Sri Lanka

Vierailija

Sri Lankasta 17.3.2010 - 11:18:49

Hei, harkitsen ensi talveksi matkaa Sri Lankaan. Onko siellä päin käyneitä? Kannattiko lähteä ja miksi?

-Onko tietoa

Re: Sri Lankasta 7.4.2010 - 22:03:10

Minua kiinnostaa myös matkat sinne!

Tehdäänkö Sri Lankaan matkoja taas??
Olen ollut käsityksessä, että siellä olisi melko rauhatonta.

-matkakipinä

Re: Sri Lankasta 8.4.2010 - 11:10:04

Aurinkomatkoilla on ensi talven ohjelmassa kiertomatkoja ja kaksi rantakohdetta. Kiertomatkat ovat loppuunmyytyjä.

Ilmeisesti nuo levottomuudet ovat siis mennyttä.

-Am

Re: Sri Lankasta 11.4.2010 - 14:42:32

Sri Lanka on tulossa myös Finnmatkoille ja Tjärelle ensi talvena. Hyvä että on mistä valita. Maahan on mahtava, olin siellä -82 ja hyvät muistot jäi.

-Zorbas

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Sri Lanka on loistovalinta. Suosittelen retkiä sisämaahan, siellä on paljon nähtävää ja aivan erilaista kuin rannikolla. Rannat on upeita mutta kahdessa viikossa voi ehkä aika tulla pitkäksi. Käytiin Sri Lankassa 2000-luvun alussa, yksi parhaita matkojamme. Norsupaikka Pinnawela jäi koko perheen mieleen.
- Myy

Vierailija

Suosittelen myös!!!
Olen itsekkin sinne lähdössä mutta reittilennoin, keväällä. Olen käynyt 3 kertaa.
Eka kertaa mennessä voi vähän säikähtää liikennettä ja epäsiistetyttä mutta kaikkeen tottuu. Parasta olisi mennä vaan paikallisten mukana, ilman oppaita. Niitä riittää joka kulmalle tarjoutumaan.
Useimmiten paikalliset taksit ovat hyvä vaihtoehto retkille, voi pysähdellä tarvittaessa ja tehdä omat matka suunnitelmat. Majoitusta löytyy kyllä ilman varauksiakin, jos ei vaadi suuria.
Ja ehdottomasti, MUISTAKAA TINKIÄ koska se on niiden tapa ja ne nostaa hintoja turisteilta jos ei tingi.
Joka tapauksessa ne kysyy ensin ainakin yli puolta kalliimpaa hintaa turistilta.
Itse tarviasisn tietoa COLOMBON markkina torista, missähän päin se olisi? Arvelin viettää viikon Colombossa ihan ostoksia tehden.Loput ehkä Hikkaduwan seutuvilla.

Vierailija

Olemme mieheni kanssa lähdössä tammikuussa Aurinkomatkojen Sri Lankan kiertomatkalle: 1 Colombo, 3 yötä Habarana, 2 yötä Kandy, 1 yö Nuwara Elia ja 7 yötä Bentota (hotelli Bentota Beach)
Mielellään ottaisin asiallisia vinkkejä matkaa koskien, kovasti kiinostaa minkälaista seutua tuo rantapaikka /Bentota) on, onko sieltä helppo kulkea ympäristöön ja mitä löytyy läheltä jne. (Emme ole varsinaisia rantaihmisiä)

En halua sellaisia kommentteja että halvemmalla pääsee omatoimimatkalle jne.

T. MeMa

Vierailija

Ottakaa lämmintä vaatetta mukaan tuonne Nuwara Eliyaan. Siellä ylhäällä voi olla aika viileää. Mutta jos matkalaukku on täynnä, fleeceä ja tuulitakkia saa kyllä edullisesti myös Nuwara Eliyan kylältä.

Bentotaa en valitettavasti tunne.

Myy

Vierailija

Joko olisi Sri Lankan kiertomatkalta kotiutuneita tai Bentotassa Bentota Beach-hotellissa yöpyneitä?

Kaikki vinkit otetaan iloisina vastaan. Bentotassa on AM:n kierrolla puolihoito. Oliko ruoka millaista ja saiko valita syökö päivällisen vai lounaan? Onko hotellin lähellä kivoja ruokapaikkoja?

t. SriLankaleidi

Vierailija

Luin juuri Iltalehdestä, että Colombossa on ollut rankkasateita. Ihmisiä joutunut lähtemään kodeistaan ja viemärit tukkeutuneet, tautiriskit.

Loppumaksu pitäisi huomenna maksaa helmikuun lomasta.

Nyt hirvittää, sillä kun yritin jo kerran aiemmin tehdä lomamatkan Sri Lankaan, se peruuntui tsunamin takia. Oli sillonkin Finnin järjestämä matka.

Uutisia kaipaisin! Forminin sivut luin jo.

Onko muilla kokemusta, kuinkas menetellään?
Onkos suomalainen niin hullun rohkee,
että menee vaan!

Vierailija

Jos olisin sijassasi (olisinpa!) niin en yhtään epäröisi vaan maksaisin loppusumman ja sillä siisti. Helmikuuhun mennessä tilanne on tod.näk. ohi.

Late

Vierailija

Suosittelen lämpimästi matkaa, myös kiertomatkaa. Olin kiertomatkalla 2004, vuosi enne tsunamia ja levottomuuksia. Säät on vaihtelevat ja sade mikä siellä tulee on rankkaa, mutta myös nopeasti ohi.
Sivuiltani voitte lukea matkastani vuonna 2004.
http://vesvuarja.vuodatus.net

Vierailija

Mikäli oikein olen ymmärtänyt niin nuo tulvat vaivaavat etupäässä itärannikkoa ja ainakin AM.n Hotellit ovat lähinnä lounaisosassa saarta. Itselläni ei käynyt edes mielessäkään perua matkaani jonka ajankohta on 27.02.2011 – 14.03.2011.

Uskoisin että paikallisillekin parempi olisi että matkailu (ja sen tuottamat tulot paikallisille) jatkuisivat mahdollisimman normaalisti. Edelleen olen aika vakuuttunut että nuo matkailijoiden palvelut toimivat hyvin ja nuo tulvat ym häiritsevät harmittavasti vain paikallisia asukkaita.

Ps. itselläni on tapana pakata mukaani itselleni tarpeettomaksi jääneitä (muuten aivan uudenveroisia)ruostumattomasta teräksestä valmistettuja kattiloita, kahvipannuja, keittiöveitsiä ym. joilla varmaan sitten olisi enemmän käyttöä esim. tuolla kuin että laittaisin ne kierrätykseen.

Mukavaa lomaa odotellessa.

Igors

Vierailija

Bentota Beach hotelli todella hyvä, ruoka ei ehkä niin hyvää kun hotellin ulkopuolella, itse kävimme paljon ulkona syömässä. Meillä kävi tuuri matkan ajankohdan kanssa, ennen kun tultiin oli satanut ja paljon sitten oli lähes kaksi viikkoa aurinkoista, tosin viimeinen viikonloppu ennen kun takaisin lähdimme ei aurinkoa näkynyt yhtään ja oli todella kylmä. Palasimme Sri Lankasta siis noin 2 viikkoa sitten. Sen jälkeen todella pahat tulvat ja muut. Suosittelen Sri Lankaa, mutta pakatkaa lämpimästi mukaan. Bentotassa välillä todella kylmä, aurinko menee pilveen jo noin neljältä, sen jälkeen kylmempi, sateisina päivinä olin todella kylmissäni.

Vierailija

Kerrohan vielä lisää Bentota Beachista (ollaan menossa sinne)! Ilmeisesti hotellin lähellä on siis ravintoloita? Onko kauppoja ja muuta näkemistä/tekemistä? Ravintolasuosituksia otetaan myös mielellään vastaan!

Kerroit, että oli kylmä: oliko huoneissa kylmää ja kosteaa? Aikaisemmin on yhdeltä reissulta ikävät kokemukset kalsean kosteasta hotellihuoneesta. Entä millaiset huoneet olivat?

Millainen aamiainen?

Vierailija

Edellisestä viestistäni unohtui vielä kysymys hintatasosta: eli mitä esim. ruoka maksoi? Ilmeisesti pitää tinkiä kaupoissa?

t. Reissuli

Vierailija

Terveisiä Sri Lankasta.
Palasimme eilen aamulla Sri Lankan kahden viikon kiertomatkalta (Aurinkomatkat)
Aivan loistava loma. Colombo- Habarana- Kandy- Nuwara Elia ja viikko rannalla Bentotassa.
Kiertomatka melko raskas, mutta tosi antoisa - ehkäpä paras kiertomatka jolla olemme olleet.
Suosittelen.

MeMa

Vierailija

Hei MeMa!
Mekin olemme menossa kiertomatkalle, joten mielellämme kuulisimme siitä enemmänkin! Samoin kaikki vinkit otetaan kiitollisina vastaan!

t. Reissuli

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat