Artikkelista: Riikka Pulkkinen: "Ruoka on ollut minullekin vihollinen"

Kommentit (3)

Vierailija

Olen lukenut Riikka Pulkkisen haastattelun kokonaan Me naiset -lehdestä. Haastattelussa kirjailija haluaa korostaa syvällisyyttään ja "teoreettisuuttaan" hieman huvittavalla tavalla. Ruotsinlaivalla hän pohtii syvällisesti banaanikärpäsen eksistenssiä, kun taas muut vain lappavat ruokaa lautaselleen -- luulisi kirjailijan ymmärtävän, että myös muilla ihmisillä on ajatuksia, jotka eivät suoraan korreloi toiminnan kanssa. Esimerkiksi lautastaan tuijottavan kirjallisuuden syvähenkisyys ei välttämättä näy ulospäin. Pulkkisen romaani "Vieras" on samaan tapaan lapsellinen kuin se ihminen, joka hänen haastatteluistaan välittyy.

Vierailija

Ajattelin tuota samaa. Tosin itse koin hänet kyseisen haastattelun kommenttinsa jälkeen ylimieliseksi. Ehkä hän on myös lapsellinen.

Vierailija

Luin juuri Pulkkisen Vieras-kirjan. Hän kuvaa anoreksiaa asiantuntijan oloisesti. Ruotsinlaivalla hänen on pakko keksiä muuta mietittävää, ettei hän ajattelisi ruokaa ja siten hän pärjää anorektisen tuskansa kanssa. Hän suojelee itseään. Kirjasta en pitänyt ollenkaan niin paljon, kuin hänen edellisistä teoksistaan. Tanssia kuvaavat runot keskellä suorasanaista tekstiä olivat hölmö ajatus ja snobbaileva minun makuuni. Juonikin oli kevyehkö. Mutta sympatiat Riikalle anoreksian kanssa taistelusta ja onnea eteenpäin!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat