Artikkelista: Ohareista tuli arkea: "Tapaamisen lähestyessä iskee laiskuus"

Kommentit (4)

Vierailija

Vanha lapsuuden ystäväni on koko ajan kiireinen ja tapaamiset sovitaan pitkän neuvottelun jälkeen monen kuukauden päähän. Kun tapaamispäivä sitten koittaa, on hänellä sovittuna monta tapaamista yhdelle päivälle ja suein hän ei meidän tapaamiseen koskaan varaa turhan paljon aikaa. Paras tapaus oli kun olimme sopineet porukalla mökkiviikonlopusta, jolloin otettaisiin kerrankin rauhassa omaa aikaa ja saataisiin vaihtaa kuulumisia. Ystävä saapui perjantaina yömyöhään ja ilmoitti lähtevänsä heti seuraavana aamuna yhdeksältä juoksemaan maratonin Helsinkiin. Sen jälkeen en ole edes ehdotellut tapaamisia, koska en viitsi nähdä paljon vaivaa järjestelyjen suhteen, koska häntä ei asia kuitenkaan paljon kiinnosta.

Ei niin tärkeä ystävä

Minullakin oli muutama vuosi sitten hyvä ystävä, jonka kanssa on yhteydenpito lopahtanut jatkuvien ohareiden takia. Joka ikinen kerta, kun hän kutsuu minut ja avomieheni kylään perheensä luo, tulee vähän ennen sovittua aikaa viesti, että "voisitteko tulla joku toinen kerta". Syy on milloin mikäkin: tuli miehen sukulaisia yllätysvisiitille, lapselle nousi rokotteesta kuume, mies on pahalla päällä"... Ei jaksa enää iloita tulevasta tapaamisesta, kun tietää, ettei se toteudu kuitenkaan. Harmittaa myös mielettömästi, kun on itse nähnyt vaivaa siivoamiseen ja leipomiseen ja sitten taas puhelin piippaa ja tulee viesti, että "ei tulla sittekään". Olisi edes sen verran pokkaa, että soittaisi eikä naputtelisi pelkkää viestiä. Nykyään emme enää pidä yhteyttä, kun en jaksa jatkuvaa pelleilyä vierailuaikojen kanssa.

Vierailija

Peruuttaminen tarkoittaa, että treffit peruuttanut nainen näkee paremmaksi ajankäytöksi tehdä jotain muuta kuin olla kanssasi. Kysymys onkin, arvostaako hän sinua mielestäsi riittävästi?

Myös tämä tärkeämpi asia on tullut myöhemmin kuin sinun kanssasi sovitut treffit. Nainen siis perui treffit kanssasi koska jokin uusi aktiviteetti tai henkilö oli sinua parempi vaihtoehto hänen ajankäytön näkökulmasta.

Jos kyseessä on toinen mies. Tämä on samantapainen esimerkki kuin nainen olisi R-kioskin kassalla töissä ja sanoisi sinun vuorosi tullessa "Mene jonon viimeiseksi ja päästä viimeisenä oleva perusasiat hoitanut komea mies ensimmäiseksi."

(lähde http://pleieri.blogspot.com/2013/04/nainen-perui-treffit.html )

Vierailija

Itse en ole tehnyt ohareita kuin yhden kerran, nyt lähes viisikymppisenä. Tapasin bussipysäkillä  minua nuoremman miehen, joka tuli juttelemaan ja oli kiinnostunut ja halusi käydä kahvilla. Sovin, että tapaan hänet kirjastossa seuraavana maanantaina. En antanut puhelinnumeroani, koska olen katunut joskus sitäkin, että olen antanut numeroni. En sitten lopulta mennyt tapaamiseen, koska mietin, että mitä sitten? Ensinnäkään hän ei ollut millään tavoin potentiaalinen seurustelukumppani, ja on aika vaikea uskoa, että joku haluaisi tavata ihan vain ystävyyden merkeissä. Kaduin, etten ollut sanonut tätä suoraan bussipysäkillä, mutta olin oikeastaan aikan helpottunut tekemistäni ohareista: kerrankin tein sen ja vietin vain omaa aikaa kotonani - muita korvikkeita ei ollut! Olisi ollut typerää antaa sille tyypille turhia toiveita ilmestymällä paikalle - jos hän siis edes itse oli siellä - sitä en saa koskaan tietää!

Muutoin olen koko elämäni ajan mennyt sopimiini tapaamisiin, vaikka olisi kuinka haukotuttanut ja tylsistyttänyt ja vaikka olisin jo aavistanut, ettei siitä mitään tule. Sen verran jokaista pitää mielestäni kunnioittaa. Usein taas onkin sitten hauskaa, vaikka aluksi onkin väsyttänyt lähteä tapaamaan vaikka vanhaa kaveria.

Minä sen sijaan odottelin erästä herraa sovittuun tapaamiseen - hän tuli ekoille treffeille myöhässä. Toki hän oli siitä ilmoittanut, mutta siinä puoli tuntia yksikseni kököttäessäni tuumin, että eipä taida se mies minun aikaani paljon kunnioittaa. Syy hänen myöhästymiseensä ei ollut liikennetukos, vaan se, että joku hänen kaverinsa oli tullut pyytämään apua jossakin asiassa juuri kun hän oli ollut lähdössä. Eikö hyvä kaveri voi odottaa, jos kerrankin  kaverilla on treffit tiedossa?

Odotin häntä sen kerran, mutta siihen se juttu jäi, ja eräs hyvin painava syy oli tuo epäkunnioittava myöhästyminen ekoilta treffeiltä. Jos sallii itsensä myöhästyä heti ekan kerran jonkun toisen takia, miten olisi sitten jatko? Saisin aina kykkiä odottamassa jokun syyn varjolla herraa tulevaksi. Ei kiitos!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat