina seuraa muista suomalaisista tai pohjoismaalaisista, joten ei tarvi välttämättä yksin olla. Heinäkuulla oli aivan liian kuuma, joten nyt on varmaan oivallinen ajankohta! En nyt muista enää, mitä kysymyksiä sulla oli, mutta tässä nyt kuitenkin jotain mielipiteitä ja vinkkejä matkallesi. Ai niin, kyllähän siellä englannilla pärjää täysin, mutta ei tietysti oo pahitteeksi osata muutamaa ranskan sanaa. Bon voyage!

-Sisqo

Re: Tunisia, Sousse 2.12.2003 - 19:22:04

Olen asunut Tunisiassa kaksi vuotta, Soussessa. Koskaan ei ole ollut mitään kummempia ongelmia mistä ei olisi hymyllä selvinnyt (tai sanomalla \"lää shukran\", ei kiitos arabiaksi. Marokossa ehkä naisista ollaan kiinnostuneempia... Hyvä konsti on kävellä ylpeästi ohi ja tokaista \"bärrä\", tarkoittaa häivy arabiaksi. Bärrä imshi jos tulee tosipaikka; (Painu helvettiin!) Siinä lähtee sitkeämpikin kälppimään!

-Jaana

Re: Tunisia, Sousse 2.12.2003 - 19:30:16

Viinit ovat oikein hyviä, saa sekä Soussen että Port El Kantaouin Magasin General -kaupasta. Oluet eivät suinkaan ole alkoholittomia, vaikka niitäkin on tarjolla. Keskarin tyyppisiä, ihan ok.
Tuoppiolut ravintoloissa maistui tosi hyvälle, varsinkin Port El Kantaouin golfkentän ravintolassa... Heittivät meidät joskus jopa pihalle puolen yön jälkeen kun viihdyimme niiiin kauan!

Maistakaapas; Paikallinen erittäin hyvä ja vahva taatelilikööri on nimeltään Thibarin. Lentokentältä saa sitä PALJON edullisemmin kuin kaupoista.

Ruoista kannattaa maistella vaikkapa Merguez- makkaraa, ihanan chilistä! Chorba -keitto on myös tosi hyvää.

Ratsastajille ja golfareille Tunisia on paratiisi...

-Jaana

Re: Tunisia, Sousse 28.12.2003 - 21:44:55

sami, jos olet mies, olet niin suomalainen mies, ettei edes turhat Äidinkielelliset lainalaisuudet merkitse MITÄÄN! pysy poissa MUKAVISTA LOMAKOHTEISTA

-hah!

Re: Tunisia, Sousse 29.12.2003 - 18:31:36

Voisitko ystävällisesti
kirjoittaa saman suomeksi ?

-Sami hahille

Re: Tunisia, Sousse 30.12.2003 - 7:54:56

\"Itse olin Monastirissa viime huhtikuussa miespuolisen ystäväni kanssa ja sitten myös Soussessa heinäkuussa kaksi viikkoa yksin paikallisen poikaystäväni luona.\"
Mitäköhän oikein mahdoit tarkoittaa tuolla- YKSIN??? Kun olit ensin miespuolisen ystäväsi kanssa ja sitten paikallisen poikaystäväsi kanssa...yksin??? Ei oikein logiikka pelaa...
Et ollut silloin todellakaan yksin yhtään missään, ja et voi silloin ottaa kantaa, millaista on matkustaa yksin, mihin kysyjä alunperin toivoi vastauksia!!!
Tunisiassa ollaan todellakin eri maailmassa, ja tunnen paikallisia gigoloita, jotka elättävät itsensä nimenomaan pohjoismaalaisten naisten kustannuksella; sen lisäksi että naiset vielä tarjoavat itseään rahallisten kulujen lisäksi. Paikallisten miesten yksi huvi on pitää päiväkirjaa kaatamistaan naisista, lähettää kerran-kaksi kaipaava postikortti, jotta seuraavaksi vuodeksi on kaikki valmiiksi hoidettu.
Jos olet tottunut / toivot herrasmiesmäistä käytöstä miehiltä länsimaalaiseen tapaan- EI kohde ole oikea yksinäiselle naiselle!
Kokemusta on- ei enää ikinä!

-Jane

Re: Tunisia, Sousse 1.1.2004 - 19:55:49

no kylläpä syntyi keskustelu asiallisesta tiedon pyynnöstä... en ole tunisiassa ollut enkä tiedä maan tavoista mutta on ikävä huomata että suomen maassa on sameja joiden mielestä viinin osto tai juonti tarkoittaa sitä että tarjoaa itseään vieraille miehille!!!
valitettavasti myös muista maista löytyy yhtä lailla uskonnon tai kasvatuksen luomia ahdasmielisiä tapauksia joiden vuoksi yksin matkustava nainen usein pahoittaa mielensä, kun he huutelevat tai ehdottelevat kaikenlaista. kannattaa kuitenkin muistaa että näitä ehdotuksia saavat kuulla myös porukassa liikkuvat naiset... kaikilla ei ole ystävää tai miestä joiden kanssa matkustaa, mutta SE EI OLE SYY jäädä kotiin. monta kertaa olen huomannut että yksin liikkuessa paikalliset ovat jopa ystävällisempiä kuin silloin kun liikkuu porukalla. olen istunut eläinkaupassa turkissa, aterioinut paikallisten kanssa kanarialla, köröttänyt setä-ihmisen autolla kaupunkiin kreetalla, joka kerta täysin turvallisesti ja kunnioitetusti.
olen sitä mieltä että oman edun ja miellyttävän lomakokemuksen vuoksi yksin matkustavan naisen kannattaa ehkä kiinnittää kohteen valintaan tavallista enemmän huomiota jos haluaa liikkua vapaasti. myös olkapäiden (ja polvien) peittämistä ovat ainakin paikalliset vanhemmat naisihmiset kiitelleet. on hyvä myös tehdä selväksi omat näkemykset heti kun tutustuu uusiin ihmisiin (lue: miehiin). valitettavasti turistit kyllä usein käyttäytyvät tyhmästi humalapäissään, joten ennakkoluulot saattavat olla vahvoja.
kaikille reippaille naismatkailijoille tsemppiä (samit ja muut kaltaiset VETÄKÄÄ SUTIA) ja ehkä tavataan jollain rannalla :-)))

-sasha

Re: Tunisia, Sousse 2.1.2004 - 13:35:10

Olen ollut ja siis nyt puhuttiin
siitä miten paikalliset miehet asian
näkee.

Scandinavimaisia jotka liikkuu ilman
miestä ja vielä juo viinaa/kaljaa
pidetään siellä huoraakin arvottomampina olioina.

-sashalle

Re: Tunisia, Sousse 5.3.2006 - 18:13:28

olimme viime syyskuussa avovaimon kanssa soussessa ja kokemus oli todella miellyttävä. Minä todellakin olin paikallisten kanssa hyvää pataa...
esim. olimme yhtenä iltana ostettu viiniä ja menimme pullojen kanssa rannalle. siellä tapasimme paikallisia kalastajia ja siinähän niiden kanssa otettiin ja rupateltiin (HAUSKAA OLI). ei niin arabimaa kuin luulin.
Jos haluaa lomalta vain hotellissa olemista ok. mutta menkääpä kiertämään muualle kuin kaupungille. siellä sitä oikeaa tunisia henkeä löytyy...lähdemme taas maaliskuussa sousseen.
Tunisia arvosana 10+. ei kannata olla ennakkoluuloinen!!!

-m&j

Re: Tunisia, Sousse 4.6.2009 - 13:14:05

Hei.
En ole lukenut koko viestiketjua, koska heti alussa tuli erittäin typeriä kommenteja. Itse olen matkustanut tosi paljon, myös muslimimaissa, ja voin sanoa, että jos kokee, että naisen ei ole turvallista liikkua yksin tai edes miehen seurassa niin sitten on vikaa omassa käytöksessään.
Miehille vinkiksi, lopettaa olemasta nyhveröitä ja näyttäkää että olette mies ja \"omistatte\" tämän naisen. Jos itse on itsevarma niin ei muut kyl tuu apajille. Ja naisille vinkiksi sanon sen, että vaikka lähdettekin lomalle, ja haluatte pitää hauskaa, niin tiedän täytyy muistaa, missä olette. Länsimaalainen pukeutuminen ei sovi muslimimaihin. Älkää menkö sinne jos haluatt liikkua bikineissä ja minihameissa kaupungilla tai nauttia kohtuuttomasti alkoholia. Vähän kulttuuriherkkyyttä peliin ihmiset. Itseäni ainakin ärsyttää suomalaiset juntit ulkomailla.

-Paljon matkustanut

Re: Tunisia, Sousse 31.8.2009 - 22:36:30

Menossa Tunisiaan pikapuolin... Sousse kohteena !!

Mielipiteitä ja ehdotuksia kiitos..., -henkilöiltä jotka ovat paikan kokeneet ja nähneet

-pete

Re: Tunisia, Sousse 7.9.2009 - 18:03:08

Tervehdys!
Olemme mieheni kanssa lähdössä tässä kuussa Sousseen ja matkakuume polttelee jo kovasti.
Olisin kysynyt ostoksista? Eli mitä sieltä kannattaa Suomeen tuoda?
Ja tietysti hieman vinkkejä ruokapaikoista??
Kiitos näin etukäteen :)

-Smile

Re: Tunisia, Sousse 8.9.2009 - 5:22:11

Soussesta ei kannata ostaa yhtikät mitään.
Siellä on vain huonolaatuista roskaa sikahinnalla ja vaikka koko päivän tinkaat
niin maksat silti moninkertaisen hinnan.

esimerkkina vaikkapa joku nahtatakki.
Turistilta pyydellään 300-400 euroa ja
paikalliselle sen hinta on 30 euroa.

Menkää junalla/bussilla Tunisiin ja siellä
pääkadulle Habib Bouirgiballe joka täynnä
länsimaistyylisiä ostareita joista
turistikin saa samoin hinnoin kuin
paikalliset.

Soussessa saa maksaa aina rajua ylihintaa
turistirihkamasta.

Vähän sama kuin ostaisi Lapista Kiinassa
tehnyt muovisen poronsarvenpätkän viidelläkympillä
(valm.kulut puoli euroa)

-ostokset

Re: Tunisia, Sousse 5.10.2009 - 23:52:53

ei täällääkhään senthään kiinalaisia poronsarvia myyä. Aitoja löytyy tarpheeks! Muutenhan te etelän turistit halvatta ostaa mahollisimman halpaa tavaraa joka nyt melkhein aina tarkottaa kiinassa tehtyä

-huh huh

Re: Tunisia, Sousse 8.10.2009 - 18:23:56

Tuntuu, että Suosse ja koko Tunisia on täynnä pikkurikollisia. Sua yritetään huijata joka paikassa, ravintoloissa ei tuoda välttämättä laskua jos et sitä vartavasten pyydä ja silloin sinulta laskutetaan paljon ylihintaa. Taksit laskuttavat mitä sattuu. Rihkamaa myydään katukaupoissa ja basaareissa turistihinnoilla. Jopa Valtion kaupat (General Store) huijaavat sinua velkomalla ylimääräisiä olut-tölkkejä, jotka myyjät todennäköisesti pistävät omaan taskuun. Hotellin baarissa oluen hinta vaihtelee riippuen myyjästä. Myös apteekissa täytyy olla tarkkana, ruotsalaisilta ystäviltämme vaihdettiin euroja kruunun kurssiin. En suosittelisi Soussea kenellekään ainakaan ensimmäiseksi lomakohteeksi, tarkkana täytyy ainakin olla koko ajan. Kokemusta Soussesta kahdelta viikolta syys-lokakuulla 2009.

-Jussi

Re: Tunisia, Sousse 9.10.2009 - 6:27:34

Missähän sinnoot ollut?

-Ohhoh

Re: Tunisia, Sousse 11.10.2009 - 12:24:44

Hyvä Jussi!

Puuttumatta nyt sen enenpää muuhun juttuusi, niin kyllähän se on maailmanlaajuinen tapa, että lasku tuodaan ravintolassa vasta, kun sitä pyytää. Näinhän toimitaan Suomessakin.

Olmeisesti nuo muutkin juttusi ovat samaa tasoa.

-Nojaa

Tunisia, Sousse 15.10.2009 - 14:40:45

Hei!
Tulimme juuri Tunisiasta Soussesta. Täytyy myöntää, että paikka oli mitä mahtavin.
Olihan myyjät hieman päällekäyviä mutta siihen tulee suhtautua oikealla mielellä.
Meitä ei edes huijattu ja kaikki sujui loistavasti. Lähtisin uudelleen reissuun ja suosittelen paikkaa kaikille, jotka kaipaavat jotain uutta :)

-Smile

Vierailija

Masa tässä.
Joo, olin 2005 Talvella siellä 2kk ja olin aluksi viikon kipeänä mutta oli hyvä paikka ,ihmiset iloisia,ja tietenkin maassa on varjopuolensakkin mutta kun varautuu niinhin ne ei tule yllätyksenä.
Heidän kultuuri ero on valtava meihin verrattuna.
Aamulla oli kiva nousta hotellin katolle katsomaa kun aurinko nousi merestä,en ole taiteijija mutta näky oli mahtava ,vaikka aamutuuli oli vähän kylmän puoleinen.
Joka aamu uin hot ,alakerran uimaaltaassa ja sit seisovaan pöytään syömään.
Toivoisin että jos joku menee sinne menee kaverin kanssa ,on parenpi kuin yksinään.
Kannattaa tutustua matkaoppaiden järjestämiin matkoihin sisämaahan ja pääkaupunkiin.
Se Tunisia on ollut monen maan vallan alla joskus .
Nimimerkkin: Hyvä puvun teetätin siellä.

Vierailija

Mitäs tyttöporukan tarkoitus tehdä siellä?
Kannattaa muistaa että paikalliset miehet pitävat tyttöporukkaa **orina jotka tyrkyttävät itseään.
Paikallisten miesten mielestä kun kunnon nainen ei yksin ilman omaa miestään liiku. Käyvät ahdistelemaan ja ehdottelemaan, usein myös kourivat suoraan.

Paikallisia naisiahan siellä ei kaduilla näe vaan ovat kotona hellan ja nyrkin välissä. Tämä vain on näitä kulttuurieroavaisuuuksia.

Kun suomalainen nainen bailaa siellä ja ottaa paukkuja ja päätyy lopulta raiskatuksi ei poliisi edes kirjaa juttua koska se on itse aiheutettua.

Tervetuloa tyttöporukalla Tunisiaan!

Vierailija

Ompa synkkä tervetulotoivotus.
Uskonpa silti että siististi käyttäytyvä ja kovin tiukkaa ja avonaista vaatetusta välttävä tyttöporukka - jonka jäsenet eivät lähde haahuilemaan pimeisiin puistoihin illalla ja tosiaan liikkuvat porukassa, selviytyy raiskaamatta jopa Tunisiassa.

Late

Vierailija

Ihan asiallinen aloitus oli tällekin ketjulle.

Itsekin mielelläni luin noita kokemuksia kun voisin jopa loka- marraskuussa tai sitten keväällä tuonne matkustaa. Lämpötilan ennusteiden mukaan mikään talvimatkailun kohde ei tuntuisi olevan. Muuten voisi olla vaihteeksi ihan varteenotettava vaihto-ehto Kanarian saarille tai Egyptille.

Ikävä kyllä tällä(kin) ketjulla on noita \"hörhöjä\" kirjoittelemassa mutta kyllähän täältä ihan asiallisiakin vinkkejä tuntuu löytyvän.

Igors

Vierailija

Olimme perheen kanssa Soussessa lokakuussa 2010. Erittäin halpa lomakohde; esim. maksoimme Suomessa taksista lentokentälle (asumme Vantaalla) enemmän kuin koko lomaviikon taksikulut Soussessa! Tuktukia pitää myös ehdottomasti kokeilla. Medinan kauppiaat ovat erittäin päällekäyviä, mutta muuten siellä saa rauhassa kaupoissakin katsella...jopa yksinäinen naisihminen. Ostokset kannattaakin tehdä muualla kuin Medinassa, jos ei pidä tinkimisestä. Jos taas pitää tinkimisestä, niin sitten Medinaan.

Meidän perhe viihtyi Tunisiassa ja palaamme varmasti sinne uudestaan. Olimme muuten niitä harvoja, jotka olivat siellä ensimmäistä kertaa!!

- Lomamieli

Vierailija

Valitettavasti näitä usein turhia ja liioiteltuja ennakkoluuloja löytyy kummaltakin puolelta.
Paljon olen matkustellut niin muslimi kuin välimeren maissakin.
Paljolti on kiinni omasta käytöksestä millaista kohtelua saa, mutta kourimiset ja kiinnikäymiset lienevät harvinaisempia.Nyt \"joku\" rääkäisee ettei tuollainen vanha harppu edes kenellekään kelpaisikaan, mutta olen matkustellut myös nuorena.
Nuoret muslimi pojat ovat kertoneet että heidän unelmatyöpaikkansa on päästä työskentelemään hotelleihin missä nuoret ja kauniit turistitytöt ottavat aurinkoa yläosattomissa.
Totta kai nuori mies tarttuu tilaisuuteen jos sellainen eteen tulee,niin toimii myöskin suomalainen.

Asialla on myös kääntöpuolensa, hyvin monilla ulkomaalaisilla, niin miehillä kuin naisillakin on se käsitys ja ennakkoluulo suomalaisesta miehestä:Mies on vihoviimeinen turjake, juoppo
vaimonhakkaaja.
Ennakkoluulot romukoppaan, maalaisjärkeä kehiin!
Tirlittan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat