Matkaoppaat-tv-sarja

Vierailija

Detur menettää asiakkaansa 26.1.2010 - 19:14:03

Aika riskialtis tuo Nelosen Matkaoppaat sarja Deturille. Veikkaan ettei sen jälkeen enää kukaan halua firmalla matkustaa. Oppaat on örveltävää rymysakkia vaikka oppaisiin pitäisi voida luottaa jos tulee ongelmia ja muut matkustajat on tyyppejä joita ei Suomessakaan haluaisi nähdä.

Aika riskialtis hanke. Voiko yksi tv-sarja kaataa kokonaisen matkanjärjestäjän?

Todella harmi jos näin kävisi sillä Suomessa on muutenkin liian vähän matkanjärjestäjiä.

-Matkaoppaat

Re: Detur menettää asiakkaansa 27.1.2010 - 0:51:04

Sarjahan vain pönkittää DETURin mainetta! Pitää muistaa, etteivät kaikki ole kaltaisiamme \"sivistyneitä ja rauhallisia kulttuurimatkalaisia\". ;)

Kun vain hinnat pysyvät alhaalla, niin eiköhän riehakkaille örvellysmatkoille aina sakkia löydy!!!

-istvan döner

Re: Detur menettää asiakkaansa 27.1.2010 - 1:39:09

...sanoi veikko joka oli ostanut 169 euron äkkilähdön Alanyaan eikä saanutkaan **** hotellia perillä.

Nän meitä köyhiä taas kusetetaan ;)

-Nyt mua kyllä **tuttaa!!!

Re: Detur menettää asiakkaansa 27.1.2010 - 9:23:19

Katsoin tuon ekaosan ja sai kyllä hyvän kuvan firmasta ja sen asiakkaista! En ole ikinä edes ajetellut ostaa matkaa joltain deturilta... ja nyt vielä jos mahdollista nollaan sen kokonaan. Sehän on jokin turkkilaisomisteinen lafka.

-katsoja

Re: Detur menettää asiakkaansa 27.1.2010 - 11:48:03

Päinvastoin, ohjelmastahan saa kuvan Deturin oppaista huumorintajuisina ja pitkämielisinä vähemmän loistokkaan työn tekijöinä. Olen käsittänyt, että palkkakin on melkosen surkea. Kahden osan perusteella ei nyt vielä paljon voi sanoa, mutta se Erja on on ihan kingi! Ihana suhtautuminen järkyttävään, kiukuttelevaan ja kiroilevaan vanhaan setään: \"mut kohta sä et enää voi olla vihanen, kun mä oon niin ihana\". Upea tapa hoitaa hankala asiakastilanne! Siis oikeasti olen tätä mieltä, en kettuile.
Ja kyllä niitä ördääjiä on kaikissa kaupungeissa, kaikkien matkanjärjestäjien (ja ihan itse järjestetyillä) matkoilla ja kaikissa kansallisuuksissakin. Me jokainen itsehän kuitenkin valitsemme ajanviettotyylimme. Ei ns. tositelevisiota synny ilman karrikointia ja dramatisointia :)!

-Going there...

Re: Detur menettää asiakkaansa 27.1.2010 - 12:49:43

olen matkustanut Kymmenen vuotta Deturin matkoilla ja pahaa sanaa ei ole sanottavana. Kaikki on toiminut hyvin. Oppaat ovat olleet iloisia, huumorintajuisia ja hyvin avuliaita. Viimeksi lokakuussa 2009 meitä luotsasi Erja omalla hauskalla tavallaan. Toukokuussa taas Alanyaan ja..... Deturilla!!!!! Niitä örveltäjiä on kaikilla matkanjärjestäjillä, joka matkalla. Niistä ei päästä koskaan.

-Marjo

Re: Detur menettää asiakkaansa 27.1.2010 - 14:46:31

Riippunee kylläkin siitä minne matkustaa? Sen mitä mä olen viime vuosina pakettimatkaillut, eí ole kyllä mitään örveltäjiä ollut. En ole kyll Turkissa ollut.

-Lelle

Re: Detur menettää asiakkaansa 27.1.2010 - 18:00:22

Katsoin ensimmäisen jakson,toisen jätin kesken...
En kestäisi tuollaiselle matkalle lähteä,vaikka se olisi ainoa mahdollisuuteni matkustaa pois Suomesta.
Tarvitsen lomallani jotain aivan muuta...

-Ei minua varten

Re: Detur menettää asiakkaansa 27.1.2010 - 18:41:42

...\"Niitä örveltäjiä on kaikilla matkanjärjestäjillä,joka matkalla. Niistä ei päästä koskaan\".

Olen eri mieltä. Matkustan paljon mutta en matkoillani \"törmää\" örveltäjiin. Tosin,en käy Turkissa lomillani.

Saatan poiketa ihmettelemään sademetsän elämää...tai purjehtia mukavassa seurassa lämpimillä vesillä. Useinkaan en tunne etukäteen ihmisiä,joiden kanssa osallistun samalle \"ryhmämatkalle\" mutta useimmat ovat kanssani samanhenkisiä (eli ei örveltäjiä). En maksa lomistani itseäni kipeäksi mutta tietyistä kriteereistä pidän kiinni.

-Vapaa valinta

Re: Detur menettää asiakkaansa 27.1.2010 - 18:55:16

Eihän tuohon ole enää lisättävää. Noin sielukas matkailija sademetsissä. Tuulta paljon purjeisiisi! Minä ja ördet jatkamme yhteistä matkaa!

-Marjo

Re: Detur menettää asiakkaansa 28.1.2010 - 2:59:36

Fiksuja, luotettavia ja ammattitaitoisia oppaita?

Ja kun olivat mokanneet ja asiakas maksanut **** hotellista ja joutuikin paljon halvempaan *** hotelliin niin hyvitykseksi luvattiin joku hikinen muutaman kympin hyvitys.
Tuohan on jo rosvousta.

-legendaarista

Re: Detur menettää asiakkaansa 28.1.2010 - 7:50:03

No jaa \"niinhän siellä Turkissa\": olen käynyt Turkissa, Tunisiassa, Egyptissä, Kreikassa, Kreetalla, Kyproksella, Italiassa lukuisissa kaupungeissa, Portugalissa, silloisessa Jugoslaviassa, Kroatiassa, monissa osavaltioissa Yhdysvalloissa, Kiinassa ja useimmissa Euroopan maitten pääkaupungeissa erilaisilla ranta-, kaupunki-, vapaa-ajan- ja työmatkoilla...ja ainoa paikka missä tunsin myötähäpeää ja oloni vaivautuneeksi, kun olin omien varhaisteinieni kanssa matkalla oli Kyproksella. Siellä oli meneillään joku tolkuttomasti juopottelevien ja mölyävien brittinuorten \"hyökkäys\". Eikä sekään varmaan niin olisi pöyristyttänyt, jollei itsellä olisi siis ollut matkassa mukana kolme juuri teini-ikään tulossa olevaa lasta, jotka kyllä katselivat välillä silmät pyöreinä nuoria poikia, jotka kadulla hoippuivat uimashortsit nilkoissa, kun eivät niitä enää humalaltaan kyenneet kohdilleen nostamaan. Mutta se siitä, ja niin kuin jo aiemmassa viestissä sanoin, jokainen valitsee kuitenkin itse miten itse käyttäytyy.

-Going there...

Re: Detur menettää asiakkaansa 28.1.2010 - 8:46:13

Örveltäjiä en ole nänhyt ainoatakaan AM:n, FM:n reissuilla. Turkisssa en käy juuri noiden halvan matkan perässä menevien ihmisten takia. Karaokea, viinaa, synttäreitä (ja kaikki havlalla), ei kiitos. Kenenkään humalikon elämänmenoa en jaksa katsella enkä kuunnella, eihän siellä saa varmaan yhtään yötä nukuttua. Muutenkin valmismatkat voi unohtaa, kohteet ovat niitä samoja turistirysiä vuodesta toiseen.

-Kirsikkasuu

Re: Detur menettää asiakkaansa 28.1.2010 - 8:47:41

Ei tuo juttu ole dramatisoitu, se on totta!

-pelle

Re: Detur menettää asiakkaansa 28.1.2010 - 11:47:17

AM:n viime kevään matkalla Rodoksella oli kaksi huonekuntaa \"ihan pihalla\" koko matkan ajan. Möykkäsivät parvekkeella aamuyöhön. Aamiaiselle eivät ( onneksi) kyenneet kertaakaan.Veikkailimme joutuuko joku sairaalaan ennen paluumatkaa. Yksi joutui. Että on niitä myös \"kalliilla\" parempien ihmisten matkoilla.

-riitta

Re: Detur menettää asiakkaansa 28.1.2010 - 16:50:38

AM:n matkat samoja pakettimatkoja kuin muutkin. Rodos samanlainen örvellyskohde kuin Turkki,Kypros tmv. Näillä pakettimatkoilla lähes aina joku innostuu vetämään överiksi oman ja jonkun muun loman. Useinhan se alkaa jo lentokentällä tai viimeistään koneessa.

Onneksi on muitakin vaihtoehtoja!

-??

Re: Detur menettää asiakkaansa 28.1.2010 - 17:51:33

Itse törmäsin örveltäjiin Rodoksella, Kreetalla ja Marmariksessa Finnmatkojen matkalla. Lienee hyvin tavallinen pakettimatkojen ilmiö.

Detur on muuten Turkin suurimman hotelliketjun Dedemanin tytäryhtiö, joka tuo suurimman osan Turkkiin matkustavista 16 miljoonasta venäläisestä. Täten siis vaikka heidän suomibisneksensä vähän kärsisi sarjan takia (jota en usko) se ei ole kuin tippa meressä, joka kasvaa.

Olen muuten ollut itsekin Deturin matkoilla joskus vuonna 2004. Alanyassa. Silloin en törmännyt yhteenkään örveltäjään ja Deturin palvelut oli tosi OK, vaikka majoitus oli määrittelemätön ja matka maksoi vain 279 e.

Aikas hölmö ennakkoluulo on tuo että \"en matkusta deturilla turkkiin kun se on turkkilainen firma\". Vahan samaa rataahan suomalaiset nauraa briteille joidenka Lappiloma meni pilalle kun sen järjesti englantilainen matkanjärjestäjä, joka ei todellakaan tuntenut paikallisia oloja yhtä hyvin kuin suomalaiset. Paikallistuntemuksesta on aina etua - myös Turkissa. Uskon, että sarja tulee näyttämään myös tämän realiteetin. Toivottavasti.

-Pekka

Re: Detur menettää asiakkaansa 28.1.2010 - 18:15:18

Turkkilaiseen lentokoneeseen en jalallani astu.

-seidi

Re: Detur menettää asiakkaansa 28.1.2010 - 18:17:34

Olet siis sitä mieltä että ko. deturin asiakkaat ovat ok???

-Pekalle

Re: Detur menettää asiakkaansa 28.1.2010 - 21:20:46

Tiedän,että osa haluaa lomaltaan vain ja ainoastaan sitä,mitä näemme kyseisessä ohjelmassa(karaoket sun muut tykötarpeet...). He eivät vaihtaisi omaa lomaansa mistään hinnasta. Tuttu ja turvallinen on odottamassa perillä.

-:-/

Re: Detur menettää asiakkaansa 29.1.2010 - 8:28:25

Ko. ohjelman tyypeille kuvattu elämä on sitä oikeata, muusta eivät tiedä. Detur elää....

-just it

Re: Detur menettää asiakkaansa 29.1.2010 - 10:33:28

Kakspiippuinen juttu sanoi haulikkokauppias.

-hk

Re: Detur menettää asiakkaansa 29.1.2010 - 11:01:23

Minäkin suurin toivein aloin katsella kyseistä ohjelmaa, mutta äkkiä mielenkiinto loppui. En jaksanut katsella kuinka 1 pariskunta käy ostoksilla, ei todellakaan kiinnostanut!

-av

Re: Detur menettää asiakkaansa 29.1.2010 - 21:48:41

3 Alanyassa ja 2 muualla Turkissa käyneenä 95 % pelkkää plussaa. Alanyassa ehdottoman puhtaat ja siistit rannat. Matkatoimistosta riippumatta hotellit siisteimmät kuin missään Kreikassa ja Espanjassa.
Kaiken karvaisia örvelöitä riittää jokaiseen maailman kolkkaan ei niistä pääse eroon ees 5 tähden hotskussa.

-Maissi

Re: Detur menettää asiakkaansa 31.1.2010 - 18:45:46

Samaa mielta, ettei orveloista paase eroon edes viiden tahden hotelleissa. Onhan \"eraiden\" maiden eduskunnissakin jopa orvelokansanedustajia....

-Erkko

Re: Detur menettää asiakkaansa 3.2.2010 - 10:55:30

Örveltäjiä löytyy edelleenkin deturin asiakkaiksi eli juntteja Suomessakin on.

-Klm

Re: Detur menettää asiakkaansa 3.2.2010 - 14:46:48

Tuohon alkuperäiseen väittämään \"Detur menettää asiakkaansa\", täytynee todeta että kaikki julkisuus on julkisuutta.
Hyvä että uskalsivat lähteä mukaan ohjelmaan. Tsemppiä oppaille!

-just niin

Re: Detur menettää asiakkaansa 4.2.2010 - 10:00:50

Rohkea teko deturilta.... oppaat tekevät työtään ja asiakkaiden ehdoilla. Itse en noille matkoille kyllä menisi. En käy Turkissakaan ja ns. rantalomat ovat osaltani tarkassa harkinnassa, muut sisällölliset lomat ovat nro 1.

-riina

Re: Detur menettää asiakkaansa 10.2.2010 - 14:03:00

Oppaat ohjelmassa ihan ok, mitä te oikein valitatte?

-Kati

Re: Detur menettää asiakkaansa 13.2.2010 - 7:51:32

Minä tykkään sarjasta, se kertoo realistisen kuvan oppaiden arjesta. Oikeassa elämässä joka reissulla, lennolla tai retkellä on aina joku joka ärsyttää kanssamatkustajia. Ja asiakashan on aina oikeassa....

-Hybridi

Re: Detur menettää asiakkaansa 15.2.2010 - 0:10:13

Joo, oppaat ovat sarjassa sankareita. Eivät tietenkään erehtymättömiä, ihmisiä kun hekin ovat. Mutta jos jotkut tuossa sarjassa saisivat katsoa peiliin, niin he ovat kyllä eräät matkailijat. On meitä aika moneen junaan - ja lentokoneeseenkin!! ;)

-baraja

Re: Detur menettää asiakkaansa 16.2.2010 - 6:01:42

ja tyhmimmät väittävät tämän perusteella, että hölmöinpiä matkustajia on ainoastaan tuolla. Niitä kun riittää (ei tarvii kun lukea tätä palstaa) joka lähtöön.

-niin

Re: Detur menettää asiakkaansa 16.2.2010 - 20:36:38

Detur huijaa ja väittää että tavoite jolla Veikka saa uuden matkan olikin vain 30 000 fania:
http://www.iltalehti.fi/viihde/2010021611130322_vi.shtml

VALHE!!!
http://www.facebook.com/pages/Veikkoa-vituttaa-100-000-fania-ja-tarjoamm...

-JenniJii

Re: Detur menettää asiakkaansa 17.2.2010 - 7:46:01

Miksi ihmeessä katsotte sarjaa, jos se noin jurppii? Minulla on telkkarissa kaukosäädin, jolla voi vaihta kanavaa taikka sulkea koko toosan.

En ole kertaakaan kyseistä sarjaa katsonut, joten eipä jurpi ;)

-Julle

Re: Detur menettää asiakkaansa 17.2.2010 - 9:15:18

En katso tuota roskaa, kerran pystyin katsomaan sitä noin puolet ajasta, oli eka jakso. En ihaile juntteja sikailijoita eikä tositv kiinnosta ylipäätään. Pahimpia juttujahan siinä ei edes näytetä, suomalaiset juopot saavat olla piilossa.

-riina

Re: Detur menettää asiakkaansa 19.2.2010 - 12:19:39

mistä tiedät ettei suomal.junteja ole näytetty? Ethän edes katso sarjaa! Ja mix yleensä kirjotat mielipiteesi asiasta josta et tiedä mitään!?

-riitta

Re: Detur menettää asiakkaansa 21.2.2010 - 11:47:20

tätä palstaa luettuani ja noita hianoja ja sivistyneitä kommentteja tulin siihen tulokseeen että menen taas deturilla alanyaan eipä ainakaan törmää näihinb \"fiksuihin \" kirjottajiin olen ollut useita kertoja turkissa ja monessa muussakin maassa ja ainoastaan kerran törmännyt suomalaiseen örveltäjään en tiedä missä te käytte mutta olette näköjäänb törmäilleet niihin useita kertoja plees kertokaa niin en tule sinne tai sitten ne on teidän omaa mielikuvitusta . on se vaan niin hianoo ku on tollanen asenne kaikkeen . mä oon ainut joka osaa matkustaa oikeen ja oikeissa paikoissa ja mä katon vaan parhaat ohjelmat ja mulla on parasta kaikki te muut ootte törppöjä on se vaan hianoo ;)

-luettuani

Re: Detur menettää asiakkaansa 22.2.2010 - 7:58:23

Sinä edellinen, et ossa edes kirjoittaa suomea. Kielessämme käytetään pisteitä ja pilkkuja, kirjoittaminen ei ole yhtä potköä. Potentiaalinen deturin asiakas siis!

-edellisen luettuani

Re: Detur menettää asiakkaansa 22.2.2010 - 17:55:48

Suomen kielessä ei ole sanaa potkö. Detur kirjoitetaan isolla alkukirjaimella. Putosit omaan kuoppaasi. Viisastelija.

-riitta

Re: Detur menettää asiakkaansa 23.2.2010 - 11:27:28

Tätä se on on oppaan duuni kaikessa kauneudessaan/kamaluudessaan. Minusta ohjelma on ihan ok. Onhan meitä matkustajiakin monenlaisia ja esim. kieltäosaamattomat saavat apua tarvittaessa oppaalta. Kovilla ne oppaatkin ovat, joten kaikki kunnia heille! Rentoa porukkaa :) Nuorempana oli haaveena päästä opashommiin...

Kieltämättä sarjaa katsoessa tullee matkakuume :)

-Outi

Re: Detur menettää asiakkaansa 24.2.2010 - 8:43:23

Itse kirjoitan sekä turkin että deturin pienellä alkukirjáimella - eivät edes ansaitse isoa kirjainta! Mutta tuon yhden piktään saarnaavan kirjoittajan vika on ilmeisesti lukihäiriö. Kirjoittaa ison määrän sanoja yhteen pötköön....

-mä vaan

Re: Detur menettää asiakkaansa 24.2.2010 - 10:57:05

onpa paksua tekstiä ihan pienillä kirjaimilla.

Turkki on täynnä ihmeellisiä paikkoja. Istanbul, Kappadokia etunenässä.
Ei rantamesta Alanya kumppaneineen ole sama kuin Turkki. Jos niin luulee on pahasti hakoteillä.

Olen käyttänyt Deturia kerran, kaupunkiloma Antalyaan pari vuotta sitten. Maksoimme neljän tähden hotellista saman mitä muut matkanjärjestäjät vetävät kolmesta tähdestä, eli hinta-laatusuhde oli enemmän kuin kohdallaan.
Vuokrasimme auton ja kiertelimme etelärannikkoa. Fethiye jäi mieleen sympaattisena rantakaupunkina. Lisäksi monet upeat antiikin aikaiset rauniot, mm. Aspendos ja Olympia.

-Oho

Re: Detur menettää asiakkaansa 24.2.2010 - 11:57:36

Nimimerkille -mä vaan. Miten \"piktään\" itse olet kärsinyt lukihäiriöstä?

-riitta

Re: Detur menettää asiakkaansa 24.2.2010 - 14:56:26

Kuinka pitkään aiot häiriköidä täällä? Sinulla ei ole varsinaista asiaa koskaan...

-riitalle

Re: Detur menettää asiakkaansa 24.2.2010 - 17:26:59

Pidän Turkista. Pidän Alanyasta. Pidän Matkaopas lehdestä.Pidän Matkaoppaat TV sarjasta.Olen matkustanut Deturilla ja olen ollut hyvin tyytyväinen.Pidän matkustamisesta, seuramatkoista. En pidä ihmisistä, jotka luulevat olevansa muita parempia,muita ylempänä typerine vähättelyineen ja opetuksineen miten tulee matkustaa.En pidä ihmisistä jotka puhuvat alentuvasti \"turistirysistä\". Kukin matkustaa mieltymystensä ja kukkaronsa mukaan. Suotakoon se kaikille. Kiitos!

-riitta

Re: Detur menettää asiakkaansa 25.2.2010 - 8:51:43

Harrastan matkustamista. Joudun matkustamaan myös työni puolesta.
Olen valikoiva ihminen, maksan matkani itse, paiti ne työmatkat. Olen humanisti ja ehkä siksi valikoiva. On oikeus valita seuransa, on velvollisuus pitää huolta itsestään. Olen eettisesti \"herännyt\".
matkoillani tapaa samankaltaisia henkilöitä joilla on myös harrastuksia. Pidän taiteesta (jota tuotan myös itse), pidän klassisesta musiikista, arvostan sivistystä (sekä henkistä että opillista). Nämä seikat mm. vaikuttavat lomapaikkojeni valintaan. Onneksi on samanhenkistä seuraa ihan omasta takaa.
Asiani ovat hyvin kaikilta osin.
Seuraava matkani on jälleen kulttuurimatka, noin neljän viikon päästä.

-Aletus

Re: Detur menettää asiakkaansa 25.2.2010 - 13:09:45

Mitenhän tuo liittyi tässä esillä olevaan aiheeseen?

-Niinno....

Re: Detur menettää asiakkaansa 26.2.2010 - 10:56:10

Varmaan tuossa edellä kirjoitetaan vastine erään toisen vuodatukseen. Eli meitä on erilaisia matkailijoita, ei kaikki ole deturin asiakkaita.

-yx lukija

Re: Detur menettää asiakkaansa 26.2.2010 - 17:00:24

Minä pidän Riitasta! Hyvä, vihdoinkin järjen ääni tässä keskustelussa - en kyllä ole varma pitäisikö tuo \"järjen ääni\" kirjoittaa yhteen. Tänään katson vihdoin sen Matkaoppaat-ohjelman.

-Maikki

Re: Detur menettää asiakkaansa 26.2.2010 - 18:00:52

Hyvä Riitta ja hyvä Maikki!

-Myy

Re: Detur menettää asiakkaansa 1.3.2010 - 8:34:30

Riitta ja Maikki ovat ilmeisesti n. 50 vee-iässä jolloin on jo pakko mennä Turkkiin... muualla ei kysyntää.
Käsitt\'\'kseni tämän olisi tarkotius olla asiallinen keksustelupalsta jossa tilaa kaikille. Te torppaatte sen.

-joo

Re: Detur menettää asiakkaansa 1.3.2010 - 9:05:05

Jos tuo on sinun käsityksesi asiallisesta keskustelusta, niin eipä ole paljoa älynlahjoja annettu.

Oletko kuullut, että tyhmäkin käy viisaasta, jos on hiljaa?

-edelliselle

Re: Detur menettää asiakkaansa 1.3.2010 - 15:56:57

voi olla etten osaa laittaa pilkkuja ja pisteitä oikein. Mut ei mun tartte muita siitä arvostella, sekö on hianoo käytöstä??? Enkä mä taiteestakaan paljoo tiedä mut ei se mua haittaa! Historia kiinnostaa mut en väitä et se katselu olis ainut oikee tapa matkustaa! Minä matkustelen niin kun mulle sopii ja milä sopii. paikanpäällä sit moottoripyörällä ympäri nähtävyyksiä.Ja Deturin olen todennut 1 parhaista matkanjärjestäjistä , homa toimi!!! TULIKOHAN KAUHEESTI KIRJOTUSVIRHEITÄ AI KAUHIAA NY PELOTTAA TULLEKOHAN SANKTIOITA TA PENALTII KU RUPES TULEE TEKSTII YHTEENPÖTKÖÖN JA VIÄLÄ IIISOLLA?!\"``

-juntti einari

Re: Detur menettää asiakkaansa 2.3.2010 - 9:57:15

on se kiva lukee ku näitä mutten mollaajia on täällä. Jotka ei keskustele asiasta ollenkaan, vaan moittii muita! On siinä sisältöö elämässä!!! ihan ku jotkut pilkut tai pisteet olis elintärkeitä tälläses paikas!!!!!! nää on niitä jotka ottaa omat hernerokat mukaan ku se paikallinen on niin pahaa! Ja varmaan tosi epäterveellistäkin ruokaa! omat aurinkovarjot löytyy ku ne maksaa rannalla ihan hirveesti! eikä ne enää ikinä tuu takas ku oli niin kauheen epäsiistipaikka. Eihän ne edes osaa suomee, eikä oppaat osaa mitään ja hotelli on ihan paska. ja matkatoimisto on aivan surkee, ja lentokone kauhee romu, mä haluun rahat takas ja tuplana! ens kerralla meen kyllä mun perheen kanssa aivan muualle. \"sinne minne rahat riittää (bulgaria)\" Kyllä se detur on parhaimmastapääsä matkanjärjestäjistä missä me ollaan reissattu!!!!!!!!!

-kaikkitietävä

Re: Detur menettää asiakkaansa 3.3.2010 - 11:05:39

Onpas akat kiukkuisia, ettei vain olisi sitä m-anemiaa.

-Jallu

Re: Detur menettää asiakkaansa 3.3.2010 - 20:53:36

Juu, vaikka joskus oisinkin ajatellu (mitä en todellakaan ole) matkustaa deturilla, niin nyt en. Mutta se ei TODELLAKAAN johdu oppaista, jotka ovat aivan hulvattoman ihania ja ammattitaitoisia ja tekevät paljon sellaistakin, mikä ei todellakaan mun käsityksen mukaan edes kuulu oppaille, vaan siitä että muut asiakkaat ovat pösilöitä joilla ei ole rahaa matkustaa paremmalla tasolla. Eli ovat todella aivan idiootteja halpamatkustajia, kunhan pääsevät halvalla matkalla halvan viinan äärelle. On tietty myös asiallisia matkustajia, mutta suuri osa on juuri näitä viinaturisteja, jotka eivät piittaa maasta, kulttuurista eivätkä muista ihmisistä. Ja heidän mielestään oppaat eivät ihmisiä ole lainkaan, vaan robotteja heidän käytössään. Ruotsalaiset näköjään kunnostautuvat tässä. HEJA SVERIGE, kulttuurikansa ylitse suomalaisten!!!

-anu

Re: Detur menettää asiakkaansa 4.3.2010 - 0:21:56

>>>suuri osa on juuri näitä viinaturisteja, jotka eivät piittaa maasta, kulttuurista eivätkä muista ihmisistä.

Minä taas väittäisin, että nykyään nuo pahimmat viinaturistit ovat vähemmistö aika selkeästikin. Tämä tietty TV-ohjelma tuo vaan tietyt poiminnat kärjistetysti esille! Ainakaan sen perusteella ei tilastoja kannata tehdä!

-anulle panu

Re: Detur menettää asiakkaansa 4.3.2010 - 8:16:53

kuules anu toi sun kommentti kertoo ettet ole käynyt missään koskaan. Jos suurin osa sun mielestä on viinaturisteja. kyllä niitä viinaturisteja on niin pieni murtosa kaikista turisteista. ps: ne käy tallinnas ja jos hyvin menee ni bulgaarias ei niitä turkis paljoo näy. mut saat sinä maksaa enemmänkin matkoistas jos haluut, ei ne turistit siitä muutu vaikka maksaisit mitä samoja ne on jokaisella järjestäjällä ja joka paikassa! ne nyt vaan on samat ihmiset jotka matkustelee! ja ne jotka ei ni ne ruikuttaa täällä etten mene ku noi toiset on tommosia ! no jokainen tavallaa. ei se oo tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa!!!!

-en käy missään

Re: Detur menettää asiakkaansa 6.3.2010 - 17:07:45

Katsoin tänään pari jaksoa sarjaa ja etenkin kahden oppaan huono kielitaito jäi mieleen. Toisen eng.kielen taito ihan onneton, ääntää kummallisesti ja toinen taas yritti puhua ruotsia mutta hirbeän kuulosta oli.

-kaiku

Re: Detur menettää asiakkaansa 15.3.2010 - 22:54:58

Joo, en minä ole ikinä käynyt missään. Paitsi jos käymiseksi lasketaan 12 kertaa Kreikka, 2x Israel, 1x Jordania, 2x Egypti, 2x Italia, 1x Norja ja sitten nämä tukholmat ja tallinnat päälle, joita ei kukaan laske. Mutta mitäs näistä, monilla muilla on paljon enemmän kokemusta.

-Anu

Re: Detur menettää asiakkaansa 16.3.2010 - 7:06:25

Älä välitä Anu. Minullekin aina välistä sanotaan, että kun et ole käynyt missään. Vaikka olen valmismatkoilla ja omalla autolla kiertanyt pitkälti yli sata maata. Suotakoon heille heidän huvinsa. Vaikka se välillä harmittaakin.

Jookos :)

-Jeppe

Re: Detur menettää asiakkaansa 16.3.2010 - 8:50:06

Ei menetä. Oppaat ovat mahtavia ja hoitavat hommansa hyvin.

-Lumina

Re: Detur menettää asiakkaansa 16.3.2010 - 9:05:40

Mihin lomamatkalla opasta tarvitaan?

-mari

Re: Detur menettää asiakkaansa 16.3.2010 - 15:02:10

VOI MARI HYVÄ !!!
Toivoin, että tämä aihe ei enää nousisi esille, mutta aina vaan näyttää löytyvän näitä itserakkaita, kaiken osaavia ja -tietäviä ihmisiä, jotka luulevat, että koko mailma pyörii vain heidän ympärillään. Sen ymmärtäminen ei onnistu, että meitä ihmisiä on monelaisia ja -taitoisia.
Me monet tämän hetken eläkeläisistä emme edes ylioppilaaksi tullessamme saaneet sellaista kielitaitoa jonka te nykynuoret (onneksenne) saatte jo peruskoulussa. Emmekä muutenkaan saaneet sellaisia valmiuksia joilla esim. matkustellaan omatoimisesti. Nyt kun ensi kerran on aikaa ja mahdollisuus matkustella on ikää karttunut ja sen myötä terveyskin heikentynyt (sairaskohtausten pelko matkoillakin jyskyttää takaraivossa) - silti matkoille tekee mieli (seuraavaksi Sri Lankaan - ja opas on matkassa \"turvana\").
Vaikka me ei saatu koulussa kielitaitoa niin saimme jotain mitä ilmeisesti nykyään ei sa - saimme sen verran sydämen sivistystä, että emme aina tuo omaa erinomaisuuttamme esille, ja ymmärrämme ihmisten erilaiset taidot ja toiveet ja kunnioitamme niitä.
Olkaa Tekin onnellisia omista taidoistanne, mutta älkää mollatko meitä huonommilla valmiuksilla matkustavia.

-Matkailija mummu

Re: Detur menettää asiakkaansa 16.3.2010 - 15:38:30

Olipas \"Matkailija mummulla\" loistava kirjoitus täyttä asiaa. Hyvä hyvä!

-monalisa

Re: Detur menettää asiakkaansa 16.3.2010 - 18:42:32

Kiitos matkailija mummu. Painavaa tekstiä. Olet NIIN oikeassa!

-riitta

Re: Detur menettää asiakkaansa 17.3.2010 - 14:56:25

Matkaileva mummu kirjoitti täyttä asiaa ja lisäisin vielä, että tuo iänikuinen avuton lammasmainen valmismatkalainen vastaan supermiehen viittaa kantava MacGyverin taidot omaava reppumatkailija-vastakkainasettelu on NIIN tylsää!!! Eli paitsi sivistymätöntä niin myös tylsä ja loppuunkulutettu aihe.

-Tuleva matkailijamummu

Re: Detur menettää asiakkaansa 19.3.2010 - 8:27:39

voi voi anuraukkaa \" muut asiakkaat ovat pösilöitä joilla ei ole rahaa matkustaa paremmalla tasolla. Eli ovat todella aivan idiootteja halpamatkustajia, kunhan pääsevät halvalla matkalla halvan viinan äärelle. On tietty myös asiallisia matkustajia, mutta suuri osa on juuri näitä viinaturisteja, jotka eivät piittaa maasta, kulttuurista eivätkä muista ihmisistä\" kyllä nyt tais tulla haukuttua ittensä. ootko tosiaan käyny oikeesti missään ? ku minä en ole törmänny noihin sun mainitsemiin pösilöihin missään enkä koskaan! ai niin me ei olla oltu samoilla matkoilla varmaankaan mut jos sulla on tommosia kokemuksia niin kannattaiskos vaihtaa maisemaa ja matkanjärjestäjää vaikka deturiin ? niin pääsisit eroon noista viinaturisteista ! vai kirjoitteletko vaan lämpimikses ja siksi et saat haukkua jotain? se on hienoo ku elämään on noin positiivinen asenne ja kaikki on paskaa ja huonosti ja muut ei osaa mitään!!! minä minä minä ja taas minä ja vaan minä!

-voi voi minä minä minä

Re: Detur menettää asiakkaansa 19.3.2010 - 10:35:53

...mutta kun mmatkailu on muutakin kun kerran pari vuodessa valmismatka turistighettoon! Mikä on syy siihen että olette niin kovin kateellisia niille jotka voivat valita itse matkailutapansa? En ymmärrä sitä lainkaan sillä onhan maamme vapaa maa, ei tarvi kysyä junttilan matkailupalstoilta saanko mennä paikkaan x. Menkää ihan rauhassa turkkeihinne, bulkkiksiinne ja muihin halpismaihin, se ei kiinnosta minua yhtään. ja säilyypä muut lomapaikat puhtaina...
Netistä on helppo ostaa lomamatkakin nykyään ja pääsee juuri sinne minne haluaa. Toki se maksaa enemmän useimmiten mutta hinta ei ole se päällimmäinen kriteeri.

-sorry vaan

Re: Detur menettää asiakkaansa 19.3.2010 - 19:48:14

Teidän kaikkien onneksi kommentoin nyt vika kerran tätä asiaa. En sanonut, että suurin osa vaan suuri osa on noita halpamatkustajia deturilla, jotka eivät tosiaan välitä mitään siitä missä maassa ovat eikä kulttuuri ja paikalliset ihmiset ja heidän elämänsä kiinnosta, vaan vain halpa viina. Ja tarkoitin nyt vain sellaisia halpayhtiöiden matkustajia, sekä suomalaisia, ruotsalaisia että esim. englantilaisia, joita tosiaan kiinnostaa vain ja ainoastaan bilettäminen, viis siitä miten paljon loukkaavat paikallista kulttuuria, eihän se kiinnosta, koska ulkomailla saa tehdä kaikkea sellaista mitä kotona ei kehtaa. Mulle on ihan sama mitä muut tekee ulkomailla, hoitelen sielläkin vain omat asiani. Mutta säälittää kivat ja vastuulliset oppaat, jotka raatavat itsensä itkun partaalle, koska joku vaatii oppaan päätä vadille, kun sataa vettä tai on hukannut rahansa kännipäissään. Hyvää kevättä kaikille, puolesta tai vastaan!

-Anu

Re: Detur menettää asiakkaansa 20.3.2010 - 8:00:02

\"muut asiakkaat ovat pösilöitä joilla ei ole rahaa matkustaa paremmalla tasolla. Eli ovat todella aivan idiootteja halpamatkustajia, kunhan pääsevät halvalla matkalla halvan viinan äärelle. On tietty myös asiallisia matkustajia, mutta suuri osa on juuri näitä viinaturisteja\". on siinä ihmisellä suuret luulot itsestään, vaikka ei ole koskaan edes käyttänyt deturia saati käynyt koko maassa. oliskos asennevika ja ennakkoluuloja vähän liikaa? mitäs jos kkeilisit jotain muutakin, se vois auttaa nohin ennakkoluuloihin ja asenteisiin.

-kroisos

Re: Detur menettää asiakkaansa 20.3.2010 - 12:59:38

Osaan minäkin matkustaa ilman opasta. Mutta joka paikkaan ei pääse tai ei tiedä kaikista mielenkiintoista kohteista johon opas on hyvä apu, esim. käymään jonkun paikallisen kotona katsomassa kuinka asutaan ja elellään. Ja jos historia yhtään kiinnostaa kuuntelen mielummin opasta paikan päällä kuin yritän etukäteen netistä lukea jotain mitä en sitten itse kohteessa välttämättä edes muista. Varasin muuten matkan Alanyaan, tuntui ihan mukavalta matkakohteelta.

-Traveller

Re: Detur menettää asiakkaansa 20.3.2010 - 13:57:32

Muutamat oppaat ylijäämätavaraa,
haukkuvat matkailijoita kameran läsnäollessa. Oppaan pitäisi edustaa toimistoa ja silloin ei käyttäydytä noin.

-josses

Re: Detur menettää asiakkaansa 22.3.2010 - 8:04:56

\"\"...mutta kun mmatkailu on muutakin kun kerran pari vuodessa valmismatka turistighettoon! Mikä on syy siihen että olette niin kovin kateellisia niille jotka voivat valita itse matkailutapansa? En ymmärrä sitä lainkaan sillä onhan maamme vapaa maa, ei tarvi kysyä junttilan matkailupalstoilta saanko mennä paikkaan x. Menkää ihan rauhassa turkkeihinne, bulkkiksiinne ja muihin halpismaihin, se ei kiinnosta minua yhtään. ja säilyypä muut lomapaikat puhtaina... \"

Kuitenkin roikut täällä junttilan matkailupalstalla, leukaheltta raivosta tutisten?

-Junttila

Re: Detur menettää asiakkaansa 22.3.2010 - 9:25:15

Hyvä ohjelma se on, jos ei tykkää niin vaihtaa kanavaa. 3 kertaa olen Alanyassa ollut ja deturin matkalla. Koskaan ei ole ollut mitään pahaa sanottavaa.

18.4 taasen kone nousee...;)

-Rami

Re: Detur menettää asiakkaansa 24.3.2010 - 20:50:52

Eikä Turkissa viina ole HALPAA. Eli ei sinne mennä halvan viinan perässä.

-Päivi

Re: Detur menettää asiakkaansa 25.3.2010 - 13:15:24

Turkin Alanya on kerrassaan mahtava lomakohde. Sielä käy myös tällaisia ihan tavallisia ihmisiä. En juo viinaa enkä ole bilehile. Nautin auringosta, merestä, maukkaasta ruoasta. Nautin paikan kauneudesta, ihmisten ystävällisyydestä ja välittömyydestä. Nautin turkkilaisesta musiikista, hauskan kuuloisesta turkin kielestä. Olen löytänyt erinomaisen hotellin joka on lähellä rantaa ja keskustaa.
Matkustan sinne lokakuussa. Jälleen.

-riitta

Re: Detur menettää asiakkaansa 26.3.2010 - 13:45:01

Etkö sä oikein tajua ohjelman ideaa? Se on reality ei siis mikään käsikirjoitettu draama! Ketä sä luulisit ohjelman kiinnostavan, jos ne kaikki (oppaat) vaan kehuskelisivat kameran edessä, että \"kylläpä tuo tennissukat sandaaleihin tunkenut herrasmies antoi taas niin rakentavaa palautetta\" ja niin edespäin...

-Jossekselle

Re: Detur menettää asiakkaansa 26.3.2010 - 19:11:46

Tämän ketjun otsikkoa ihmettelen. Sarja on loistavaa mainosta niin Deturille kuin Alanyalle. Nyt kaikki suomalaiset tuntevat ne, mutta tunsivatko vielä puoli vuotta sitten.

-Zorbas

Re: Detur menettää asiakkaansa 30.3.2010 - 16:57:58

Sun täytyy olle erikoinen persoona jos
moinen spurgumatkailu viehättää ;)

Asiakkaat juoppuhulluja, oppaat ylimielisiä
vi**uilijoita ja pääopas
täysi seko joka itsekin kertoo käyvänsä
viikottain sairaalassa ladattavana.

-Sorbukselle

Re: Detur menettää asiakkaansa 31.3.2010 - 21:09:15

Sun täytyy olle erikoinen persoona jos
moinen spurgumatkailu viehättää ;)

\"Asiakkaat juoppuhulluja, oppaat ylimielisiä
vi**uilijoita ja pääopas
täysi seko joka itsekin kertoo käyvänsä
viikottain sairaalassa ladattavana.

-Sorbukselle\" tässä 1 erittäin hyvä syy matkustaa deturilla ja alanyaan kun sinä et ilmeisesti siellä ole nyt nousi mnatkustajien taso ja rutkasti kun jäit pois ja vielä hauska hymiö loppuun ;)

-voi jeesus mikä urpo

Re: Detur menettää asiakkaansa 6.4.2010 - 11:52:04

Tälläkn näköjään mellastaa ainakin yksi turkkifani... joka toisessa ketjussa haukkuu kaikki jotka eivät hyväksy Turkkia lomakohteekseen. Sanon sulle että valinta on vapaa, ihmiset ovat erilaisia, kaikille ei se pohjamuta kelpaa. Íhan hyvä että turkki on olemassa.... meuidän muiden kannalta hyvä!

-mami

Re: Detur menettää asiakkaansa 7.4.2010 - 10:12:43

Ensinnäkin - opettele lukemaan, taikka ainakin ymmärtämään lukemasi. Vai valehteletko tarkoituksellisesti? Näytäpä minullekin, missä haukutaan ne, jotka esittävät asiallista - vaikkakin negatiivista - kritiikkiä Turkkia kohtaan? Päinvastoin, täällä mollataan olan takaa niitä, jotka ovat käyneet Turkissa. Ihan niinkuin sinäkin tuossa teet.

Oletko muuten ikinä käynyt Turkissa? Jos et, niin mistä tiedät minkälaista pohjamutaa se on. Jollei sinulla ole mitään järkevämpää sanottavaa, miksi käytät energiaasi idioottimaisuuksien kirjoitteluun?

-edelliselle

Re: Detur menettää asiakkaansa 12.4.2010 - 16:00:07

Huomasin tämän ketjun ja oletin täällä keskusteltavan tuosta varsinaisen otsakon tiimoilta. Mukana näyttää olevan perinteiseen malliin myös ammattivittuilijoita joilla ei ole muuta elämää kuin sotkea keskustelua. Taitaisi olla paikallaan olla jonkinlainen valvoja joka poistaisi henkilökohtaisuuuden loukkaukset ja muut asiattomuudet.

-hoitsu

Re: Detur menettää asiakkaansa 13.4.2010 - 14:13:19

Käytät todella rumaa kieltä, käyt varmaan Turkissa ja siellä se on kuumaa kamaa tuollainen.

-edelliselle

Re: Detur menettää asiakkaansa 14.4.2010 - 9:44:29

Kyllä kuule se on kuumaa kamaa Suomessa, jollet ole sattunut huomaamaan.

-edelliselle

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Odotan innolla uusia jaksoja Deturin matkaoppaitten työstä Alanyassa.Oppaista Tamer oli meidän hotellissa tarjoilijana,kun viimeksi kävimme siellä.Ohjelma on aivan totta ja oppaat ovat ihania tavallisia \"kaikenkestäviä\" ihmisiä.Terveisiä heille ja jatkakaa samaan malliin.Tämä on elämää vasta.Terv Eltzu Nivalasta

Vierailija

Deturin reissulle en kyllä lähtisi ejä sen puoleen edes Turkkiin. Määrätyt ihmiset harrastavat noita karaokematkoja kaljan kera...
Ölli

Vierailija

Terve mieheen Ölli! Minä olen juuri sellainen määrätty ihminen, josta kirjoitit. En kylläkään pidä karaokesta mutta varsinkin tsekkiolut kyllä maistuu. Alanyassa olen ollut viitisen kertaa, ihan hyvää palautumista Euroopan ja Aasian kulttuurikierrosten jälkeen, joille perheenpää minut sitkeästi määrää.
Sen vain sanoisin, että meitä määrättyjä ihmisiä on Alanyassa paljon - kannattaa todella jättää paikka väliin jollei halua yllättyä yhtään. Olen tutustunut Turkissa esimerkiksi erittäin miellyttävään filosofian tohtoripariskuntaan, äveriäiseen myyntimieheen, joka hakee sieltä kertomansa mukaan oppia kaupantekoon, ja sydämensivistyneisiin säkennöiviin seuraihmisiin Pekkaan ja Marjattaan (terveisiä jos luette!). Että nähdään me määrätyt taas Alanyassa ja nautitaan maisemista ja ruoasta ja hyvästä seurasta ja hilpeästä Heikin Baarista! Aina mahtuu mukaan yksi Öllikin.
Ripa, DI, s. 1957

Vierailija

AM:n matka ei takaa parempia ihmisiä eikä muutakaan laatua välttämättä eli viime hetken reissuja saa aika halvalla ja Rodokselle menee edelleenkin öykkäreitä. Mutta ei AM osallistu showmeininkiin kuitenkaan.

Vierailija

Perillä olo ja nokkavarren asento määräävät, ei kohde tai matkanjärjestäjä.

Jos on nokka nyrpallaan, viivy vähintään kaks viikkoa. Saattaapi helpottaa tilannetta.

Helena

Vierailija

Aloittaja veikkasi Deturin loppua sarjan myötä.
Toisin kävi,ohjelmasta tuli mainoksen huippu, Detur nousi kaikkien huulille ja tietoisuuteen.
Ja sarja jatkuu!

Vierailija

Tuskin maltan odottaa että sarja jatkuu. Pääsee pongailemaan tuttuja paikkoja ja fiilistelemään tulevaa matkaa. Vuodesta 2001 matkustanut Deturilla ja ollut aikas tyytyväinen. Hotelissa asustaa lähinnä aikuisia matkalaisia eikä siellä ole \"bile\"porukkaa. Aurinkolomaa kaikille jotka olette jo matkan tilanneet tai sitä suunnittelette. Alanya on loistava lomakohde!

Vierailija

Odotan minäkin innolla pian alkavaa tuotantokautta. Tuttuja paikkoja ja ihmisiä. Viime kevään Deturin matka Alanyaan oli positiivinen yllätys. Ja \"tv-tähtien\" takaa paljastui mukavia ihmisiä. Kaikkihan ymmärtää, ettei perusjuttuja kuvata, vaan pitää saada vähän äksöniä mukaan.

-Matkailija

Vierailija

Lainaus:
Aloittaja veikkasi Deturin loppua sarjan myötä.
Toisin kävi,ohjelmasta tuli mainoksen huippu, Detur nousi kaikkien huulille ja tietoisuuteen.
Ja sarja jatkuu!

Deturin asiakasmäärä romahti viime vuonna vaivaiseen 29 000 matkustajaan. Miksiköhän?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat