Artikkelista: Jippu: Lastenkoti oli hyvä paikka

Kommentit (12)

Vierailija

Kirjoita tähän kommenttisi Olen itse elänyt alkoholistiperheessä koko lapsuuteni ja tiedän mitä sen keskellä elämä pahimmillaan voi olla kun seitsemän päivää viikossa ei näy kotona muuta kuin olut- ja viinapulloja sekä humalainen äiti!!! Herätti minussa myötätuntoa ja kanssaeläjän, vaatii todella paljon itse selvitä tilanteesta ja alkaa elää omaa elämää!!!

Vierailija

Hei, ajattelin myös itse laittaa hieman kommenttia tästä asiasta. "Minun on yhä vaikea uskoa, että riitän", sanoi Jippu. Olenko tarpeeksi kenellekkään, täytänkö kenenkään "ihmisen raamit, hyväksyykö kukaan minua tälläisenä kuin olen? Tälläisiä ajatuksia minulla on tullut monenkymmen vuoden ajan ja tulee yhä vaikka asiat on tapahtuneet minun lapsuudessani. Olin silloin n. 7 - 9 vuotias, isäni oli alkoholisti (hän hävisi viikkokausiksi aina jonnekkin) ja minut jätettiin heitteille varmaan useammankin kerran - tarkkaa muistikuvaa minulla ei tapahtumista ole, joitakin yksittäisiä "ajatuksia" joita minulla silloin oli. Nykyään koetan elää elämääni, kuin mitään ei olisi tapahtunut mutta aina ne tunteet jostain nousevat pintaan...joita Jipullakin myös on. Taistelen näiden asioiden/tunteiden kanssa, mutta onneksi minulla on sentään valta tehdä toisin oman lapseni kanssa. Hyvää syksyn jatkoa kaikille!

Vierailija

Olin liikuttunut Jipun kertomuksesta. Koska sama on tapahtunut minulle:isä ja äiti erosivat, tuli alkoholisti-isäpuoli.
En todellakaan nuorena oireillut niinkuin Jippu-olisi varmaan pitänyt koska vasta nyt, 60 vuotiaana koen kaiken kuin silloin.Omaa perhettäni vahdin haukan lailla-olen läheisriippuvainen ja tiedän nyt syyn.Joudun joka päivä tappelemaan itseni kanssa etten liikaa puutu lasteni elämään, kuitenkin kaikki hyvin heillä.Mutta se tunne-en voi jättää, olla välittämättä-niinkuin minusta oltiin.Otan osaa, Jippu ja kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija

En tiedä, miksi Jipun artikkeli ei koskettanut, ehkä enemmän ärsytti. Ehkä oman itsensä rakentaminen vaatii itsensä pönkittämistä ja muiden syyksi omien elämänkohtaloiden laittamista. En epäile hetkeäkään, etteikö syitä hankalan nuoruuteen löydy lapsuudesta, mutta omassa työssäni kohtaan nuoria, jotka eivät pistä omia töppäilyjään vanhempiensa syyksi, olivatpa he sitten olleet millaisia tahansa - ja viinanhöyryisiä koteja tästä maasta löytyy. Onnea Jipulle matkalla omaan itseen!

Vierailija

"Anonyymi 07.09.2009 11.54" kirjoitti: "työssäni kohtaan nuoria, jotka eivät pistä omia töppäilyjään vanhempiensa syyksi, olivatpa he sitten olleet millaisia tahansa - ja viinanhöyryisiä koteja tästä maasta löytyy." Ihmettelen todella, miten voit ajatella noin, kuulostaa niin sydämettömältä. Lähes 20 vuotta yhtä helvettiä. (En tiedä millaisesta elämäntilanteesta itse tulet). En ole mikään Jippu-fani, kyse ei ole siitä kestä on kyse, vaan mistä -maailma on paha, mutta Yksi Rakkaus voittaa aina tilanteesta huolimatta.

Vierailija

Eh, tulee vahan hassu kuva tammosista jutuista, ihan kuin Jipun "imago" ois olla tammonen maahan lyoty, ja niin traaginen. Oon ollut Jipun kanssa samalla ala-asteella, ja kylla siella naytti ihan kotiolot olevan kunnossa.... jo sillon Jippu tosin suurenteli kaikkia asioita, ja kertoi paljon valheita... etta terkkuja vaan ;)

Vierailija

En tunne Jippua enkä haluakaan. Hän on kyllä tehnyt valittamisesta taidetta ja leipätyötä. Minäkin kohtaan työssäni kriisistä tulevia nuoria ja en kyllä heille Jippua roolimalliksi tarjoaisi. Jippu voisi vähän hengähtää ja vetäytyä tämänkaltaisesta julkisuudesta ja kasvaa ihan jo ikävuosissakin. Ei tulisi mieleenkään ostaa hänen levyjään. Masentuisi tai sitten juuri päinvastoin. Itse olen melkein päässyt hengestäni ym. mukavaa enkä ole tuollainen valittaja. Se mikä ei tapa, vahvistaa.

Vierailija

Olen tuntenut Jipun isäpuolen lapsesta asti. Hän kun on isäni ystävä. Kyllähän he molemmat juoda osaavat, mutta ehkä juuri siksi, että olen omassa kodissani aika tottunut juomiseen, ja että olen ollut paljon tekemisissä Jipun isäpuolen kanssa, en oikein osannut juttua lukiessani tuntea juuri muuta, kuin sääliä hänen isäpuoltaan kohtaan. Ei hän mielestäni kuitenkaan paha ihminen ole. Meille suomalaisille juominen vain on ongelma. Ei hän itsekään varmasti ole hyvin voinut, kun noin on elänyt. No, ehkä mun on helpompi ymmärtää oman isänikin juomista, koska hän todella on mun oikea isä, toisin on Jipulla. Onhan se tietenkin eri lähtökohta. Herää kuitenkin kysymys, miksi levitellä tuollaisia ikäviä asioita jatkuvasti menneisyydestään lehdissä. Ei se kiva ole Jipun isäpuolellekaan. Harmittaa hänen puolestaan. Jipulla on varmaan ollut raskasta, mutta eihän kaikkea tarvitse lehtien palstoilla kertoa, jos yhtään toisen yksityisyyttä kunnioittaa. Aikuinen ihminen voi käsitellä asiansa muuallakin kuin lehdissä, keinoja riittää kyllä. Olen myöhemmin tutustunut myös Jipun äitiin, ja hän vaikuttaa oikein mukavalta, ja tasapainoiselta ihmiseltä!

Vierailija

Tuonkaltainen avautuminen ei aiheuta kuin mielipahaa ja myötähäpeää. Mitä hyötyä kenellekään on siitä, että oman perhe haukutaan julkisesti? En pidä tämän jälkeen Jippua yhtään sen parempana ihmisenä, päinvastoin.

Vierailija

kyllähän puhuttii paskaa,hyvin vähän on totta,missä oli oikea isi ja ehkä uusi eukko miksi jippu ei ollut isänsä luona??isäpuolesta puhuttiin,oliko isä holisti kanssa,niistä ei puhuttu ja syytteenluku alkaisi jos 13-14v tytöllä olisi ollut miehiä joka sormelle,ulkoruokinta kuullosti yhtä samalta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat